Komunikaty PR

Networking - 10 korzyści z inwestowania w siebie i biznes

2022-08-24  |  01:00
Biuro prasowe

Networking to coś zdecydowanie więcej niż tylko modne hasło. To nie spotkania, na których wymienia się wizytówkami, ale potężne narzędzie, które umożliwia wymianę doświadczeń i poznawanie innych, aktywnych zawodowo ludzi. W dzisiejszym, nieprzewidywalnym świecie, utrzymywanie silnej sieci powiązań biznesowych stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. I to z co najmniej 10 powodów.

 

Może to zabrzmieć trochę jak tekst rodem z filmów Hollywood, ale świat biznesu często bardziej skupia się na tym, kogo znasz, a nie na tym, co wiesz. Solidna sieć kontaktów biznesowych może przenieść Twoją pewność siebie i ścieżkę kariery w zupełnie nowe miejsca. Oto tylko kilka korzyści, płynących z udziału w spotkaniach networkingowych:

 

1.Może prowadzić do powstania nowego biznesu

 

Jest to prawdopodobnie najbardziej oczywista korzyść, ale nawiązywanie nowych kontaktów otwiera drzwi dla nowych możliwości biznesowych nie tylko dzięki poznaniu odpowiednich ludzi, ale m.in. dzięki poleceniom – tłumaczy Paweł Kuczera, Prezes Zarządu Horyzont Inwestycji, podmiotu zajmującego się pomnażaniem majątku klientów, m.in. poprzez inwestowanie w nieruchomości, oraz doceniającego siłę spotkań networkingowych. – Podczas organizowanych przez nas cyklicznie wydarzeń, czyli spotkań w różnych miejscach w Polsce, odbywających się pod wspólnym hasłem Wielka Wymiana Kontaktów, uczestnicy mogą poznać potencjalnych nowych klientów lub partnerów biznesowych. – wyjaśnia.

 

2.Sprawia, że ​​jesteś bardziej „widoczny”

 

Jedną z największych korzyści płynących z regularnego udziału w spotkaniach networkingowych jest poprawa Twojej „reputacji” i wzrost znaczenia Twojej marki w branży. Im więcej osób zobaczy twoją twarz, pozna twoje imię i dowie się, jakie masz umiejętności i zdolności, tym silniejszy wizerunek zbudujesz – o ile tylko angażujesz się w pozytywny i znaczący sposób. To sprawia, że ​​będziesz postrzegany jako potencjalny zasób. Jeśli ludzie są świadomi Twojej wiedzy i wywarłeś na nich wpływ, zgadnij, z kim się skontaktują, gdy będą potrzebowali pomocy?

 

3.Dostarcza nowych pomysłów i perspektyw

 

Networking oznacza kontakt z różnymi ludźmi, którzy pochodzą z różnych środowisk i branż. Ty i wszyscy, których spotkasz, możecie wnieść do wspólnej inicjatywy unikatowe wartości. „Zwykła” rozmowa może prowadzić do narodzenia się nowych pomysłów biznesowych czy spostrzeżeń. Może to nie tylko pomóc w nauce nowych rzeczy, ale także uniknąć błędów, zaoszczędzić czas i upewnić się, że nigdy nie zabraknie Ci świeżych pomysłów, by rozwijać się jako przedsiębiorca.

 

4.Zapewnia silniejszą sieć wsparcia

 

Bez względu na branżę, w której działasz, zdarzają się trudne czasy. Możesz stracić pracę, stanąć przed pozornie niemożliwym terminem wykonania zlecenia lub napotkać problem, z którym nie potrafisz sobie poradzić. W takich sytuacjach rozbudowana sieć kontaktów biznesowych może naprawdę się opłacić – Ludzie, których znasz, mogą pomóc Ci w rozwijaniu biznesu w trudnych czasach, zapewnić zasoby, gdy staniesz przed jakimś wyzwaniem i wiele więcej – wylicza Michał Chimko z Horyzont Inwestycji.

 

5.Może dać Ci dostęp do branżowych influencerów

 

Kolejną nieocenioną korzyścią z networkingu jest dostęp do wpływowych osób, z którymi inaczej trudno byłoby Ci się skontaktować. Podczas wydarzeń branżowych często odbywają się warsztaty prowadzone przez biznesmenów i profesjonalistów w danej dziedzinie. Możesz opuścić wydarzenie z kilkoma numerami telefonów ciekawych osób, które mogą przedstawić Twojemu zespołowi nowe pomysły. Wydarzenia te oferują również doskonałą okazję do spotkania się twarzą w twarz i nawiązania kontaktów z niektórymi potężnymi w świecie biznesu ludźmi, z którymi inaczej nie miałbyś szans się poznać.

 

6.Buduje Twoje umiejętności społeczne i pewność siebie

 

Jest to zaleta networkingu, którą ludzie często przeoczają. W miarę nawiązywania kolejnych relacji Twoja pewność siebie i samoocena mogą ogromnie wzrosnąć. Czasami może się wydawać, że poza strefą komfortu otaczają Cię inni profesjonaliści. Ale w końcu przyzwyczaisz się do prezentowania swojego zestawu umiejętności, rozmawiania z ludźmi posiadającymi władzę i tak dalej – ostatecznie sprawisz, że będziesz bardziej pewny tego, co masz do zaoferowania.

 

7.Pozwala ci „wiedzieć”

 

Im bardziej rozbudowana będzie Twoja sieć kontaktów biznesowych, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz na bieżąco z klimatem biznesowym, nowościami i trendami. – Uczestnictwo w wydarzeniach takich jak Wielka Wymiana Kontaktów, rozmowa z ludźmi, którzy są liderami w swoich dziedzinach, oznacza, że ​​masz stały dostęp do najnowszych informacji i strategii – zauważa Mentor z Horyzontu Inwestycji, Marcin Kuryło. Wiedza jest dziś najcenniejszą walutą. Pozwala m.in. dostrzegać okazje inwestycyjne wcześniej niż inni, czy z drugiej strony – dostrzegać ryzyka, by w porę uniknąć katastrofy.

 

8.Prowadzi do nowych przyjaźni

 

Networking często umożliwia kontakt z osobami, które podzielają Twoje pasje, zainteresowania i kroczą podobną ścieżką kariery. Spotkanie osób o podobnych poglądach w środowisku biznesowym może nie tylko uzupełnić Twój wizytownik potencjalnych zasobów, ale może prowadzić do trwałych przyjaźni. A patrząc prawdzie w oczy, trzeba przyznać, że nawiązywanie przyjaźni w dorosłym życiu – zwłaszcza na polu biznesowym – jest zdecydowanie trudniejsze niż na placu zabaw, kiedy byliśmy dziećmi.

 

9.Wzmacnia istniejące relacje

 

Networking pozwala ludziom zobaczyć więcej. Poznać Cię lepiej: to kim jesteś i co możesz zapewnić. Na przykład podczas spotkania networkingowego być może inaczej spojrzysz na współpracownika, z którym nigdy dotąd nie miałeś okazji porozmawiać poza pracą. To działa także w drugą stronę. Daje innym możliwość zobaczenia twojej osobowości i spojrzenia na twoją wartość z innej perspektywy.

 

10.Może być niesamowicie satysfakcjonujące

 

Networking to z pewnością system dawania i brania. Pozwala wymieniać się pomysłami i umiejętnościami, ale co ważniejsze, stanowi cenny zasób dla innych. A kiedy jesteś w stanie udzielić wsparcia lub pomóc komuś osiągnąć jego cele, jest to również niesamowicie satysfakcjonujące i budujące uczucie. Chcesz tego doświadczyć? Najbliższa okazja do wzięcia udziału w spotkaniu networkingowym z cyklu Wielkiej Wymiany Kontaktów będzie już niebawem, 27 sierpnia w Gdańsku. Szczegóły dostępne są w media społecznościowych Horyzont Inwestycji, a bilety na platformie Evenea.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety

– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.

Prawo

Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.