Komunikaty PR

Nie słabnie popularność influencer marketingu.

2022-05-27  |  01:00
Biuro prasowe

Wartość światowego rynku influencer marketingu ma wynieść pod koniec roku ponad 16 miliardów dolarów. Aż 75 % firm deklaruje, iż w 2022 roku przeznaczy część swojego budżetu reklamowego na działania z twórcami treści w Internecie[1]. Także na rodzimym rynku widać znaczący popyt na influencer marketing w wybranych kategoriach. Na czym polega jego fenomen i jak sprawdza się on wśród marek z branży wyposażenia wnętrz?

 

W ciągu ostatnich dwóch lat znacząco zmieniły się nawyki konsumentów, a także ich sposób spędzania czasu czy dokonywania zakupów. PwC szacuje, że w 2022 roku wartość brutto sprzedaży dóbr online w Polsce wyniesie 105 miliardów złotych, zaś do 2026 roku może osiągnąć 162 miliardy złotych. Dane jasno pokazują, że coraz więcej osób dokonuje zakupów online. Co więcej, jeśli decydujemy się na zakup stacjonarny, co w przypadku choćby produktów wnętrzarskich jest dużo bardziej popularne, pierwszym krokiem w kierunku sfinalizowania zakupu u sprzedawcy czy w sklepie jest i tak sprawdzenie sieci. Często to, na którą markę trafimy wśród wyszukiwań, w social mediach i na portalach branżowych, zaowocuje w postaci naszego wyboru.

 

Firmy podchwyciły trend

Marki, mając na uwadze nowe nawyki zakupowe Polaków, poszukują dróg, które umożliwią im dotarcie do konsumenta 4.0. A jak go scharakteryzować? Przeciętny Polak spędza przed smartfonem 4 godziny i 48 minut[2]. Produkty chce zamawiać szybko i czuć, że ma bezpośredni kontakt ze sprzedającym. I tu z pomocą przychodzi influencer marketing. Dobrze zweryfikowani twórcy, kreujący odpowiedni kontent, posiadają dużą wiarygodność wśród swoich odbiorców. W ciągu dwóch lat branża influencer marketingu sprofesjonalizowała się, a agencje sprzedają klientom oferty bazujące na konkretnych liczbach: stopie zwrotu z inwestycji.

 

To przekonało marki do jeszcze liczniejszych współprac. Firmy zdecydowanie chętniej wybierają Instagram kosztem Facebooka – do promowania swoich produktów i usług. Coraz częściej reklamy pojawiają się także na Tik Toku – ulubionym medium Pokolenia Z. Dane pokazują, że 83% użytkowników wchodzi na platformy typu Instagram w poszukiwaniu nowych produktów do zakupu[3]. Social media są dla nich źródłem inspiracji, a sami influencerzy wyznaczają trendy.

 

Influencer marketing szybko staje się niezbędnym elementem marketingowego arsenału marki. Na popularności zyskiwać będą nie tylko najwięksi twórcy z milionowym gronem odbiorców, ale także mikro i nanoinfluencerzy. Ci pomagają zminimalizować koszty reklamy, a jednocześnie zwiększają zasięg marki. Prognozy pokazują, że rynek mikroinfluencerów będzie rósł w szybszym tempie niż dużych graczy.

 

Najpopularniejsze kategorie

Gdy influencer marketing w Polsce dopiero raczkował, do najpopularniejszych kategorii reklamowanych przez twórców treści online zaliczało się branże: beauty, fashion czy food. Marki – mając świadomość siły rekomendacji – sukcesywnie zwiększają budżety na influencer marketing. Dziś po pomoc twórców chętnie sięgają także przedstawiciele nietypowych dotąd kategorii, jak branża budowlana, dekoracyjna czy farmaceutyczna.

Prognozy pokazują, że firmy będą zwiększały nakłady na influencer marketing kosztem innych nośników przekazu.

 

Doskonałym przykładem jest najnowsza współpraca marki Anwis z kultowymi już siostrami polskiego Instagrama - Iloną i Mileną Krawczyńskimi, znanymi w sieci jako siostry ADiHD. Firma Anwis to jeden z czołowych producentów osłon okiennych, która oferuje klientom najnowocześniejsze rozwiązania w postaci wysokiej jakości przesłon okiennych w systemach wewnętrznych i zewnętrznych. Produkty firmy cechuje dbałość o najmniejszy detal, ciekawe wzornictwo i ogromna funkcjonalność. To te właściwości sprawiły, że w przestrzeni, w której żyją i tworzą siostry ADiHD swoje miejsce w oknie znalazły nasze żaluzje i zasłony – mówi Agnieszka Gołębiewska, przedstawiciel marki Anwis.

 

Podglądamy – czyli jak żyją i pracują influencerki

Co jest jedną z kluczowych przewag Instagrama? Możliwość podglądania, które – nie ukrywajmy – leży odrobine w naturze każdego. Lubimy wiedzieć, jak żyją inni, co robią, jak mieszkają, w co się ubierają. Często nie jest to wyraz złośliwości, ale wręcz przeciwnie – cenna inspiracja.

 

Co kierowało nami w momencie podjęcia współpracy z Siostrami ADiHD? Właśnie ta nieoceniona potrzeba zainspirowania innych. Szukaliśmy wnętrza, w którym nasze produkty będą mogły być wkomponowane na miarę potrzeb. Nie chcieliśmy uszczęśliwiać nikogo na siłę, dlatego szukaliśmy osób, które urządzają swoją przestrzeń i pozwolą nam być częścią w ich aranżacji – wyjaśnia Agnieszka Gołębiewska z Anwis. Dodatkową wartością całej współpracy jest przekaz, który idzie w parze z wyborem produktów. Influencerki razem z przedstawicielem marki przechodzą przez cały proces zakupowy, co na pewno będzie dużym ułatwieniem dla wszystkich planujących zakup i montaż osłon okiennych. Materiał filmowy zawierający te cenne wskazówki będzie można oglądać m.in. na kanale Youtube marki Anwis.

 


[1] https://influencermarketinghub.com/ebooks/Influencer_Marketing_Benchmark_Report_2022.pdf

[2] App Annie

[3] https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-statistics/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja

Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.

Polityka

Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).

Ochrona środowiska

Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.