Komunikaty PR

Nie słabnie popularność influencer marketingu.

2022-05-27  |  01:00
Biuro prasowe

Wartość światowego rynku influencer marketingu ma wynieść pod koniec roku ponad 16 miliardów dolarów. Aż 75 % firm deklaruje, iż w 2022 roku przeznaczy część swojego budżetu reklamowego na działania z twórcami treści w Internecie[1]. Także na rodzimym rynku widać znaczący popyt na influencer marketing w wybranych kategoriach. Na czym polega jego fenomen i jak sprawdza się on wśród marek z branży wyposażenia wnętrz?

 

W ciągu ostatnich dwóch lat znacząco zmieniły się nawyki konsumentów, a także ich sposób spędzania czasu czy dokonywania zakupów. PwC szacuje, że w 2022 roku wartość brutto sprzedaży dóbr online w Polsce wyniesie 105 miliardów złotych, zaś do 2026 roku może osiągnąć 162 miliardy złotych. Dane jasno pokazują, że coraz więcej osób dokonuje zakupów online. Co więcej, jeśli decydujemy się na zakup stacjonarny, co w przypadku choćby produktów wnętrzarskich jest dużo bardziej popularne, pierwszym krokiem w kierunku sfinalizowania zakupu u sprzedawcy czy w sklepie jest i tak sprawdzenie sieci. Często to, na którą markę trafimy wśród wyszukiwań, w social mediach i na portalach branżowych, zaowocuje w postaci naszego wyboru.

 

Firmy podchwyciły trend

Marki, mając na uwadze nowe nawyki zakupowe Polaków, poszukują dróg, które umożliwią im dotarcie do konsumenta 4.0. A jak go scharakteryzować? Przeciętny Polak spędza przed smartfonem 4 godziny i 48 minut[2]. Produkty chce zamawiać szybko i czuć, że ma bezpośredni kontakt ze sprzedającym. I tu z pomocą przychodzi influencer marketing. Dobrze zweryfikowani twórcy, kreujący odpowiedni kontent, posiadają dużą wiarygodność wśród swoich odbiorców. W ciągu dwóch lat branża influencer marketingu sprofesjonalizowała się, a agencje sprzedają klientom oferty bazujące na konkretnych liczbach: stopie zwrotu z inwestycji.

 

To przekonało marki do jeszcze liczniejszych współprac. Firmy zdecydowanie chętniej wybierają Instagram kosztem Facebooka – do promowania swoich produktów i usług. Coraz częściej reklamy pojawiają się także na Tik Toku – ulubionym medium Pokolenia Z. Dane pokazują, że 83% użytkowników wchodzi na platformy typu Instagram w poszukiwaniu nowych produktów do zakupu[3]. Social media są dla nich źródłem inspiracji, a sami influencerzy wyznaczają trendy.

 

Influencer marketing szybko staje się niezbędnym elementem marketingowego arsenału marki. Na popularności zyskiwać będą nie tylko najwięksi twórcy z milionowym gronem odbiorców, ale także mikro i nanoinfluencerzy. Ci pomagają zminimalizować koszty reklamy, a jednocześnie zwiększają zasięg marki. Prognozy pokazują, że rynek mikroinfluencerów będzie rósł w szybszym tempie niż dużych graczy.

 

Najpopularniejsze kategorie

Gdy influencer marketing w Polsce dopiero raczkował, do najpopularniejszych kategorii reklamowanych przez twórców treści online zaliczało się branże: beauty, fashion czy food. Marki – mając świadomość siły rekomendacji – sukcesywnie zwiększają budżety na influencer marketing. Dziś po pomoc twórców chętnie sięgają także przedstawiciele nietypowych dotąd kategorii, jak branża budowlana, dekoracyjna czy farmaceutyczna.

Prognozy pokazują, że firmy będą zwiększały nakłady na influencer marketing kosztem innych nośników przekazu.

 

Doskonałym przykładem jest najnowsza współpraca marki Anwis z kultowymi już siostrami polskiego Instagrama - Iloną i Mileną Krawczyńskimi, znanymi w sieci jako siostry ADiHD. Firma Anwis to jeden z czołowych producentów osłon okiennych, która oferuje klientom najnowocześniejsze rozwiązania w postaci wysokiej jakości przesłon okiennych w systemach wewnętrznych i zewnętrznych. Produkty firmy cechuje dbałość o najmniejszy detal, ciekawe wzornictwo i ogromna funkcjonalność. To te właściwości sprawiły, że w przestrzeni, w której żyją i tworzą siostry ADiHD swoje miejsce w oknie znalazły nasze żaluzje i zasłony – mówi Agnieszka Gołębiewska, przedstawiciel marki Anwis.

 

Podglądamy – czyli jak żyją i pracują influencerki

Co jest jedną z kluczowych przewag Instagrama? Możliwość podglądania, które – nie ukrywajmy – leży odrobine w naturze każdego. Lubimy wiedzieć, jak żyją inni, co robią, jak mieszkają, w co się ubierają. Często nie jest to wyraz złośliwości, ale wręcz przeciwnie – cenna inspiracja.

 

Co kierowało nami w momencie podjęcia współpracy z Siostrami ADiHD? Właśnie ta nieoceniona potrzeba zainspirowania innych. Szukaliśmy wnętrza, w którym nasze produkty będą mogły być wkomponowane na miarę potrzeb. Nie chcieliśmy uszczęśliwiać nikogo na siłę, dlatego szukaliśmy osób, które urządzają swoją przestrzeń i pozwolą nam być częścią w ich aranżacji – wyjaśnia Agnieszka Gołębiewska z Anwis. Dodatkową wartością całej współpracy jest przekaz, który idzie w parze z wyborem produktów. Influencerki razem z przedstawicielem marki przechodzą przez cały proces zakupowy, co na pewno będzie dużym ułatwieniem dla wszystkich planujących zakup i montaż osłon okiennych. Materiał filmowy zawierający te cenne wskazówki będzie można oglądać m.in. na kanale Youtube marki Anwis.

 


[1] https://influencermarketinghub.com/ebooks/Influencer_Marketing_Benchmark_Report_2022.pdf

[2] App Annie

[3] https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-statistics/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.