Komunikaty PR

Niedoceniony kapitał intelektualny jako element przewagi konkurencyjnej

2020-06-03  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
PROVEMA
Provema Sp. z o.o.

Konduktorska 33
40-155 Katowice
provema|provema.pl| |provema|provema.pl
575282018
www.provema.pl

Współczesna rzeczywistość i szybko zmieniające się warunki rynkowe wymagają od praktyków biznesu błyskawicznej reakcji i dostosowania narzędzi przewagi konkurencyjnej do zachodzących zmian w świecie gospodarki.

W obecnej chwili nie jest to łatwe zadanie ponieważ przewaga konkurencyjna nie ogranicza się jedynie do usług czy produktów oferowanych przez dane przedsiębiorstwo czy odpowiednią reklamę. Ważnym i niestety nadal niedocenionym elementem jest wiedza. Unikatowe oraz niecodzienne myślenie jest istotnym fundamentem budującym kapitał intelektualny. Konkurencja wymusza niejako na nas nieszablonowe myślenie i nastawienia naszego biznesu na cechy oraz rozwiązania budujące kapitał niematerialny naszej firmy. Kiedy myślimy ta firma jest liderem chcemy widzieć m.in. innowacyjność połączoną z elastycznością ale również unikalną i trudną do zduplikowania wiedzę.

 

Tak na prawdę ze względu na różne grupy docelowe prowadzonej działalności konkurencyjność powinna być oceniana wielopłaszczyznowo. Dla przykładu klienci najczęściej ograniczają się do oceny produktu ze względu na jego atrakcyjność. Grupa akcjonariuszy czy interesariuszy ocenia przedsiębiorstwo przez pryzmat ogólnego sukcesu firmy.

Oczywistym jest, że nowoczesne przedsiębiorstwa wciąż szukają materialnych rozwiązań, które umożliwią osiągnięcie przewagi na konkurentami. Nieliczni jednak wykorzystują zasoby intelektualne jako asa w rękawie generującego pozytywne wartości firmy.

Elementy które składają się na kapitał intelektualny są zmienne. Literatura nie podaje jednolitej definicji samego pojęcia kapitału ale z całą pewnością można założyć, że składają się na niego taki elementy jak: wiedza, doświadczenie, technologia i innowacje, relacje z klientami, kontrahentami, profesjonalne umiejętności dające organizacji przewagę. Wiedza oraz umiejętności przekładają się na wartość firmy.

Przykładem firmy wykorzystującej kapitał ludzki jest Provema Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach.  Wartości wyrażane przez firmę promują kapitał ludzki jako fundamentalny składnik kapitału intelektualnego. Elementy te są ściśle związane z człowiekiem oraz jego umiejętnościami. Zdolnością do stawiania czoła powierzonym zadaniom, rozwiązywania problemów oraz kreowania pozytywnych relacji międzyludzkich opartych przede wszystkim na zaufaniu. Źródłem wiedzy w każdym przedsiębiorstwie są ludzie oraz idąca za nimi wiedza i doświadczenia. Tracąc pracownika tracimy wiedzę. Spółka Provema równorzędnie z kapitałem ludzkim stawia na kapitał procesowo - organizacyjny. Mówiąc prościej na każdym etapie pracownicy mogą liczyć ne pełne wsparcie oraz możliwość rozwoju i uzyskiwanie dodatkowych kompetencji popartymi certyfikatami czy patentami.

- Provema to zdecydowanie nie jest standardowy pracodawca. Każdego dnia poznajemy swoje możliwości i umiejętności, których często sami byśmy nie wykorzystali. Mamy realny wpływ na rozwój spółki - mówi Monika Krukowska, Project Manager w Provemie.

Skąd więc pomysł na przewagę konkurencyjną z wykorzystaniem kapitału intelektualnego naszego przedsiębiorstwa? Atrybuty dzięki którym się odznaczamy odgrywają ogromną rolę. Umiejętne wykorzystanie posiadanej wiedzy tworzy niematerialną wartość, którą stale możemy zwiększać. Niepowtarzalność trudna do skopiowana oraz elastyczne podejście do biznesu w cenie wysoko na liście cech pożądanych w niemal każdej organizacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Provema Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.