NIVEA Polska w gronie Sygnatariuszy Karty Różnorodności
NIVEA Polska dołączyła do grona 300 firm, które podpisały w Polsce Kartę Różnorodności. To międzynarodowa inicjatywa mająca na celu promowanie różnorodności i równych szans
w zatrudnieniu, bez względu na płeć, wiek, stan zdrowia, narodowość, wyznanie, przekonania, orientację psychoseksualną oraz wszelkie inne przesłanki narażające na zachowania dyskryminacyjne.
- Troska, wzajemny szacunek i zaufanie są głęboko zakorzenione w kulturze naszej organizacji. Cieszymy się, że jako sygnatariusz Karty Różnorodności, możemy się przyczyniać do dalszego wspierania i promowania różnorodności i równych szans w miejscu pracy, a także poza NIVEA Polska. W NIVEA około 60% wszystkich stanowisk leadershipowych zajmują kobiety, w tym aż cztery z siedmiu w zarządzie. Pracujemy w międzynarodowym środowisku, przejmując coraz więcej regionalnych i globalnych ról. Coraz częściej dołączają do nas osoby różnych narodowości. Oprócz kolegów z krajów bałtyckich, które wchodzą w skład naszej filii, pracują
z nami przedstawiciele pięciu innych narodowości. Jesteśmy otwarci na zatrudnianie osób
z niepełnosprawnościami - w tym i innych obszarach liczymy na wymianę doświadczeń z innymi firmami oraz uczenie się od siebie nawzajem - powiedziała Maryla Maj-Wisoky, Dyrektor ds. Personalnych NIVEA Polska.
- Wyjątkowość i różnorodność pracowników stanowią dla nas jedną z podstawowych wartości. Od wielu lat - w sposób naturalny i zgodny z kluczowymi wartościami firmy - budujemy włączające środowisko pracy. Teraz chcemy zarządzać różnorodnością w sposób bardziej ukierunkowany. W minionym roku, m.in. na podstawie informacji zwrotnej od pracowników, zdefiniowaliśmy kluczowe obszary, na których chcemy się skupiać oraz inicjatywy, które będziemy rozwijać w najbliższych latach. Oprócz działań globalnych, wdrażamy lokalne aktywności. W NIVEA Polska działa zespół pasjonatów, którzy rozwijają własne pomysły
w obszarze Diversity&Inclusion. Każdy z pracowników NIVEA ma realny wpływ na budowanie otwartego miejsca pracy - dodaje Radosław Nowak, Dyrektor Supply Chain i D&I Ambasador
w NIVEA Polska.
Grupa Beiersdorf, do której należy NIVEA Polska, aktywnie promuje tematykę różnorodności wśród swoich pracowników na całym świecie. Jedną z wewnętrznych inicjatyw, która skupia się na poznawaniu i akceptowaniu różnic między pracownikami oraz docenianiu korzyści, które firma czerpie z faktu, że ludzie różnią się między sobą, są Dni Różnorodności. Odbywają się one w maju w filiach Beiersdorf na całym świecie. Prowadzone są również szkolenia i różnego rodzaju spotkania mające na celu budowanie świadomości i promowanie różnorodności zarówno wewnątrz, jak i poza organizacją.
NIVEA Polska jest jednym z ponad 150 międzynarodowych oddziałów Beiersdorf AG siedzibą w Hamburgu. Mieścimy się
w Poznaniu od ponad 90 lat. Codziennie nad rozwojem marki NIVEA w Polsce pracuje tu ponad 250-cio osobowy zespół. Kierując się wspólnymi wartościami, z pasją rozwijamy nowoczesną pielęgnację, dostosowaną do potrzeb polskich rodzin. Nasze marki: NIVEA, NIVEA MEN, NIVEA BABY, NIVEA SUN i Bambino zdobyły zaufanie milionów Polaków, które jest dla nas największą nagrodą i ogromnym wyróżnieniem.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.