Nowe kawiarnie, wzmocnienie wizerunku marki i nacisk na szkolenia pracowników. S
Obecna sytuacja na rynku nie zniechęca przedsiębiorców do inwestowania w kawiarnie. Sieć the White Bear Coffee szykuje się właśnie do otwarcia kolejnych czterech lokali: w Warszawie, Krakowie, Lublinie i Łomży. “Wygrywamy wysokiej jakości produktem, dopracowanym konceptem i nowoczesnymi rozwiązaniami. Kryzys? Mimo wzrostu cen kawy i nośników energii, nasze kawiarnie są pełne gości. Nie tylko mamy nadzieję, ale też intensywnie pracujemy nad tym, aby to się nie zmieniło” – mówi Urszula Olechno, CEO sieci.
Franczyza the White Bear Coffee to obecnie 8 punktów, ale już wiadomo, że liczba ta wkrótce ulegnie zmianie. Nowe kawiarnie powstaną bowiem w Warszawie, Krakowie oraz Łomży. Dodatkowo sieć zyskała pierwszego multifranczyzobiorcę, który oprócz lokalu w Giżycku, prowadzić będzie drugiego Miśka w Lublinie.
Wynik ten cieszy tym bardziej, że sama sieć powstała na krótko przed pandemią, rozwijała się w jej trakcie, a teraz, mimo zbliżającego się kryzysu, nie zwalnia tempa.
– Nasz koncept jest dopracowany w każdym detalu, przyciąga nowoczesnymi wnętrzami, przyjemnym klimatem, ale przede wszystkim – najwyższej jakości kawą wypalaną w rzemieślniczej palarni. Obecnie skupiamy się na tym, aby podnieść jakość obsługi i dać franczyzobiorcom narzędzia do pracy z własnym zespołem. Wychodzimy bowiem z założenia, że kawiarnia to nie tylko kawa, ale także serwis, uśmiech baristów, ich rozwój, profesjonalne podejście do gościa. Chcemy w tej kwestii wyznaczać zupełnie nowe standardy na rynku i w pewien sposób zniwelować skutki wzrostu cen – przekonuje Urszula Olechno.
Dlaczego kawa drożeje?
Ceny kawy systematycznie idą w górę od blisko dwóch lat. Już w 2021 roku ceny ziaren najpopularniejszych odmian wzrosły nawet o 80%. Z jednej strony był to skutek pandemii i problemów globalnych łańcuchów dostaw. Ich przerwanie oraz znaczące zwiększenie się kosztów transportu doprowadziły do podwyżek.
Z drugiej strony doszły zmiany klimatyczne i związane z nimi ekstremalne zjawiska pogodowe. Mowa tu przede wszystkim o suszy w Brazylii, po której nastąpiły niespodziewane przymrozki.
Rok 2022 przyniósł tylko pogorszenie całej sytuacji. Podobnie jak w innych branżach, termin inflacja jest tu odmieniany przez wszystkie przypadki. Wzrost cen paliw, a co za tym idzie, samego transportu, wzrost cen gazu i energii elektrycznej, a także kosztów pracy – wojna w Ukrainie odciska zatem piętno na wielu rynkach.
Efekt? Arabika jest obecnie najdroższa od 10 lat. A popyt na nią, szczególnie w Europie, jest przecież ogromny i nic nie wskazuje na to, żeby miał spaść. Szacuje się, że 25% globalnej produkcji kawy wypijane jest właśnie na starym kontynencie.
– Przez długi czas koszty wzrostów ceny kawy braliśmy na siebie. Obecnie branża, jeśli tak jak my nie chce rezygnować z jakości, nie ma wyboru i musi włączyć w to klientów końcowych. Niestety nie mamy na to wpływu. Nasze doświadczenia pokazują jednak, że Polacy nie chcą rezygnować z picia kawy na mieście, ten trend rośnie i z pewnością nie wyhamuje. Naszą rolą jest teraz sprawienie, aby wybrali naszą sieć – mówi Marcin Zalewski, współwłaściciel the White Bear Coffee.
Rozwój, szkolenia i nowe technologie
Sposobów na budowanie przewagi konkurencyjnej the White Bear Coffee ma kilka. Pierwszy z nich to skuteczny marketing w internecie, który tworzy wokół każdej kawiarni silną społeczność. Dodatkowo sieć od początku istnienia rozwija własną aplikację mobilną – obecnie 27% transakcji dokonywanych jest przy jej udziale.
Franczyzodawca stawia ponadto na profesjonalne szkolenia pracowników. Obejmują one wszystkie zespoły kawiarni i skupiają się nie tylko na przekazywaniu wiedzy baristycznej, ale także na obsłudze gości i kształtowaniu kompetencji miękkich.
– W ramach naszej sieci działa szkoleniowiec, który pomaga wdrażać wszelkie procedury. Dodatkowo zajmuje się motywacją pracowników, podnoszeniem ich świadomości dotyczącej przypisanych zadań, wskazywaniem ścieżek rozwoju i awansu. Zależy nam na budowaniu silnych, zintegrowanych teamów, które będą czerpać satysfakcję z pracy i tworzyć najwyższe standardy. Wierzymy, że to siłą rzeczy przełoży się na zadowolenie naszych gości. Zwiększy także naszą przewagę konkurencyjną i sprawi, że zyskamy kolejnych partnerów biznesowych, którzy będą chcieli skorzystać z tego know how – podsumowuje Urszula Olechno.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.