Komunikaty PR

Nowe restauracje, marki wirtualne i zmiany w obszarze HR – franczyza Zdrowa Kr

2022-11-29  |  01:00
Biuro prasowe


Sieć Zdrowa Krowa przedstawiła swoją strategię rozwojową na najbliższe miesiące. Cel numer jeden? Kilka nowych punktów, koncepty dark kitchen, centralizacja dostawców i employer branding będący odpowiedzią na potrzeby pracowników z pokolenia Z. “Zamiast na mówieniu o kryzysie, skupiamy się na poszukiwaniu rozwiązań”, tłumaczy Robert Kuc, CEO sieci. 


Obecnie Zdrowa Krowa oferuje trzy modele współpracy. To restauracja Zdrowa Krowa, Street Slow Food Zdrowa Krowa (punkt w food court lub food truck) oraz restauracja premium Smile&Wine. 


– Tym, co łączy te koncepty, są wysokiej jakości składniki, a przede wszystkim – świetna wołowina. Obserwujemy jednak rynek i zmieniające się oczekiwania gości, dlatego systematycznie poszerzamy kartę także o dania vege, keto czy paleo. Śledzimy trendy dla flexitarian i komponujemy menu tak, aby odpowiadało na potrzeby świadomych konsumentów, dla których ważna jest ekologia i zdrowa dieta – mówi Robert Kuc.


Właściciel dodaje też, że sieć pracuje obecnie nad centralizacją dostaw produktów, która pozwala na optymalizację kosztów przez franczyzobiorców, przy zachowaniu doskonałej jakości kuchni.


 – To w połączeniu z dokładną analizą food costów zwiększa poczucie bezpieczeństwa naszych partnerów i sprawia, że w dobie rosnących cen, biznes pod szyldem Zdrowej Krowy przynosi im oczekiwane zyski – tłumaczy twórca konceptu. 


“Jesteśmy gotowi na szybki wzrost”


Sieć planuje, że w 2023 roku powiększy się aż o kilka kolejnych punktów.

– Naszym celem jest stworzenie zarówno nowych restauracji od podstaw, jak i przeprowadzenie rebrandingów istniejących lokali oraz postawienie food trucków. We wszystkich tych obszarach mamy duże doświadczenie i wiemy, jak poprowadzić naszych partnerów, aby osiągnęli sukces – przekonuje CEO sieci. – Nasze różnorodne koncepty pozwalają dopasować profil działalności do danej lokalizacji. To samo tyczy się kwot inwestycji, od ekonomicznego food trucka, po restaurację premium.


Nowe modele są odpowiedzią zarówno na potrzeby rynku gastronomicznego, jak i przedsiębiorców szukających bezpiecznego biznesu, zakładającego wsparcie franczyzodawcy. 


– Pierwsze restauracje Smile&Wine powstały w tym roku w Bielsku-Białej i Warszawie. Przygotowujemy się obecnie do otwarcia kolejnej w budynku Starej Poczty w Gliwicach. To lokale o wysokim standardzie, bogatym wyborze alkoholi i doskonałą kuchnią. Nasze doświadczenia pokazują, że tego typu koncepty są odporne na wahania gospodarki, jakie widzimy obecnie. Odświeżyliśmy także koncept food trucków, ponieważ tkwi w nich duży potencjał – przekonuje Robert Kuc.


Marki wirtualne na rynek delivery


Zdrowa Krowa nie poprzestaje jednak na tym i już od stycznia rusza z ofertą dark kitchen. To trzy marki, serwujące kuchnię polską, vege oraz ramen. Będą one działały wyłącznie w sferze online – czyli na rynku delivery.


– Nasi franczyzobiorcy będą mogli uruchomić je w ramach prowadzonej działalności i dzięki temu zwiększyć swoje obroty. Nie muszą otwierać nowego lokalu, korzystają bowiem z zasobów istniejącej kuchni. To świetne rozwiązanie pozwalające skalować biznes – gotować, działać i sprzedawać, gdy w restauracji jest mniejszy ruch – tłumaczy CEO sieci. – Doświadczenia pandemii pokazały nam, że w sytuacjach kryzysowych kluczem do sukcesu jest szukanie nowych obszarów, które możemy zagospodarować. Ta elastyczność, myślenie perspektywiczne i dostosowywanie się do rynku wyróżnia silne marki.


Nowe podejście do rekrutacji 


Kolejnym obszarem, nad którym sieć pracuje, jest employer branding. Celem franczyzy jest przyciągnięcie do pracy młodych, ambitnych osób, które zwiążą się z restauracjami pod szyldem Zdrowej Krowy na dłużej. 


– Chcemy zmienić myślenie o gastronomii jako o miejscu pracy “na chwilę”. Bo w rzeczywistości praca w restauracji to nauka wielu umiejętności z dziedzin cenionych przez wszystkich pracodawców, bez względu na branżę. Chodzi tu o rozwój kompetencji miękkich, zarządzania, negocjacji, podejścia do klienta. W naszej sieci jest na to przestrzeń, mamy jasne ścieżki awansów, profesjonalne szkolenia i warsztaty. Edukujemy też franczyzobiorców, pokazując, że działania HR przynoszą konkretne rezultaty – mówi Robert Kuc. 


W październiku sieć wystartowała z pilotażowym wydarzeniem Open Day, czyli rekrutacji w formie dnia otwartego – z muzyką, wystąpieniami managerów, szkoleniowców  i partnerów marki i degustacją.


– Open Day w Gliwicach przyciągnął wiele osób zainteresowanych współpracą. Ogromnie nas to cieszy i pokazuje, że rekrutacja “w formie imprezy” to coś, co buduje zaufanie pokolenia Z i jest dla nich atrakcyjne. Dlatego będziemy kontynuować program w kolejnych restauracjach. Dodatkowo już wkrótce nasz zespół powiększy się o dział HR, który zajmie się rekrutacją na poziomie ogólnopolskim i odciąży w tym zakresie naszych franczyzobiorców – podsumowuje CEO sieci. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma 5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023 Biuro prasowe
2024-04-18 | 06:00

5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023

16 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało coroczny raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”. Po raz kolejny wyróżniono w nim firmę Mars
Firma Polacy wybierają komunikację miejską: co to oznacza dla firm?
2024-04-18 | 01:00

Polacy wybierają komunikację miejską: co to oznacza dla firm?

W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost popularności komunikacji miejskiej w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Krajowy Rejestr Długów, ponad 86 procent
Firma Zbiorniki z tworzyw sztucznych – nowoczesne rozwiązanie dla przemysłu chemiczneg
2024-04-18 | 01:00

Zbiorniki z tworzyw sztucznych – nowoczesne rozwiązanie dla przemysłu chemiczneg

Branża chemiczna to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki, której wartość produkcji sprzedanej osiągnęła w 2022 roku aż 389 mld zł*.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.