Nowy bar sushi w Komornikach
Jak po sushi, to tylko do Poznania? Już nie! Od początku lutego mieszkańcy Komornik mają własny lokal specjalizujący się w kuchni japońskiej. KOKU Sushi POINT mieści się przy ul. Młyńskiej 38 i działa wyłącznie w formule na wynos oraz w dostawie.
Na przekór pandemii i mrozom na kulinarnej mapie Komornik właśnie pojawiła się nowa restauracja. KOKU Sushi POINT to koncept skrojony pod nowe czasy – klienci mogą bowiem zamówić dania do domu lub odebrać je osobiście w lokalu.
– Kuchnia japońska z pewnością wzbogaci ofertę gastronomiczną naszego regionu. Wiemy, że wielu mieszkańców z niecierpliwością czekało na to otwarcie. Pierwszy weekend działalności przerósł nasze najśmielsze oczekiwania, zrealizowaliśmy ponad 150 zamówień. To bardzo dobrze rokuje na przyszłość i utwierdza nas w przekonaniu, że lokalizacja w Komornikach jest trafionym pomysłem – ocenia Marcin Nowak, właściciel punktu.
KOKU Sushi POINT należy do największej sieci sushi barów w Polsce. Obecnie pod jej szyldem działają już 33 restauracje w całym kraju. Koncept POINT w Komornikach to drugi tego typu lokal w sieci, stanowiący bezpośrednią odpowiedź na sytuację związaną z pandemią.
– KOKU Sushi POINT to restauracja nastawiona w całości na rynek delivery. Chociaż pomysł na taką formułę działalności powstał podczas wiosennego lockdownu gastronomii, to jesteśmy pewni, że sprawdzi się nie tylko w trakcie trwania epidemicznych obostrzeń. Sushi na wynos od zawsze cieszy się wyjątkowym powodzeniem, a teraz siłą rzeczy, ten trend mocno przyśpieszył – komentuje Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci franczyzowej KOKU Sushi.
W ofercie komornickiego sushi baru znajdziemy kilkadziesiąt propozycji z kuchni japońskiej – wśród nich najpopularniejsze rolki (hosomaki, futomaki i uramaki – zarówno pojedynczo, jak i w zestawach), a także dania na ciepło (m.in. sandwiche, bułeczki, baozi czy zupy).
Zamówienia można składać telefonicznie, poprzez aplikację KOKU Sushi lub online za pośrednictwem strony https://kokusushi.pl/ Obszar dostawy, oprócz samych Komornik, obejmuje także okoliczne miejscowości – m.in. Wiry, Luboń, Plewiska, Stęszew czy Rosnówko.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.