Nowy bar sushi w Lublińcu
Kulinarna oferta Lublińca niedawno wzbogaciła się o nową restaurację. KOKU Sushi wystartowało i realizuje zamówienia na wynos oraz w dostawie. Po odmrożeniu gastronomii z pewnością powita gości w swoim lokalu.
– Otworzyliśmy się pomimo pandemii i po kilku tygodniach działalności już wiemy, że to był strzał w dziesiątkę – mówi Roksana Drążek, właścicielka KOKU Sushi w Lublińcu, która od 6 lat działa w branży gastronomicznej. – Mieszkańcy Lublińca uwielbiają sushi, co udowodnili nam ciepłym powitaniem oraz liczbą składanych zamówień. Z niecierpliwością czekamy, kiedy będziemy mogli poznać ich osobiście, goszcząc w naszej restauracji. Wiemy, że mieszkają tutaj niesamowici ludzie i cieszymy się, że możemy podarować im cząstkę siebie oraz kuchnię, której dotąd w mieście nie było.
KOKU Sushi to największa sieć sushi barów w Polsce. Obecnie pod jej szyldem działają już 33 punkty w całym kraju. Specjalizują się one w daniach kuchni japońskiej – w menu znajdziemy więc popularne rolki (hosomaki, futomaki i uramaki – zarówno pojedynczo, jak i w zestawach), a także dania na ciepło (m.in. sandwiche, bułeczki, baozi czy zupy).
Co ciekawe, sytuacja związana z epidemią nie wpłynęła negatywnie na lokale KOKU Sushi – w 2020 roku sieć zanotowała wzrost obrotów.
– Sushi to danie, które trudno samodzielnie wykonać w domu – wymaga wielu składników oraz pewnego poziomu wiedzy – dlatego jeszcze przed pandemią z miesiąca na miesiąc odnotowywaliśmy duże wzrosty zamówień na wynos. Obecna sytuacja tylko umocniła ten trend – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci KOKU Sushi i dodaje: – W ostatnim roku mocno postawiliśmy na rozwój na rynku delivery, mamy własną aplikację do zamówień online, prowadzimy także sprawne działania marketingowe w internecie. Dzięki temu nowe restauracje pod naszym szyldem, jako nieliczne, otwierają się nawet w trakcie pandemii. Najlepszym tego przykładem jest właśnie Lubliniec.
Zamówienia w KOKU Sushi Lubliniec można składać telefonicznie, poprzez aplikację KOKU Sushi lub online za pośrednictwem strony https://kokusushi.pl/ Obszar dowozów obejmuje 25 km.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.