Komunikaty PR

Nowy, modułowy system franczyzowy Fit Cake

2021-02-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.06 MB )

Rośnie grupa osób, które na skutek pandemii straciły pracę. Dotyczy to wielu przedsiębiorców, głównie z branży gastronomicznej, których “dobił” przeciągający się lockdown. Poszukują innej drogi zawodowej. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie sieci franczyzowe stwarzają preferencyjne warunki do wejścia w biznes. Fit Cake opracowało trzystopniowy system franczyzowy, który pozwala na założenie własnej kawiarni z kapitałem już od 19 tys. zł.

Zjawisko zyskało już swoją nazwę - koronabezrobocie. Według danych GUS na koniec 2020 roku stopa bezrobocia w Polsce po raz pierwszy od lat wzrosła. Na grudzień wynosiła 6,2 procent, ale tendencje na bieżący rok nie są optymistyczne. Jednym z sektorów, który najmocniej ucierpiał jest niewątpliwie gastronomia. Jak szacuje Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej na skutek epidemii w 2020 roku pracę straciło około 200 tys. osób z branży, ponad 8 tys. lokali ogłosiło upadłość. W gastronomii zauważalny jest więc proces przebranżowienia.

System franczyzowy dający szanse na szybki rozwój
W statystykach tych nie ma wywodzącej się z Białegostoku sieci niecukierni Fit Cake, która na odwrót - odnotowała znaczący wzrost sprzedaży o ok. 10 proc. Zgłaszają się więc do niej właściciele sal weselnych czy restauracji, których obroty spadły poniżej granicy opłacalności. Zachęciło je to, że Fit Cake rozbudował swoją ofertę franczyzową, adresując ją też do inwestorów z mniejszym portfelem.
Proponujemy innowacyjny, gradacyjny system modułowy, składający się z trzech bloków, pasujących do siebie jak puzzle i wzajemnie się dopełniających. Zakłada on, że finansowe zaangażowanie partnerów będzie rosnąć stopniowo, od niższego do wyższego. Samo wejście do sieci nie będzie wymagać dużych nakładów finansowych. Potem, jeśli biznes przyniesie oczekiwane zyski, można go rozbudowywać o kolejne moduły, rozkładając koszty na etapy i generując coraz większe obroty - wyjaśnia Rafał Kościuk, właściciel systemu Fit Cake.

Przewiduje, że w 2021 roku pierwsza polska sieć niecukierni powiększy się o kolejnych 25 lokali, czyli o 100 proc. Aktualnie pod szyldem firmy działa 25 kawiarni. Rafał Kościuk przestrzega też przed naśladowcami Fit Cake, markami „no name”, które nie mają ani pozycji na rynku, ani wypracowanych franczyzowych standardów. Oferują one produkty gorszej jakości, a posługują się przepisami z Internetu. Funkcjonowanie na rynku zdrowej żywności wymaga dużej wiedzy, sprawdzonych dostawców i doświadczenia, na pewno dłuższego niż rok czy dwa.
Trzy moduły franczyzy Fit Cake
Nowy system franczyzowy Fit Cake przewiduje trzy warianty współpracy w inwestorami. Wymagają one nieco odmiennych warunków lokalowych i przewidują inny zakres świadczeń ze strony franczyzodawcy.
Fit Cake Mini jak sama nazwa wskazuje kosztuje najmniej. To inwestycja rzędu około 19 tys. zł za pakiet startowy plus koszty remontu, które leżą po stronie przedsiębiorcy (należy liczyć tysiąc złotych za metr kwadratowy powierzchni). Daje ona też ograniczone możliwości handlu. W tym formacie wymagane jest pomieszczenie o powierzchni zaledwie 30 metrów kwadratowych, ponieważ mieścić się ma w nim głównie kuchnia, w której przygotowywane będą zdrowe desery oraz lada wydawcza. W lokalu nie jest przewidziana konsumpcja, nie ma więc miejsca na stoliki czy sofę. Do jego obsługi wystarczy jedna osoba. Wariant ten zakłada, że franczyzobiorca po przejściu odpowiednich szkoleń, samodzielnie będzie produkował na miejscu słodycze Fit Cake i wydawał je zamawiającym. Marka udostępnia mu całą księgę z recepturami, projekt aranżacji, całe “know-how”, kanały marketingowe (wraz z dedykowaną aplikacją do zamówień online). Model skrojony jest pod nowe, rynkowe realia, w których na plan pierwszy wybija się delivery. Obszar działania Mini Fit Cake ograniczony jest do dzielnicy lub niedużego, kilku tysięcznego miasteczka.

Fit Cake Standard to klasyczna kawiarnia, w której poza pomieszczeniami roboczymi, znajduje się też zaaranżowana według designu Fit Cake sala konsumpcyjna. Minimalna wielkość takiego lokalu to 70 mkw. Koszt inwestycji wynosi 30 tys. zł. Licząc, że remont i przygotowanie pod usługę metra powierzchni kosztuje ok. tysiąca złotych, całościowy koszt inwestycji zamknie się w około 100 tys. zł. Z tym, że jeśli franczyzobiorca wcześniej prowadził Fit Cake Mini i postanowił rozwinąć swoją działalność, kwota ta ulegnie zmniejszeniu. Nie będzie przecież potrzebował kolejnej kuchni. Zaoszczędzi też na sprzęcie i zaopatrzeniu. Mniejsze będą koszty utrzymania pracowników. Działania marketingowe też pochłoną mniejsze środki, ponieważ marka już będzie istniała w świadomości odbiorców. Ten wariant również nastawiony jest na dowozy i odbiory.

Fit Cake Premium jest najbogatszą, ale i najdroższą opcją. Koszty aranżacji pomieszczeń pozostaną na podobnym pułapie jak w poprzednim module. Wystarczy 70-metrowy lokal. Natomiast zakres świadczeń jakich udziela marka jest dużo większy. Przede wszystkim franczyzobiorca otrzymuje menu wzbogacone o produkty dwóch submarek - Fit Ice Cream czyli ofertę wegańskich lodów i Fit Śniadania - kartę bezglutenowych, bez cukrowych i bezkaltozowych posiłków. W ramach tego formatu właściciel kawiarni może wziąć udział w bardzo specjalistycznych szkoleniach na temat zdrowej żywności (m.in przygotowywania produktów dla diabetyków, alergików, osób chorych na celiakię). Ma też zagwarantowaną wyłączność na ustalonym obszarze oraz darmową półroczną obsługę agencji PR. W sumie inwestycja w moduł Fit Cake Premium to dodatkowe 7 tys. (za menu śniadaniowe i lody). W sumie całościowy koszt uruchomienia Fit Cake Premium powinien zamknąć się w kwocie 110 tys., ale jeśli przekształcony zostanie z modułu Standard obniży się on nawet o 30 tys.

Dlaczego Fit Cake wprowadziło nowy system franczyzowy?
- Sytuacja gospodarcza w Polsce jest z powodu pandemii ciągle bardzo niepewna. Postępująca inflacja wydaje się nieunikniona - tłumaczy Rafał Kościuk. - Ludzie, którzy zgromadzi na koncie jakieś oszczędności, a grozi im np. utrata pracy, chcą się zabezpieczyć i zainwestować je w przyszłościowy biznes. W przypadku Fit Cake wystarczy kapitał rzędu ok. 50 tys. zł. A jeśli ktoś ma gotowe zaplecze, to nawet mniej. Franczyza często przynosi zyski już po trzech miesiącach. Natomiast pieniądze w banku mogą się szybko zdewaluować.
Dysponując niedużym kapitałem można otworzyć Mini Fit Cake, niewiele ryzykując. Po kilku miesiącach przedsiębiorca będzie miał już pewność czy jest to opłacalny biznes i będzie mógł wejść na kolejny pułap, czyli dokupić moduł Standard, a potem Premium. Daje to możliwość stopniowego rozwoju firmy i skokowej poprawy wyników finansowych.


System franczyzowy Fit Cake został też dostosowany do warunków w jakich z powodu pandemii musi działać aktualnie cała gastronomia. Wszystkie moduły mają opcję na wynos i z dowozem. Marka jest aktywna w mediach społecznościowych i widoczna w sieci. Menu skomponowane zostało tak, by miało walory prozdrowotne. Produkty przygotowywane są ze składników korzystnie wpływających na odporność organizmu, co jest bardzo cenione przez klientów.
Fit Cake, czyli pierwsza niecukiernia w Polsce
Marka powstała w 2016 roku w Białymstoku. Aktualnie pod jej szyldem działa 25 punktów franczyzowych rozsianych po całej Polsce, w tym w największych miastach. Eksperci zajmujący się branżą fit i eko już nazwali produkty Fit Cake słodyczami XXI wieku. W ofercie niecukierni są ciasta bez cukru, torty bezglutenowe, wegańskie lody, funkcjonalne batoniki czy desery w słoiczkach.


Fit Cake wypełniło ewidentną lukę na rynku. Zainteresowanie produktami firmy stale rośnie, co przekłada się na jej wyniki finansowe. Marka promuje się hasłem “No sugar, no problem”. Desery dosładza tylko naturalnymi słodzikami: erytrolem lub ksynolitem, które nie powodują tzw. skoku glikemicznego i są dla organizmu zdrowsze. W swoim menu ma nie tylko kultowe ciacho bez cukru, ale też desery bez glutenu, bez laktozy, wege i keto. Popularnością cieszą się np.: funkcjonalne batony, wege lody i bezglutenowe torty. Wszystkie produkty opatrzone są w listę makroskładników z dokładnym wyliczeniem kalorii.
Korzystne trendy konsumenckie, boom na zdrową żywność i adekwatny do sytuacji system franczyzowy otwierają przed marką ogromną szansę na dalszy rozwój.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.