Od pomysłu do działania. Jak skutecznie zaplanować swój biznes?
Współczesny świat oferuje nam tysiące możliwości. Wielkie marzenia, uznawane dawniej za nieosiągalne, są dziś po prostu planem, który sukcesywnie da się zrealizować. Widać to zwłaszcza wśród młodych przedsiębiorców – ich niepozorne koncepcje na biznes przeradzają się często w profesjonalne firmy o szerokim zasięgu i uznaniu. Proces ten jednak wymaga odpowiedniego warsztatu i zapoznania się z narzędziami, które później pomogą podjąć skuteczne inicjatywy rynkowe. Praktyczną wiedzę z tego zakresu można zdobyć, korzystając z programu kierowanego do osób, które jeszcze nie zaczęły działalności i potrzebują wsparcia u początku tej drogi.
Pojawienie się tzw. „żółtej żarówki” nad głową to pierwszy krok do osiągnięcia biznesowego celu. W końcu to od pomysłu zaczyna się każde przedsięwzięcie. Nie bez powodu młodym przedsiębiorcom przypisuje się „świeże spojrzenie” na biznes. Kreatywne myślenie i dokładna obserwacja społeczeństwa przyczyniają się do wyciągania cennych wniosków, a następnie do założenia własnej firmy. Na początku tej ścieżki warto jednak zaczerpnąć praktycznych rad, które usprawnią przebieg planowania biznesu. Dobrym pomysłem jest dołączenie do dedykowanego programu, który pomoże zamienić ideę w działanie, a dodatkowo wzmocni przedsiębiorczy potencjał.
Planowanie biznesu a wyzwania współczesnego świata
Młodzi, którzy decydują się na założenie biznesu, zazwyczaj chcą być niezależni – nie interesuje ich praca na etacie. Warto mieć jednak na uwadze fakt, że proces zakładania firmy jest w obecnych czasach dosyć niestabilny i stwarza pewne wyzwania. Pandemia, inflacja czy wojna przy wschodniej granicy to tylko niektóre trudności, z jakimi muszą mierzyć się przedsiębiorcy. – To, co obserwujemy w naszych badaniach, to fakt, że w tych trudnych momentach bardzo pomaga wiara w siebie, swoje możliwości, ale także we własny pomysł. Wszystko to przekłada się później na większą skuteczność w działaniu. Najbardziej efektywny start mają jednak ci, którzy łączą pomysł z własną pasją. – mówi Anna Bichta, Prezeska Zarządu w Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!.
Pomysł na biznes, pomysł na siebie
Tworzenie planu na biznes wiąże się również z ciągłym rozwojem osobistym i samodoskonaleniem. Często proces ten dopełnia wiedza i doświadczenie osób, które dłużej działają w branży są to tzw. mentorzy. #ROZWIŃ POMYSŁ to działanie w ramach Programu Rozwoju Przedsiębiorczości, które oferuje spotkania networkingowe, szkolenia online, a także konsultacje specjalistyczne. Wszystkie te aktywności nadzorowane są przez profesjonalistów w swojej dziedzinie. – Młodzi poszukują wsparcia wśród ekspertów, praktyków biznesu. Chętnie czerpią od wykwalifikowanych przedsiębiorców, ale także korzystają z zasobów Internetu, np. webinarów. Co istotne, młodzi nie powinni bać się zadawania pytań – każda wiedza jest znacząca dla późniejszego rozwoju biznesowego, jak i osobistego. – twierdzi Anna Bichta.
Zamień plan w działanie – ścieżka #ROZWIŃ POMYSŁ
Dobry pomysł to początek sukcesu. Aby jednak wdrożyć go w życie, trzeba wypracować pewne techniki. Jako młody przedsiębiorca masz szansę rozwijać umiejętności, dołączając do różnych inicjatyw. #ROZWIŃ POMYSŁ to jedna z nich – ścieżka skierowana do osób, które mają pewną ideę i potrzebują praktycznej wiedzy, aby ją zrealizować. – W programie skupiamy się m.in. na dopracowaniu modelu biznesowego, jak i komunikacji, która stoi za produktem. Uczestnik poznaje siebie, swoją wewnętrzną motywację i potrzeby w oparciu o kwestionariusz Reiss Motivation Profile. Spotkania z trenerami również są wielką dawką wiedzy, gdyż osoby te na co dzień mają styczność z rynkiem. Warto dodać, że wszystkie działania w ramach projektu są bezpłatne. – wyjaśnia Anna Bichta.
Więcej o programie:
Zapraszamy do wzięcia udziału w ścieżce #ROZWIŃ POMYSŁ adresowanej do młodych ludzi w wieku 18-35 lat; osób, które mają pomysł na działanie w obszarze biznesowym i są gotowe wystartować, nie zarejestrowały jeszcze firmy czy innej formy działalności.
Jeśli chcesz wziąć sprawy w swoje ręce, chodzą Ci po głowie różne pomysły na to, jak mógłbyś zacząć zarabiać i czujesz, że to jest Twój czas - ten Program jest dla Ciebie. Od praktyków biznesu i ekspertów dowiesz się, jak skutecznie przekuć pomysł w działanie, poznasz i wzmocnisz swój przedsiębiorczy potencjał, zyskasz narzędzia pomocne w podejmowaniu skutecznych inicjatyw rynkowych.
NABÓR trwa do 4 listopada.
REJESTRACJA:
https://rozwijamy.edu.pl/zaloguj-sie
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.