Komunikaty PR

Od pomysłu do działania. Jak skutecznie zaplanować swój biznes?

2022-10-19  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.1 MB )

Współczesny świat oferuje nam tysiące możliwości. Wielkie marzenia, uznawane dawniej za nieosiągalne, są dziś po prostu planem, który sukcesywnie da się zrealizować. Widać to zwłaszcza wśród młodych przedsiębiorców – ich niepozorne koncepcje na biznes przeradzają się często w profesjonalne firmy o szerokim zasięgu i uznaniu. Proces ten jednak wymaga odpowiedniego warsztatu i zapoznania się z narzędziami, które później pomogą podjąć skuteczne inicjatywy rynkowe. Praktyczną wiedzę z tego zakresu można zdobyć, korzystając z programu kierowanego do osób, które jeszcze nie zaczęły działalności i potrzebują wsparcia u początku tej drogi.

Pojawienie się tzw. „żółtej żarówki” nad głową to pierwszy krok do osiągnięcia biznesowego celu. W końcu to od pomysłu zaczyna się każde przedsięwzięcie. Nie bez powodu młodym przedsiębiorcom przypisuje się „świeże spojrzenie” na biznes. Kreatywne myślenie i dokładna obserwacja społeczeństwa przyczyniają się do wyciągania cennych wniosków, a następnie do założenia własnej firmy. Na początku tej ścieżki warto jednak zaczerpnąć praktycznych rad, które usprawnią przebieg planowania biznesu. Dobrym pomysłem jest dołączenie do dedykowanego programu, który pomoże zamienić ideę w działanie, a dodatkowo wzmocni przedsiębiorczy potencjał.

Planowanie biznesu a wyzwania współczesnego świata

Młodzi, którzy decydują się na założenie biznesu, zazwyczaj chcą być niezależni – nie interesuje ich praca na etacie. Warto mieć jednak na uwadze fakt, że proces zakładania firmy jest w obecnych czasach dosyć niestabilny i stwarza pewne wyzwania. Pandemia, inflacja czy wojna przy wschodniej granicy to tylko niektóre trudności, z jakimi muszą mierzyć się przedsiębiorcy. – To, co obserwujemy w naszych badaniach, to fakt, że w tych trudnych momentach bardzo pomaga wiara w siebie, swoje możliwości, ale także we własny pomysł. Wszystko to przekłada się później na większą skuteczność w działaniu. Najbardziej efektywny  start mają jednak ci, którzy łączą pomysł z własną pasją. – mówi Anna Bichta, Prezeska Zarządu w Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!.

Pomysł na biznes, pomysł na siebie

Tworzenie planu na biznes wiąże się również z ciągłym rozwojem osobistym i samodoskonaleniem. Często proces ten dopełnia wiedza i doświadczenie osób, które dłużej działają w branży  są to tzw. mentorzy. #ROZWIŃ POMYSŁ to działanie w ramach Programu Rozwoju Przedsiębiorczości, które oferuje spotkania networkingowe, szkolenia online, a także konsultacje specjalistyczne. Wszystkie te aktywności nadzorowane są przez profesjonalistów w swojej dziedzinie. – Młodzi poszukują wsparcia wśród ekspertów, praktyków biznesu. Chętnie czerpią od wykwalifikowanych przedsiębiorców, ale także korzystają z zasobów Internetu, np. webinarów. Co istotne, młodzi nie powinni bać się zadawania pytań – każda wiedza jest znacząca dla późniejszego rozwoju biznesowego, jak i osobistego. – twierdzi Anna Bichta.

Zamień plan w działanie – ścieżka #ROZWIŃ POMYSŁ

Dobry pomysł to początek sukcesu. Aby jednak wdrożyć go w życie, trzeba wypracować pewne techniki. Jako młody przedsiębiorca masz szansę rozwijać umiejętności, dołączając do różnych inicjatyw. #ROZWIŃ POMYSŁ to jedna z nich – ścieżka skierowana do osób, które mają pewną ideę i potrzebują praktycznej wiedzy, aby ją zrealizować. – W programie skupiamy się m.in. na dopracowaniu modelu biznesowego, jak i komunikacji, która stoi za produktem. Uczestnik poznaje siebie, swoją wewnętrzną motywację i potrzeby w oparciu o kwestionariusz Reiss Motivation Profile. Spotkania z trenerami również są wielką dawką wiedzy, gdyż osoby te na co dzień mają styczność z rynkiem. Warto dodać, że wszystkie działania w ramach projektu są bezpłatne. – wyjaśnia Anna Bichta.

Więcej o programie:

Zapraszamy do wzięcia udziału w ścieżce #ROZWIŃ POMYSŁ adresowanej do młodych ludzi w wieku 18-35 lat; osób, które mają pomysł na działanie w obszarze biznesowym i są gotowe wystartować, nie zarejestrowały jeszcze firmy czy innej formy działalności.

Jeśli chcesz wziąć sprawy w swoje ręce, chodzą Ci po głowie różne pomysły na to, jak mógłbyś zacząć zarabiać i czujesz, że to jest Twój czas - ten Program jest dla Ciebie. Od praktyków biznesu i ekspertów dowiesz się, jak skutecznie przekuć pomysł w działanie, poznasz i wzmocnisz swój przedsiębiorczy potencjał, zyskasz narzędzia pomocne w podejmowaniu skutecznych inicjatyw rynkowych.

NABÓR trwa do 4 listopada.

REJESTRACJA:

https://rozwijamy.edu.pl/zaloguj-sie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.