Olivia Prize - Największe centrum biznesowe w Polsce wręcza nagrody
Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84icJvGX2zPwdjEUsULw?e=VsIvvo
Nagrody za dokonania w 2020 roku zostaną ogłoszone już w przyszłym tygodniu. Zgłoszenia spływają w trzech kategoriach: Olivia Global – projekty firm z Olivii realizowane na całym świecie, Olivia Biznes – przedsięwzięcia zrealizowane na terenie i przez pracowników rezydentów gdańskiego centrum biznesowego oraz Olivia Pro Bono za zaangażowanie społeczne firm i szlachetną aktywność ich pracowników.
Rok 2020 był wyjątkowo trudnym rokiem dla wielu przedsiębiorców, jak i samych pracowników, którzy musieli nauczyć się poruszać w nowej, zmienionej rzeczywistości. Z dużą satysfakcją odbieramy fakt, że wśród zgłaszanych kandydatur najwięcej jest projektów z obszaru zaangażowania społecznego i inicjatyw charytatywnych, gdyż to pokazuje głęboką wrażliwość społeczną firm i ich pracowników, którzy w tak trudnym czasie zaangażowali się w pomoc wszystkim osobom w potrzebie. – mówi Bogusław Wieczorek z Olivia Business Centre.
Nabór zgłoszeń rozpoczął się z początkiem miesiąca i trwa do 26 marca. Zwycięzców wybierze międzynarodowe jury składające się przedstawicieli przedsiębiorstw działających na terenie Olivia Business Centre. Zwycięzcy otrzymają cenne nagrody, wśród których są m.in. statuetki zaprojektowane i wykonane przez cenionego polskiego rzeźbiarza dr. hab. Tomasza Sobisza z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Ogłoszenie wyników nastąpi 31 marca, a uroczyste wręczenie nagród będzie miało miejsce 140 metrów nad ziemią, na 34.p Olivii w połowie kwietnia.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.