Olivia Prize - Największe centrum biznesowe w Polsce wręcza nagrody
Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84icJvGX2zPwdjEUsULw?e=VsIvvo
Nagrody za dokonania w 2020 roku zostaną ogłoszone już w przyszłym tygodniu. Zgłoszenia spływają w trzech kategoriach: Olivia Global – projekty firm z Olivii realizowane na całym świecie, Olivia Biznes – przedsięwzięcia zrealizowane na terenie i przez pracowników rezydentów gdańskiego centrum biznesowego oraz Olivia Pro Bono za zaangażowanie społeczne firm i szlachetną aktywność ich pracowników.
Rok 2020 był wyjątkowo trudnym rokiem dla wielu przedsiębiorców, jak i samych pracowników, którzy musieli nauczyć się poruszać w nowej, zmienionej rzeczywistości. Z dużą satysfakcją odbieramy fakt, że wśród zgłaszanych kandydatur najwięcej jest projektów z obszaru zaangażowania społecznego i inicjatyw charytatywnych, gdyż to pokazuje głęboką wrażliwość społeczną firm i ich pracowników, którzy w tak trudnym czasie zaangażowali się w pomoc wszystkim osobom w potrzebie. – mówi Bogusław Wieczorek z Olivia Business Centre.
Nabór zgłoszeń rozpoczął się z początkiem miesiąca i trwa do 26 marca. Zwycięzców wybierze międzynarodowe jury składające się przedstawicieli przedsiębiorstw działających na terenie Olivia Business Centre. Zwycięzcy otrzymają cenne nagrody, wśród których są m.in. statuetki zaprojektowane i wykonane przez cenionego polskiego rzeźbiarza dr. hab. Tomasza Sobisza z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Ogłoszenie wyników nastąpi 31 marca, a uroczyste wręczenie nagród będzie miało miejsce 140 metrów nad ziemią, na 34.p Olivii w połowie kwietnia.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.