Komunikaty PR

Optymalizacja kosztów to także firmowe wysyłki pocztowe

2020-05-28  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Do pobrania Info. pras ( 0.1 MB )

Optymalizacja kosztów to dziś bardzo popularne hasło. Wiele firm, które do tej pory niezbyt skrupulatnie liczyły wydatki, teraz dokładniej kalkuluje efektywność swoich działań. Jednym z obszarów, w których każde przedsiębiorstwo może poszukać oszczędności są procesy wewnętrzne, takie jak wysyłki pocztowe. Korzyści zależą od wielkości firmy oraz skali prowadzonej korespondencji, więksi zyskają więc więcej. Poprawa efektywności w tym obszarze wyjdzie jednak na dobre także małym i średnim przedsiębiorstwom.

Po prawie trzech miesiącach spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa, sytuacja polskich firm poprawia się, ale część z nich wciąż czuje się niepewnie – podaje raport dotyczący kondycji przedsiębiorstw, przygotowany przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju[1]. W stosunku do kwietnia, o 18 pkt. proc. zmalał odsetek firm doświadczających spadku sprzedaży. Na początku maja wciąż jest ich jednak niemal połowa (49 proc.). Szukając oszczędności, wiele firm w pierwszym odruchu zdecydowało się na redukcję zatrudnienia. Dziś takie zamiary deklaruje 8 proc., ale co piąta wciąż chce obniżyć wynagrodzenia. Taka decyzja może jednak podziałać hamująco na rozwój biznesu, utrudniając wychodzenie z kryzysowej sytuacji. Myśląc o przyszłości lepiej jest skupić się na efektywniejszym wykorzystaniu posiadanych zasobów, w tym kompetencji pracowników. Koszty można natomiast optymalizować np. dokładniej analizując firmowe wydatki, umowy, elementy łańcucha dostaw czy usprawniając procesy wewnętrzne.

Masowa skala masowej korespondencji

Mimo powszechnego korzystania z poczty elektronicznej oraz stosowania elektronicznych faktur i cyfrowych podpisów, tradycyjne przesyłki listowe nie odchodzą do lamusa. Ostatni raport UKE o stanie rynku pocztowego mówi, że w 2018 roku wolumen przesyłek listowych wyniósł prawie 1,4 mld sztuk[2]. Choć trendy dotyczące tradycyjnych przesyłek papierowych od lat są spadkowe, taka forma korespondencji wciąż pozostaje ważnym elementem funkcjonowania wielu firm, instytucji czy urzędów.

Przesyłką zwykłą, listem poleconym lub kurierem wysyłane są umowy, wydrukowane faktury, dokumenty kadrowe, polisy ubezpieczeniowe, decyzje urzędowe czy druki okolicznościowe.

– Jeśli chodzi o duże firmy i korporacje, skala papierowej korespondencji kancelaryjnej może sięgać od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy przesyłek rocznie. Proces nadawczy zazwyczaj obejmuje: przygotowanie dokumentu, kopertowanie, adresowanie oraz wypełnienie książek nadawczych. Mnożąc to przez ilość firmowych przesyłek otrzymujemy olbrzymią liczbę godzin pracy. Dlatego ważne jest, aby te procesy optymalizować poprzez wykorzystanie odpowiednich narzędzi i rozwiązań logistycznych – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu niezależnego operatora pocztowego Speedmail.

Wsparcie ze strony technologii

Proces nadawania przesyłek, podobnie jak każdą inną dziedzinę, wspomagają dziś nowoczesne rozwiązania technologiczne. Firmy, które swoją korespondencję prowadzą samodzielnie, mogą zwiększyć efektywność pracy korzystając ze specjalistycznych platform i aplikacji do kompleksowego zarządzania procesem nadawczym. Umożliwiają one przejrzystą organizację bazy adresowej, ewidencjonowanie przesyłek, tworzenie druków ZPO czy drukowanie etykiet adresowych, co przekłada się na oszczędność czasu. Skuteczność doręczeń zwiększają natomiast systemy do śledzenia przesyłek, pozwalające generować raporty dotyczące statusu doręczenia oraz statystyki efektywności.

– Branża pocztowa i kurierska stale wprowadza i rozwija zaawansowane rozwiązania. Wdrażanie innowacji istotnie wpłynęło na rozwój tego rynku. O konkurencyjności operatorów decydują m.in. stosowane aplikacje klienckie, nadzór nad procesem logistycznym i bezpieczeństwo przesyłek. Standardem jest monitorowanie drogi przesyłki od momentu nadania do miejsca doręczenia. Rejestracja zdarzeń w oparciu o system kodów kreskowych i rejestratory GPS, pozwala nie tylko na prostą identyfikację przesyłki, ale także sprawdzenie na jakim etapie doręczenia się ona znajduje - tłumaczy Janusz Konopka ze Speedmail.

Warto rozważyć outsourcing oraz zmianę oferty

Poprawa efektywności procesu nadawczego oraz stosowanie nowoczesnych technologii to dobry sposób na optymalizację kosztów związanych z firmową korespondencją. Oszczędności można poszukać również, outsourcingując jej część związaną z produkcją. W przypadku dużych firm prowadzących wysyłki masowe, druk listów zazwyczaj zlecany jest profesjonalnym lettershopom. O takim rozwiązaniu mogą jednak pomyśleć także mniejsze przedsiębiorstwa, które do tej pory zajmowały się tym we własnym zakresie.  Zlecenie usługi wyspecjalizowanemu podmiotowi może być rozwiązaniem bardziej efektywnym, ale też tańszym.

Jeżeli chodzi o część nadawczą korespondencji to jej realizacja właściwie zawsze odbywa się za pośrednictwem zewnętrznego operatora pocztowego. Tutaj jedyną możliwością jest porównanie dostępnych ofert i sprawdzenie, która w danym przypadku wychodzi korzystniej. Odkąd w Polsce nastąpiło uwolnienie rynku pocztowego, firmy przestały być skazane na propozycje tylko jednego podmiotu. Szukając innych opcji, warto oprócz ceny, zwrócić uwagę także na takie elementy jak kompetencje i doświadczenie operatora oraz stosowane przez niego rozwiązania logistyczne i technologiczne. Poza niższym kosztem, równie ważna jest bowiem terminowość oraz rzetelność w realizacji usługi.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.


[1]Badanie przeprowadzone przez IBRiS w dniach 12-14 maja 2020 r. wśród właścicieli firm lub osób decyzyjnych w przedsiębiorstwach http://pie.net.pl/z-28-proc-do-8-proc-spada-odsetek-firm-planujacych-zwolnienia-coraz-mniej-zamierza-tez-obnizac-pensje/

[2] Raport o stanie rynku pocztowego w 2018 roku https://www.uke.gov.pl/akt/raport-o-stanie-rynku-pocztowego-w-2018-roku,215.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata Biuro prasowe
2024-05-14 | 16:20

Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata

Wśród biznesów zakładanych przez kobiety aż 85 proc. jest w stanie przetrwać pierwsze dwa lata działalności. Najbardziej decydujący jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak
Firma Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
2024-05-13 | 19:23

Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich

Las Palmas zostaje kolejnym miejscem na mapie świata, gdzie swoją siedzibę uruchamia Platige Image, dołączając do kilkunastu studiów, które otworzyły swoje podwoje na wyspach
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.