“Pandemia nie była dla nas hamulcem” – Laktopol podsumowuje 2020 rok
Produkcję i eksport utrzymaliśmy na założonych poziomach, co w tym szczególnym roku uważamy za duży sukces. Ponadto zwiększyliśmy zatrudnienie. To daje nam podstawy, aby z optymizmem patrzeć na najbliższe miesiące i planować dalszy rozwój – mówi Lech Antonowicz, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego PPHU Laktopol w Suwałkach, który podsumował działalność spółki.
Pomimo wielu zawirowań gospodarczych związanych z koronawirusem, branża mleczarska okazała się odporna na covid. Potwierdza to Dyrektor Zakładu Produkcyjnego Laktopol w Suwałkach – firma zamyka rok z wynikami, które zakładała na początku 2020, jeszcze przed wybuchem pandemii.
– Do końca grudnia na naszych trzech wieżach suszarniczych wyprodukowaliśmy ponad 46 tys. ton wszelkiego rodzaju proszków mlecznych. Niemal całość trafiła na eksport na rynki całej Afryki, Bliskiego i Dalekiego Wschodu. W tych obszarach naszej działalności praktycznie nie odczuliśmy skutków pandemii. Laktopol nie miał ani jednego dnia przestoju, a jeśli już pojawiały się jakiekolwiek utrudnienia związane z logistyką dostaw, były one nieznaczne i przejściowe. Ponadto udało nam się poszerzyć rynek zbytu, co biorąc pod uwagę panującą sytuację, bardzo nas cieszy – mówi Lech Antonowicz.
Dyrektor Laktopolu podkreślił ponadto, że na tegoroczny sukces firmy w dużej mierze złożyła się postawa pracowników. Praca w ścisłym reżimie sanitarnym oraz odpowiedzialność zespołu pozwoliły uniknąć problemów związanych z masowymi zachorowaniami.
– Nasi pracownicy wykazali się ogromną determinacją. Ich mobilizacja oraz bezwzględne stosowanie się do wewnętrznych wytycznych zasługują na duże uznanie – tłumaczy Lech Antonowicz.
Laktopol nie wstrzymał też realizacji planowanych inwestycji na terenie zakładu. Jedną z ważniejszych była zmiana głównego źródła energii – z oleju opałowego na gaz. To istotny krok w stronę bardziej ekologicznej produkcji, o większym bezpieczeństwie i niższych kosztach eksploatacji. Wyposażona w dwa zbiorniki kriogeniczne stacja regazyfikacji LNG przynosi firmie duże miesięczne oszczędności, a także możliwość skorzystania ze świadectw efektywności energetycznej (tzw. białych certyfikatów).
Wzrost zatrudnienia i rozwój skupu
Aby sprostać rosnącym wymaganiom produkcji, w 2020 roku spółka zwiększyła zatrudnienie, a w najbliższym czasie planuje rozpocząć nabór kolejnych pracowników. Zanotowała też wzrost skupu mleka, zarówno w Laktopolu, jak i i w Zakładzie w Gąsewie, który zajmuje się skupem mleka na potrzeby grupy.
– W przeciągu roku skup wzrósł o 15%, ceny mleka w ostatnich tygodniach także poszły w górę. Nie wprowadziliśmy też żadnych ograniczeń, dzięki czemu współpracujący z nami rolnicy mogli na bieżąco przekazywać nam swoje nadwyżki – mówi Dyrektor Laktopolu i dodaje: – Rynek działał sprawnie, a produkty mleczarskie – zarówno proszki, jak i masła oraz sery – cieszyły się dużym popytem. Uważam, że branża bardzo dobrze wywiązała się z zadania, które przed nią stało.
Intensywny przełom roku
Ostatnie lata były korzystne nie tylko dla Zakładu Produkcyjnego Laktopol, ale także dla całej grupy kapitałowej Polindus-Laktopol. Wyniki poszczególnych spółek z 2019 sprawiły, że znalazła się ona w prestiżowym rankingu “Złota Setka Polskiego Rolnictwa”. Opracowywane przez tygodnik “Wprost” zestawienie uwzględnia najbardziej zyskowne firmy z branży rolnej, generujące najwyższe przychody.
– Wzrost skupu, produkcji i sprzedaży w roku 2020 naszego wiodącego produktu motywuje nas do dalszej pracy i rozwoju. Szczególnie teraz, gdy zbliża się bardzo intensywny okres związany ze specyfiką kulturową naszych głównych odbiorców. W krajach muzułmańskich trwa bowiem przygotowanie do ramadanu, który w 2021 roku rozpoczyna się już 12 kwietnia. Tygodnie poprzedzające tę datę będą więc tradycyjnie czasem wzmożonej produkcji i eksportu – mówi Edyta Kowalewska, Kierownik Handlu Laktopolu i dodaje: – Z roku na rok widzimy rosnące zainteresowanie naszym produktem Instant Fat Filled Milk Powder, ciągły wzrost eksportu do krajów, gdzie jesteśmy obecni od wielu lat, jak i zainteresowanie zakupem przez nowe kraje. Jako lider eksportu mleka natłuszczanego tłuszczem roślinnym na pewno rok 2020 zamkniemy kolejnym rynkowym sukcesem.
***
PPHU Laktopol jest częścią grupy kapitałowej Polindus-Laktopol, która wytwarza blisko 30 rodzajów wyrobów mlecznych w proszku, 13 gatunków masła i miksów oraz sery. Suwalska spółka istnieje na rynku od ponad 30 lat, a jej produkty eksportowane są do ponad 120 państw świata.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.