Komunikaty PR

“Pandemia nie była dla nas hamulcem” – Laktopol podsumowuje 2020 rok

2020-12-29  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.94 MB )

Produkcję i eksport utrzymaliśmy na założonych poziomach, co w tym szczególnym roku uważamy za duży sukces. Ponadto zwiększyliśmy zatrudnienie. To daje nam podstawy, aby z optymizmem patrzeć na najbliższe miesiące i planować dalszy rozwój – mówi Lech Antonowicz, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego PPHU Laktopol w Suwałkach, który podsumował działalność spółki.

Pomimo wielu zawirowań gospodarczych związanych z koronawirusem, branża mleczarska okazała się odporna na covid. Potwierdza to Dyrektor Zakładu Produkcyjnego Laktopol w Suwałkach – firma zamyka rok z wynikami, które zakładała na początku 2020, jeszcze przed wybuchem pandemii.

– Do końca grudnia na naszych trzech wieżach suszarniczych wyprodukowaliśmy ponad 46 tys. ton wszelkiego rodzaju proszków mlecznych. Niemal całość trafiła na eksport na rynki całej Afryki, Bliskiego i Dalekiego Wschodu. W tych obszarach naszej działalności praktycznie nie odczuliśmy skutków pandemii. Laktopol nie miał ani jednego dnia przestoju, a jeśli już pojawiały się jakiekolwiek utrudnienia związane z logistyką dostaw, były one nieznaczne i przejściowe. Ponadto udało nam się poszerzyć rynek zbytu, co biorąc pod uwagę panującą sytuację, bardzo nas cieszy – mówi Lech Antonowicz.

 

Dyrektor Laktopolu podkreślił ponadto, że na tegoroczny sukces firmy w dużej mierze złożyła się postawa pracowników. Praca w ścisłym reżimie sanitarnym oraz odpowiedzialność zespołu pozwoliły uniknąć problemów związanych z masowymi zachorowaniami.

– Nasi pracownicy wykazali się ogromną determinacją. Ich mobilizacja oraz bezwzględne stosowanie się do wewnętrznych wytycznych zasługują na duże uznanie – tłumaczy Lech Antonowicz.

Laktopol nie wstrzymał też realizacji planowanych inwestycji na terenie zakładu. Jedną z ważniejszych była zmiana głównego źródła energii – z oleju opałowego na gaz. To istotny krok w stronę bardziej ekologicznej produkcji, o większym bezpieczeństwie i niższych kosztach eksploatacji. Wyposażona w dwa zbiorniki kriogeniczne stacja regazyfikacji LNG przynosi firmie duże miesięczne oszczędności, a także możliwość skorzystania ze świadectw efektywności energetycznej (tzw. białych certyfikatów).

Wzrost zatrudnienia i rozwój skupu 

Aby sprostać rosnącym wymaganiom produkcji, w 2020 roku spółka zwiększyła zatrudnienie, a w najbliższym czasie planuje rozpocząć nabór kolejnych pracowników. Zanotowała też wzrost skupu mleka, zarówno w Laktopolu, jak i i w Zakładzie w Gąsewie, który zajmuje się skupem mleka na potrzeby grupy.

– W przeciągu roku skup wzrósł  o 15%, ceny mleka w ostatnich tygodniach także poszły w górę. Nie wprowadziliśmy też żadnych ograniczeń, dzięki czemu współpracujący z nami rolnicy mogli na bieżąco przekazywać nam swoje nadwyżki – mówi Dyrektor Laktopolu i dodaje: – Rynek działał sprawnie, a produkty mleczarskie – zarówno proszki, jak i masła oraz sery – cieszyły się dużym popytem. Uważam, że branża bardzo dobrze wywiązała się z zadania, które przed nią stało. 

Intensywny przełom roku  

Ostatnie lata były korzystne nie tylko dla Zakładu Produkcyjnego Laktopol, ale także dla całej grupy kapitałowej Polindus-Laktopol. Wyniki poszczególnych spółek z 2019 sprawiły, że znalazła się ona w prestiżowym rankingu “Złota Setka Polskiego Rolnictwa”. Opracowywane przez tygodnik “Wprost” zestawienie uwzględnia najbardziej zyskowne firmy z branży rolnej, generujące najwyższe przychody.

– Wzrost skupu, produkcji i sprzedaży w roku 2020 naszego wiodącego produktu motywuje nas do dalszej pracy i rozwoju. Szczególnie teraz, gdy zbliża się bardzo intensywny okres związany ze specyfiką kulturową naszych głównych odbiorców. W krajach muzułmańskich trwa bowiem przygotowanie do ramadanu, który w 2021 roku rozpoczyna się już 12 kwietnia. Tygodnie poprzedzające tę datę będą więc tradycyjnie czasem wzmożonej produkcji i eksportu – mówi Edyta Kowalewska, Kierownik Handlu Laktopolu i dodaje: – Z roku na rok widzimy rosnące zainteresowanie naszym produktem Instant Fat Filled Milk Powder, ciągły wzrost eksportu do krajów, gdzie jesteśmy obecni od wielu lat, jak i zainteresowanie zakupem przez nowe kraje. Jako lider eksportu mleka natłuszczanego tłuszczem roślinnym  na pewno rok 2020 zamkniemy kolejnym rynkowym sukcesem.

***

PPHU Laktopol jest częścią grupy kapitałowej Polindus-Laktopol, która wytwarza blisko 30 rodzajów wyrobów mlecznych w proszku, 13 gatunków masła i miksów oraz sery. Suwalska spółka istnieje na rynku od ponad 30 lat, a jej produkty eksportowane są do ponad 120 państw świata.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.