Komunikaty PR

PATRIC KOECK – THE NEW CEO IN CREAMFINANCE GROUP

2020-02-05  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.14 MB )

Patric Koeck – the new ceo in creamfinance group

Creamfinance appoints new CEO to continue expanding near-prime products and growing past EUR100mil revenue.

Patrick Koeck, the new CEO of Creamfinance as of 15 January, is set a goal to expand the business consistently at around 20% per annum and aims to grow sustainably above €100M annual revenue within two years despite the complex regulatory landscape.

“Staying ahead of ever-changing regulations is tough and operating across EU and Latam requires a lot of effort. Strong focus on operations and a steady launch of our full product offer across all of our markets is in my view critical at this stage of our company’s growth,” Koeck commented.

The company is said to have gone through a hyper-growth phase having raised over EUR100M in funding with over 3.6M registered users and EUR700M in issued loans across 7 countries. It has now entered a mature state where the key focus is set on risk management, operational excellence and efficiency. The skillset of the new CEO is expected to enable Creamfinance to grow steadily and consistently. 

Koeck has previously worked as a Chief Operating Officer, being part of the company’s core team for over 6 years.

“It is an honor to gain confidence from the co-founders, who have been great mentors to me, to lead Creamfinance to the next level. I am looking forward to cooperating with the team to pursue significant growth opportunities ahead and I am certain that it will lead to stable long term profits,” Koeck said in a recent statement. 

The former CEO, Matiss Ansviesulis and the Chairman of the Board, Davis Barons, reflected that for the past 8 years Creamfinance has been their life with many ups and downs. During that period they have not only built a sizeable business but were also very fortunate to have worked with some very talented people from all over the world. “However, now we recognize that the team we have built is capable of taking the company to the next level on its own. We feel that our company is well positioned,” Ansviesulis concluded. 

The company stated that both co-founders remain with Creamfinance as Board Members and will continue working on creating new business opportunities.

 

Important:

  • In 2019 the company has grown revenue close to €80M while maintaining profitability. 
  • The company is closely cooperating with its strategic investor Capitec, the biggest retail bank in South Africa, to improve the Cream’s pricing model and client scoring for long term loans.
  • After launching Creamcredit, a new custom-priced 5 year loans of up to EUR10,000 in Latvia in 2018, the company is now expanding this offer to all EU markets.
  • Having launched in 2016 in Mexico, Creamfinance has now reached profitability and become a leading online lender in the market with an innovative app-based loan offer. Mexico is a key future growth market for the company.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.