Peakside sprzedaje biurowiec Argo Alpha
Peakside Capital zakończył sprzedaż Argo Alpha, nieruchomości biurowej zlokalizowanej w Pradze. Nowym właścicielem obiektu jest BPD Development, czeska spółka deweloperska.
Argo to biurowiec klasy A o powierzchni najmu ok. 12 600 m kw. Budynek oddany do użytku w 2016 roku znajduje się na terenie czeskiej Pragi, w dzielnicy Praga 6. Nieruchomość jest wynajęta przez renomowanych najemców, takich jak Sanofi-Aventis, Czech Airlines czy też Konica Minolta.
Obiekt został kupiony przez Peakside w lutym 2017 roku, a sprzedany w styczniu 2020 roku. Podczas transakcji sprzedaży Peakside był wspierany przez doradców komercyjnych i technicznych z CBRE, kancelarię prawną btn attorneys in CEE oraz doradców finansowo-podatkowych z ASB Group.
Michał Nawrot, Principal w Peakside Capital Advisors, skomentował “Jesteśmy bardzo zadowoleni z kolejnej udanej transakcji na czeskim rynku. Zrealizowaliśmy nasz plan inwestycyjny dla biurowca Argo, obejmujący przedłużenie umów najmu, zwiększenie poziomu wynajęcia, dochodów z czynszów oraz wskaźnika średnioważonej długości umów najmu (tzw. WAULT). Przeprowadziliśmy również kompleksową renowację kantyny oraz recepcji. Wszystkie te działania w efekcie przełożyły się na wzrost wartości nieruchomości”.
Martin Machala, Starszy Analityk Inwestycyjny z czeskiego oddziału CBRE, dodał: ”Argo Alpha to wysokiej jakości budynek z doskonałą dostępnością komunikacyjną oraz prestiżowymi najemcami. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy wspomagać Peakside w usprawnianiu funkcjonowania budynku poprzez odpowiednie inwestycje, zwiększenie obłożenia oraz wspieranie Peakside w trakcie procesu sprzedaży”.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.