Perspektywiczny plan rozwoju firmy – jakie działania warto do niego dodać w 2022
W 2022 roku firmy powinny dodać zupełnie nowe elementy do perspektywicznego planu rozwoju firmy – uważa Sebastian Kopiej z Commplace. Istotne jest długofalowe planowanie, a także kreowanie trendów i popytu na wybrane towary oraz usługi. Przedsiębiorstwa będą musiały skorzystać z nowych narzędzi, umożliwiających im rozwój. Oto lista najważniejszych.
Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga perspektywicznego planu rozwoju firmy. Ten tworzony jest w oparciu o dane wewnętrzne, a także informacje pozyskane z zewnątrz. Zmieniające się preferencje klientów i otoczenie biznesowe sprawiają, że firmy są zobligowane do wprowadzania nowych elementów do perspektywicznego planu rozwoju firmy. Co więcej, w 2022 roku powinny ustabilizować się budżety firm, a te będą mogły pozwolić sobie na dodatkowe działania promocyjne i sprzedażowe w Internecie.
Firmy postawią na budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru
Niedobór pracowników na rynku jest coraz bardziej odczuwalny dla polskich firm. Brakuje specjalistów od nowych technologii, w gastronomii, hotelarstwie czy branży budowlanej. Coraz więcej firm postawi więc na działania employer brandingowe i doda je do perspektywicznego planu rozwoju firmy.
– W 2019 roku, gdy wybuchła pandemia COVID-19, wiele firm zredukowało wydatki na działania promocyjne, w tym empoyer branding. Niektóre z nich były zmuszone zwalniać pracowników – mówi Sebastian Kopiej. – Zwolnienia, a także ograniczenie środków na budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru, przekładają się na obecne funkcjonowanie firm, które już teraz borykają się z brakiem rąk do pracy. W 2022 r. pracodawcy postawią więc na działania wewnętrzne, mające na celu zatrzymanie obecnych pracowników, a także na udział w targach oraz eventach, w celu budowaniu marki własnej. Choć robotyzacja i automatyzacja są coraz bardziej popularne, to wzmacnianie marki pracodawcy będzie jednym z najsilniejszych trendów przyszłości.
Zarządzanie kryzysowe zyska na znaczeniu
Prawie połowa polskich firm odczuła negatywne skutki i konsekwencje pandemii COVID-19. Przedsiębiorstwa w 2022 roku postawią na obszerne strategie zarządzania kryzysowego, które zostaną dodane do długofalowego planu rozwoju firmy. Kryzysy są nieuniknionym elementem działalności każdego biznesu, a odpowiednie zarządzanie nimi pomoże przekuć porażkę w sukces.
Coraz więcej firm w przestrzeni online
Regularne wzrosty w sektorze e-commerce powodują, iż coraz więcej firm decyduje się na szerszą działalność w Internecie.
– Niektóre marki do swojej strategii sprzedażowej dodadzą działania związane ze sprzedażą w Internecie, inne zaś postawią na rozbudowę już istniejących funkcjonalności. – dodaje ekspert z Commplace. – Wizyta na stronie internetowej to często pierwszy punkt styczności potencjalnych odbiorców z marką. Jeśli nie pierwszy, to z pewnością jeden z kluczowych. Według statystyk użytkownik średnio w ciągu 5-10 sekund decyduje o pozostaniu lub opuszczeniu strony. Dlatego tak ważne jest, aby nasza witryna była odpowiednio zbudowana i przyjazna dla potencjalnych klientów.
Poza rozbudową stron internetowych firmy postawią na organizowanie nietypowych eventów. Jakich? W przestrzeni online. Szkolenia, webinary, a także konferencje prasowe, naukowe czy targi w przestrzeni online, na stałe wpiszą się w perspektywiczny plan rozwoju firmy. Tego typu wydarzenia nie będą uzależnione od decyzji rządu i zostaną zorganizowane niezależnie od sytuacji pandemicznej w kraju. To także ogromna oszczędność środków finansowych i wyższa marżowość eventów.
Perspektywiczny plan rozwoju firmy ma ogromne znaczenie w procesie ogólnego planowania biznesu. Wsłuchiwanie się w potrzeby klientów i zmieniające się otoczenie biznesu, pomoże wprowadzać w strategii zmiany, które pozwolą osiągać założone cele biznesowe.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.