Petgram wydłuża termin oferty publicznej akcji do 16 grudnia 2022 r.
Twórcy aplikacji Petgram, nazywanej „Instagramem dla zwierząt”, prowadzą publiczną emisję akcji w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC - CrowdConnect. Jak poinformowała spółka - jej termin uległ zmianie. Zapisy w ramach transzy CrowdConnect będą przyjmowane do 15 grudnia, a cała oferta potrwa do 16 grudnia br. Celem emisji akcji jest pozyskanie od inwestorów kwoty do 3 mln zł.
Petgram to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie. Aplikacja dedykowana miłośnikom zwierząt została połączona z lokalizatorem GPS. Do tej pory korzysta z niej niespełna 27 tysięcy użytkowników z ponad 100 krajów świata. Wśród nich znajdują się właściciele nie tylko psów i kotów, ale również węży, gryzoni, a nawet surykatki. Petgram skierowany jest do właścicieli zwierząt z pokolenia X, Y i Z. Do grupy tej należą osoby w przedziale wiekowym 20-49 lat. Tylko w Polsce grupa docelowa aplikacji może stanowić ok. 11 mln osób.
W październiku 2022 r. zwierzęcy startup wystartował z ofertą publiczną akcji, w ramach której zamierza pozyskać kwotę do 3 mln zł.
- Po raz drugi zdecydowaliśmy się na przedłużenie terminu trwającej oferty publicznej akcji prowadzonej w formie kampanii crowdinvestingowej. Potencjalni inwestorzy sygnalizowali nam, że potrzebują więcej czasu, aby dokładnie zapoznać się z naszą działalnością i podjąć decyzję. W związku z tym postanowiliśmy wydłużyć termin naszej oferty publicznej. Wierzymy, że dzięki otrzymanemu wsparciu staniemy się liderem na rynku pet-tech, który ma przed sobą obiecujące perspektywy rozwoju - mówi Jordan Wojsym-Antoniewicz, prezes zarządu Petgram S.A.
Pozyskane od inwestorów pieniądze spółka przeznaczy na rozwój aplikacji - w tym wzbogacenie jej o nowe funkcjonalności, takie jak m.in. monitoring zdrowia, forum dyskusyjne, baza zaginionych zwierząt czy możliwość tworzenia relacji wideo. Kolejnym celem emisyjnym jest prowadzenie intensywnych działań marketingowych, również za granicą i dotarcie do nowych użytkowników. W przyszłym roku na rynku pojawi się anglojęzyczna wersja aplikacji.
W październiku br. przedstawiciele Petgram S.A. poinformowali o tym, że zapisy na akcje w ramach pierwszej transzy skierowanej do dużych inwestorów, zakończyły się pełnym sukcesem. W dwa dni zapisami objętych zostało 149.253 akcji serii B, o wartości wynoszącej blisko 1 mln zł. Umożliwiło to spółce rozpoczęcie prac związanych z realizacją jednego z celów emisyjnych, jakim jest przejęcie portalu Petopo.com.
Kampania crowdinvestingowa Petgram S.A. na platformie CrowdConnect potrwa do 15 grudnia 2022 r., a zapisy w ramach transzy uzupełniającej do 16 grudnia br. W ramach emisji akcji oferowanych jest maksymalnie 448.000 akcji serii B po cenie emisyjnej ustalonej na poziomie 6,70 zł za jedną akcję.
Już w 2023 r. spółka Petgram S.A. zamierza rozpocząć prace związane z planowanym debiutem na rynku NewConnect.
Z raportu Global Market Insights wynika, że wartość rynku technologii dla zwierząt domowych może sięgnąć w 2028 r. nawet 20 mld dol. Analitycy przewidują, że rosnąca adopcja czworonogów w połączeniu z dalszym postępem technologicznym, będzie napędzać rozwój branży pet-tech.
Więcej informacji o trwającej kampanii:
https://crowdconnect.pl/campaigns/petgram

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.