Komunikaty PR

Piec do pizzy, myjnia czy sprzęt do fitness w leasingu – dlaczego nie

2022-06-30  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Samochody osobowe czy ciężarowe oraz maszyny i urządzenia – te środki trwałe najczęściej finansują firmy leasingowe. Zdarza się też, że przedsiębiorcy z różnych branż, decydują się na mniej typowe przedmioty, takie jak np. śmigłowiec, jacht czy też stoły do masażu. Patrząc na  prognozy inwestycyjne firm, które wybierają leasing, na pewno podobnych niestandardowych zapytań będzie nadal przybywać.

 

Zgodnie z naszym badaniem “Leasing Index”, korzystanie z leasingu (obecnie lub w przeszłości) deklarowało 49 proc. przedsiębiorstw zatrudniających na stałe do 49 pracowników. W porównaniu do badania z 2019 r. jest to odsetek wyższy o 6 pproc., a w porównaniu do edycji sprzed 6 lat różnica wynosi +14 pproc. Leasing jako możliwę formę finansowania rozważa kolejne 18 proc. firm.

 

- O tym, że przedsiębiorca inwestuje w samochód dzięki leasingowi wiadomo od lat. Kiedy jednak z roku na rok powszechnieje ten sposób realizacji inwestycji tym samym sytuacja sprawia, że coraz więcej branż otwiera się i decyduje rozwijać swój biznes właśnie w ten sposób, a wyleasingować dzisiaj można prawie wszystko – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing. – Jako uniwersalny leasingodawca dzięki ofercie skierowanej do każdej grupy zawodowej oraz klientów szukających niestandardowych rozwiązań finansowych, spełniamy ich najwyższe wymagania, niezależnie od skali działalności oraz potrzeb dotyczących przedmiotu leasingu – dodaje.

 

Jeszcze kilka lat temu do bardzo nietypowych środków trwałych, które spółka finansowała, należały przedmioty takie jak katamaran, linia do produkcji pielucho-majtek, linia do produkcji farmaceutyków, mebli, szyb, betonu czy też linie do sortowania odpadów. W ostatnim roku tych przedmiotów znacznie przybyło i obecnie finasnujemy m.in.: Jacht Sea Ray 270 SDX, śmigłowiec Robinson, samolot, boksy kasowe, kabiny toaletowe (i to aż 196 szt. przy jednej umowie), sauna, barka-statek Pino River, instalacja/nalewak do piwa, sprzęt fitness, atlas do ćwiczeń, bieżnia Nautilus, temperówka do czekolady, piec do pizzy, maszyna do lodów włoskich, stół do masażu, parkomat czy też myjnia bezdotykowa.

 

- Z doświadczenia wiemy, że inaczej finansuje się samochód w mikro-przedsiębiorstwie zajmującym się produkcją, inaczej maszynę rolniczą albo budowlaną, w których przypadku trzeba uwzględnić sezonowość działalności. Jeszcze inaczej zaś linię technologiczną produkowaną na zamówienie, której dostawa i montaż są rozłożone
w czasie i wymagają zaangażowania technicznego także ze strony klienta
– wskazuje Mariusz Włodarczyk. - Leasing zadomowił się wśród polskich przedsiębiorców na dobre, a jak wskazują deklaracje firm nawet pandemia nie zmieniła tego podejścia i w stosunku do ostatnich pięciu lat jego świadomość z roku na rok jako narzędzia inwestycyjnego wzrosła w tempie dwucyfrowym. To pokazuje, że potencjał naszej branży jako bezpiecznej i oczywistej  formy inwestowania dla firm jest o wiele większy. Z drugiej strony patrząc na obecny problem z łańcuchami dostaw, a co za tym idzie na mniejszą dostępność pojazdów, wzrasta ilość umów na leasingowane pojazdy z możliwością późniejszego terminu odbioru. Konsekwentnie finansujemy też eko pojazdy. Wg danych na koniec maja odnotowaliśmy dodatnią 20 proc. dynamikę r/r w finansowaniu “czystego transportu“ – dodaje.


Czego w leasing wziąć nie można?


Zasadniczo leasingiem nie mogą być finansowane przedmioty, które nie są środkiem trwałym i nie podlegają amortyzacji. Chociaż i w tym przypadku jest odstępstwo, bo można sfinansować np. grunty, wykorzystując doświadczenie spółki  w finansowaniu sektora agro. Z początkiem 2015 r. jako pierwsza firma leasingowa w Polsce, wprowadziliśmy ofertę finansowania gruntów rolnych pożyczką.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.