Piec do pizzy, myjnia czy sprzęt do fitness w leasingu – dlaczego nie
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Samochody osobowe czy ciężarowe oraz maszyny i urządzenia – te środki trwałe najczęściej finansują firmy leasingowe. Zdarza się też, że przedsiębiorcy z różnych branż, decydują się na mniej typowe przedmioty, takie jak np. śmigłowiec, jacht czy też stoły do masażu. Patrząc na prognozy inwestycyjne firm, które wybierają leasing, na pewno podobnych niestandardowych zapytań będzie nadal przybywać.
Zgodnie z naszym badaniem “Leasing Index”, korzystanie z leasingu (obecnie lub w przeszłości) deklarowało 49 proc. przedsiębiorstw zatrudniających na stałe do 49 pracowników. W porównaniu do badania z 2019 r. jest to odsetek wyższy o 6 pproc., a w porównaniu do edycji sprzed 6 lat różnica wynosi +14 pproc. Leasing jako możliwę formę finansowania rozważa kolejne 18 proc. firm.
- O tym, że przedsiębiorca inwestuje w samochód dzięki leasingowi wiadomo od lat. Kiedy jednak z roku na rok powszechnieje ten sposób realizacji inwestycji tym samym sytuacja sprawia, że coraz więcej branż otwiera się i decyduje rozwijać swój biznes właśnie w ten sposób, a wyleasingować dzisiaj można prawie wszystko – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing. – Jako uniwersalny leasingodawca dzięki ofercie skierowanej do każdej grupy zawodowej oraz klientów szukających niestandardowych rozwiązań finansowych, spełniamy ich najwyższe wymagania, niezależnie od skali działalności oraz potrzeb dotyczących przedmiotu leasingu – dodaje.
Jeszcze kilka lat temu do bardzo nietypowych środków trwałych, które spółka finansowała, należały przedmioty takie jak katamaran, linia do produkcji pielucho-majtek, linia do produkcji farmaceutyków, mebli, szyb, betonu czy też linie do sortowania odpadów. W ostatnim roku tych przedmiotów znacznie przybyło i obecnie finasnujemy m.in.: Jacht Sea Ray 270 SDX, śmigłowiec Robinson, samolot, boksy kasowe, kabiny toaletowe (i to aż 196 szt. przy jednej umowie), sauna, barka-statek Pino River, instalacja/nalewak do piwa, sprzęt fitness, atlas do ćwiczeń, bieżnia Nautilus, temperówka do czekolady, piec do pizzy, maszyna do lodów włoskich, stół do masażu, parkomat czy też myjnia bezdotykowa.
- Z doświadczenia wiemy, że inaczej finansuje się samochód w mikro-przedsiębiorstwie zajmującym się produkcją, inaczej maszynę rolniczą albo budowlaną, w których przypadku trzeba uwzględnić sezonowość działalności. Jeszcze inaczej zaś linię technologiczną produkowaną na zamówienie, której dostawa i montaż są rozłożone
w czasie i wymagają zaangażowania technicznego także ze strony klienta – wskazuje Mariusz Włodarczyk. - Leasing zadomowił się wśród polskich przedsiębiorców na dobre, a jak wskazują deklaracje firm nawet pandemia nie zmieniła tego podejścia i w stosunku do ostatnich pięciu lat jego świadomość z roku na rok jako narzędzia inwestycyjnego wzrosła w tempie dwucyfrowym. To pokazuje, że potencjał naszej branży jako bezpiecznej i oczywistej formy inwestowania dla firm jest o wiele większy. Z drugiej strony patrząc na obecny problem z łańcuchami dostaw, a co za tym idzie na mniejszą dostępność pojazdów, wzrasta ilość umów na leasingowane pojazdy z możliwością późniejszego terminu odbioru. Konsekwentnie finansujemy też eko pojazdy. Wg danych na koniec maja odnotowaliśmy dodatnią 20 proc. dynamikę r/r w finansowaniu “czystego transportu“ – dodaje.
Czego w leasing wziąć nie można?
Zasadniczo leasingiem nie mogą być finansowane przedmioty, które nie są środkiem trwałym i nie podlegają amortyzacji. Chociaż i w tym przypadku jest odstępstwo, bo można sfinansować np. grunty, wykorzystując doświadczenie spółki w finansowaniu sektora agro. Z początkiem 2015 r. jako pierwsza firma leasingowa w Polsce, wprowadziliśmy ofertę finansowania gruntów rolnych pożyczką.

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.