Platige Image notuje historyczny wynik w III kwartale 2022 r.
W trzecim kwartale 2022 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platige Image wyniosły ponad 100 mln zł, zaś skorygowana EBITDA 15 mln zł.
– Portfel projektów wszystkich linii biznesowych jest dobrze zdywersyfikowany. Kontynuujemy współpracę z naszymi kluczowymi klientami, pozyskując jednocześnie zlecenia od nowych kontrahentów - wiodących firm, z takich rynków jak Chiny, czy region Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej – mówi Karol Żbikowski, Prezes Zarządu Platige Image.
Platige Image konsekwentnie buduje także swoją obecność i rozpoznawalność na rynku amerykańskim, nawiązując relacje z wiodącymi agencjami reklamowymi oraz domami produkcyjnymi. – Dzięki działaniom spółki córki w USA wykonaliśmy projekty dla znanych marek, takich jak Jordan, Carmax czy Nasonex. Pozyskaliśmy także nowe projekty w obszarze efektów wizualnych VFX do seriali – dodaje Karol Żbikowski.
Do dnia publikacji raportu Spółka zrealizowała największą w historii Platige Image reklamę, na potrzeby kampanii Australijskiej Izby Turystycznej.
Spółka ogłosiła także rozpoczęcie intensywnych prac nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji do usprawnienia procesów produkcyjnych. Zapowiedziano także kontynuację rozpoczętych projektów oraz rozwijanie nowych w obszarze gamingu oraz developmentów filmowych.
Kilka tygodni temu miała miejsce premiera filmu w reżyserii Jacka Bławuta pt.„Orzeł. Ostatni patrol”. Platige Image zrealizowała ponad 100 ujęć efektowych do tej produkcji.
Publikując wyniki przypomniano, że Platige Image po raz czwarty z rzędu zdobyła tytuł studia postprodukcyjnego roku w konkursie Klubu Twórców Reklamy, a projekty Resident Evil Village oraz Dying Light 2 otrzymały kolejne nagrody w prestiżowych konkursach animacji. Ponadto w raportowanym kwartale Platige Image zrealizowało m.in. kolejny cinematik w formie live action do tytułu Company of Heroes.
Warto dodać, że w tym roku Platige Image obchodzi 25-lecie istnienia. Z tej okazji przygotowano specjalny materiał z największymi realizacjami studia.

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.