Komunikaty PR

Po co firmom jest potrzebny co-development?

2022-07-25  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Pomyślne opracowanie i wprowadzenie na rynek nowych produktów ma zasadnicze znaczenie dla rentowności przedsiębiorstw. Jednak procesy te niosą za sobą również wyzwania natury finansowej, organizacyjnej i technicznej, niekiedy skutkujące niepowodzeniem całego przedsięwzięcia. Jak zatem zwiększyć szansę na sukces? Kluczem jest co-development!

Co-development, czyli wspólny rozwój produktu z klientem, zmniejsza ryzyko i zwiększa szansę na sukces przy wprowadzaniu na rynek nowych rozwiązań. W tym procesie dwie firmy wspólnie wykorzystują wiedzę, technologię i siłę roboczą, tworząc środowisko korzystne dla obu stron. W efekcie przekłada się to na osiąganie lepszych wyników.

Co zrobić, gdy nie wiemy, czego chcemy?

Cezary Naliwajek, Commercial Director Insulation Europe z firmy Thermaflex, bazując na przykładach udanych wdrożeń, wskazuje na kilka powodów do tego, by skorzystać z zalet co-developmentu: Regularnie zdarza się, że dana firma ma określony pomysł lub wizję nowego produktu, jednak w dalszej części procesu często okazuje się, że założenia były błędne, a pomysł jest niewykonalny. Dlatego tak ważne jest nie tylko znalezienie partnera posiadającego odpowiednią wiedzę, ale także nawiązanie współpracy na wczesnym etapie rozwoju nowego produktu. Zapobiega to sytuacji, w której opracowany produkt ostatecznie okazuje się bardzo trudny do wytworzenia lub inwestycja pochłania zbyt dużo czasu i środków.

Rozwój, innowacje, ograniczenie kosztów i ryzyka

Chociaż tworzenie kreatywnych i innowacyjnych technologii może być ekscytujące, planowane rozwiązania w konsekwencji mogą okazać trudne do wyprodukowania lub nie działają w pożądany sposób. „Gdy od początku projektu konsultujemy się z partnerem współtworzącym, dysponującym wiedzą na temat praktycznych aspektów zastosowanych innowacji oraz ich produkcji, wtedy zaoszczędzamy czas na poprawkach i unikamy robienia kroków wstecz w trakcie realizacji projektu.” - wyjaśnia ekspert Thermaflex i dodaje: „Wspólny rozwój to także większa oszczędność kosztów oraz możliwość wprowadzania innowacji. Nawiązanie współpracy partnerskiej będzie szczególnie korzystne przy opracowywaniu nowych i innowacyjnych rozwiązań. Badania pokazują, że w przypadku przeciętnej firmy, 33% sprzedaży i 26% rentowności pochodzi z produktów lub usług wprowadzonych w ciągu ostatnich czterech lat.”

Cezary Naliwajek wskazuje także na to, że opracowanie nowego produktu zwykle wiąże się z ryzykiem, a dzieląc projekt z partnerem, mamy możliwość jego zmniejszenia.

Razem ku lepszemu

Doświadczenie pokazuje, że dzięki działaniom co-development można znacznie skrócić cykl rozwoju produktu - szczególnie jeśli zaczniemy współpracę już na wczesnym etapie.

- Krótszy czas wprowadzenia na rynek produktu może znacznie zwiększyć potencjalny zysk. Ponadto budujemy dzięki temu przewagę konkurencyjną, wyższe marże i dochód, a poniesione inwestycje zwracają się szybciej – mówi ekspert z firmy Thermaflex.

Co-development oznacza wspólną pracę. W przypadku Thermaflex, podczas tego procesu firma dzieli się z partnerem biznesowym całą swoją wiedzą, umiejętnościami i możliwościami, co przynosi strategiczne korzyści obu stronom. Dzięki zgromadzonej wiedzy w zakresie materiałów piankowych z certyfikatem "cradle-to-cradle", innowacjom i szerokiej gamie produktów, wspólnie opracowywane są wyjątkowe rozwiązania. Są one szeroko wykorzystywane przez partnerów Thermaflex działających na rynku motoryzacyjnym, stoczniowym, chłodniczym, instalacyjnym, budowlanym, wnętrzarskim, komunikacji miejskiej, placów zabaw czy materacy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.