Po co firmom jest potrzebny co-development?

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
Pomyślne opracowanie i wprowadzenie na rynek nowych produktów ma zasadnicze znaczenie dla rentowności przedsiębiorstw. Jednak procesy te niosą za sobą również wyzwania natury finansowej, organizacyjnej i technicznej, niekiedy skutkujące niepowodzeniem całego przedsięwzięcia. Jak zatem zwiększyć szansę na sukces? Kluczem jest co-development!
Co-development, czyli wspólny rozwój produktu z klientem, zmniejsza ryzyko i zwiększa szansę na sukces przy wprowadzaniu na rynek nowych rozwiązań. W tym procesie dwie firmy wspólnie wykorzystują wiedzę, technologię i siłę roboczą, tworząc środowisko korzystne dla obu stron. W efekcie przekłada się to na osiąganie lepszych wyników.
Co zrobić, gdy nie wiemy, czego chcemy?
Cezary Naliwajek, Commercial Director Insulation Europe z firmy Thermaflex, bazując na przykładach udanych wdrożeń, wskazuje na kilka powodów do tego, by skorzystać z zalet co-developmentu: Regularnie zdarza się, że dana firma ma określony pomysł lub wizję nowego produktu, jednak w dalszej części procesu często okazuje się, że założenia były błędne, a pomysł jest niewykonalny. Dlatego tak ważne jest nie tylko znalezienie partnera posiadającego odpowiednią wiedzę, ale także nawiązanie współpracy na wczesnym etapie rozwoju nowego produktu. Zapobiega to sytuacji, w której opracowany produkt ostatecznie okazuje się bardzo trudny do wytworzenia lub inwestycja pochłania zbyt dużo czasu i środków.
Rozwój, innowacje, ograniczenie kosztów i ryzyka
Chociaż tworzenie kreatywnych i innowacyjnych technologii może być ekscytujące, planowane rozwiązania w konsekwencji mogą okazać trudne do wyprodukowania lub nie działają w pożądany sposób. „Gdy od początku projektu konsultujemy się z partnerem współtworzącym, dysponującym wiedzą na temat praktycznych aspektów zastosowanych innowacji oraz ich produkcji, wtedy zaoszczędzamy czas na poprawkach i unikamy robienia kroków wstecz w trakcie realizacji projektu.” - wyjaśnia ekspert Thermaflex i dodaje: „Wspólny rozwój to także większa oszczędność kosztów oraz możliwość wprowadzania innowacji. Nawiązanie współpracy partnerskiej będzie szczególnie korzystne przy opracowywaniu nowych i innowacyjnych rozwiązań. Badania pokazują, że w przypadku przeciętnej firmy, 33% sprzedaży i 26% rentowności pochodzi z produktów lub usług wprowadzonych w ciągu ostatnich czterech lat.”
Cezary Naliwajek wskazuje także na to, że opracowanie nowego produktu zwykle wiąże się z ryzykiem, a dzieląc projekt z partnerem, mamy możliwość jego zmniejszenia.
Razem ku lepszemu
Doświadczenie pokazuje, że dzięki działaniom co-development można znacznie skrócić cykl rozwoju produktu - szczególnie jeśli zaczniemy współpracę już na wczesnym etapie.
- Krótszy czas wprowadzenia na rynek produktu może znacznie zwiększyć potencjalny zysk. Ponadto budujemy dzięki temu przewagę konkurencyjną, wyższe marże i dochód, a poniesione inwestycje zwracają się szybciej – mówi ekspert z firmy Thermaflex.
Co-development oznacza wspólną pracę. W przypadku Thermaflex, podczas tego procesu firma dzieli się z partnerem biznesowym całą swoją wiedzą, umiejętnościami i możliwościami, co przynosi strategiczne korzyści obu stronom. Dzięki zgromadzonej wiedzy w zakresie materiałów piankowych z certyfikatem "cradle-to-cradle", innowacjom i szerokiej gamie produktów, wspólnie opracowywane są wyjątkowe rozwiązania. Są one szeroko wykorzystywane przez partnerów Thermaflex działających na rynku motoryzacyjnym, stoczniowym, chłodniczym, instalacyjnym, budowlanym, wnętrzarskim, komunikacji miejskiej, placów zabaw czy materacy.

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.