Podwójne podium DB Schenker w Rankingu Odpowiedzialnych Firm
4 czerwca, podczas wirtualnego spotkania, ogłoszono wyniki XIV edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm (ROF) oraz konkursu Startupów Pozytywnego Wpływu. DB Schenker uczestniczy w tym zestawieniu od początku jego istnienia. W tegorocznej edycji operator został nagrodzony I miejscem w kategorii Transport Usługi Handel i II miejscem na podium w ujęciu generalnym. Na przestrzeni lat to kolejne tak wysokie wyróżnienia, co jest wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju.
Ranking ocenia firmy pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. Zwraca uwagę na cztery obszary: etyczną kulturę organizacyjną, zrównoważone zarządzanie, pozytywny wpływ i wskaźniki odpowiedzialności. Poruszane zagadnienia zmieniają się rok do roku, podążając za wyzwaniami, jakie niesie globalny rynek. Jest to więc doskonałe narzędzie dla firm. Umożliwia porównanie jakości systemów zarządzania odpowiedzialnością społeczną i wskazuje cenną informację na temat globalnych trendów w tym zakresie.
Warto mierzyć i komunikować wpływ, jaki firmy wywierają na środowisko, społeczeństwo i gospodarkę. „Z Raportu Wpływu DB Schenker, jaki przygotowaliśmy wspólnie z Deloitte, wynika między innymi, że jedno miejsce pracy w naszej firmie generuje zatrudnienie dla prawie sześciu osób w powiązanych branżach. To tylko jeden ze wskaźników, który pokazuje wkład firmy w rozwój polskiej gospodarki”, mówi Piotr Zborowski, CEO NEE DB Schenker.
„Ranking Odpowiedzialnych Firm, którego autorem jest profesor Bolesław Rok, stanowi cenny benchmark i źródło wiedzy dla biznesu. Jesteśmy dumni, że ponownie znaleźliśmy się w gronie liderów, zarówno w ujęciu branżowym jak i generalnym. Gratulujemy wszystkim firmom, które przystąpiły do Rankingu”, dodaje Piotr Zborowski.
W tegorocznej edycji Rankingu wzięło udział ponad 200 firm działających na polskim rynku. Za organizację odpowiadał Koźmiński Business Hub, za przegląd wypełnionych ankiet firma Deloitte.
Warto być odpowiedzialnym.
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/john-schnobrich-flpc9-vocj4-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/chave-branza-kosmetyczna-foto,w_133,_small.jpg)
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ijhars-sklepy-foto2-1,w_133,r_png,_small.png)
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.