Podwójne podium DB Schenker w Rankingu Odpowiedzialnych Firm
4 czerwca, podczas wirtualnego spotkania, ogłoszono wyniki XIV edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm (ROF) oraz konkursu Startupów Pozytywnego Wpływu. DB Schenker uczestniczy w tym zestawieniu od początku jego istnienia. W tegorocznej edycji operator został nagrodzony I miejscem w kategorii Transport Usługi Handel i II miejscem na podium w ujęciu generalnym. Na przestrzeni lat to kolejne tak wysokie wyróżnienia, co jest wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju.
Ranking ocenia firmy pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. Zwraca uwagę na cztery obszary: etyczną kulturę organizacyjną, zrównoważone zarządzanie, pozytywny wpływ i wskaźniki odpowiedzialności. Poruszane zagadnienia zmieniają się rok do roku, podążając za wyzwaniami, jakie niesie globalny rynek. Jest to więc doskonałe narzędzie dla firm. Umożliwia porównanie jakości systemów zarządzania odpowiedzialnością społeczną i wskazuje cenną informację na temat globalnych trendów w tym zakresie.
Warto mierzyć i komunikować wpływ, jaki firmy wywierają na środowisko, społeczeństwo i gospodarkę. „Z Raportu Wpływu DB Schenker, jaki przygotowaliśmy wspólnie z Deloitte, wynika między innymi, że jedno miejsce pracy w naszej firmie generuje zatrudnienie dla prawie sześciu osób w powiązanych branżach. To tylko jeden ze wskaźników, który pokazuje wkład firmy w rozwój polskiej gospodarki”, mówi Piotr Zborowski, CEO NEE DB Schenker.
„Ranking Odpowiedzialnych Firm, którego autorem jest profesor Bolesław Rok, stanowi cenny benchmark i źródło wiedzy dla biznesu. Jesteśmy dumni, że ponownie znaleźliśmy się w gronie liderów, zarówno w ujęciu branżowym jak i generalnym. Gratulujemy wszystkim firmom, które przystąpiły do Rankingu”, dodaje Piotr Zborowski.
W tegorocznej edycji Rankingu wzięło udział ponad 200 firm działających na polskim rynku. Za organizację odpowiadał Koźmiński Business Hub, za przegląd wypełnionych ankiet firma Deloitte.
Warto być odpowiedzialnym.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.