Polski KROSS wygrywa sezon 2022. Największa dostępność rowerów

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Polski KROSS wygrywa sezon 2022 dzięki największej dostępności rowerów oraz czterokrotnemu wzrostowi sprzedaży e-bike’ów. Przyszły sezon będzie jeszcze lepszy
KROSS notuje najwyższą sprzedaż na rynku w sezonie 2022, a przygotowana już oferta na przyszły rok pokazuje, że w 2023 pobije kolejne rekordy. Firma zaoferuje największą dostępność rowerów z segmentów cieszących się najwyższym popytem wśród użytkowników. W sezonie 2023 w ofercie znajdzie się aż 50 modeli rowerów elektrycznych trzech marek z oferty KROSS w tym Le Grand i Multicycle, z sześciu kategorii użytkowych. Znajdą się wśród nich nowoczesne, elektryczne rowery miejskie oraz sportowa odmiana gravela. Nie zabraknie również kolejnej odsłony elektrycznego modelu roweru cargo, zaprojektowanego przez KROSS, który będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia. Hitem tego i kolejnego sezonu są atrakcyjne oferty sprzedaży w systemie ratalnym. KROSS wspiera także swoich dilerów największymi w historii działaniami marketingowymi, w tym kampanią wizerunkową.
Od trzech lat w Polsce i wielu innych, europejskich krajach trwa boom na rowery. Pandemia zmieniła sposób w jaki przemieszczamy się na co dzień, wielu z nas dostrzegło zalety jazdy na rowerze tam, gdzie jest to możliwe. Polacy coraz chętniej zamieniają cztery kółka na dwa, kierując się potrzebą dbania o własne zdrowie, kondycję i ekologię. Aspekt ekonomiczny, czyli szybko rosnące ceny paliw również wpływają za zmianę nawyków transportowych.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie KROSS wynika, że co czwarty ankietowany Polak planuje kupić rower w tym roku. Na zakup chcą przeznaczyć średnio 1600 zł i kwota ta rośnie. Największym zainteresowaniem cieszą się rowery miejskie, które chce kupić 33% ankietowanych. Na kolejnym miejscu znalazły się rowery górskie (19%) oraz dziecięce (18%). Kategorią, która zdominowała pozostałe są rowery elektryczne. Ich sprzedaż rośnie w KROSS czterokrotnie rok do roku.
Dlatego właśnie w przyszłym sezonie KROSS zaoferuje aż 50 modeli rowerów elektrycznych. Znajdą się wśród nich rowery miejskie, górskie, trekkingowe, crossowe, gravele oraz cargo trzech głównych marek z portfolio firmy: KROSS, Le Grand i po raz pierwszy dostępne w Polsce rowery Multicycle, marki, której KROSS jest właścicielem. Multicycle to holenderskie dziedzictwo, prostota, ponadczasowa klasyka oraz piękno detali. To doskonałej jakości miejskie rowery, które zawojują polskie metropolie. KROSS zaoferuje 6 modeli Multicycle w 4 liniach produktowych: Voyage, Legacy, Solo oraz Intube. Wszystkie w oryginalnych i atrakcyjnych kolorach.
Mocnym akcentem nowej oferty KROSS będą dostępne już od wiosny 2022 elektryczne rowery cargo w trzech nowych wersjach: business, family oraz platforma. Pierwszy to lekka, aluminiowa skrzynia do przewozu towarów. W wersji family e-rower cargo pozwala wygodnie i bezpiecznie przewieźć dwójkę dzieci, natomiast trzeci wariant, to otwarta podłoga do przewozu bardziej wymagających elementów. Warto podkreślić, że konstrukcja e-rowerów cargo, to autorski projekt KROSS, który spełnia najwyższe wymagania i umożliwia między innymi bezpieczny i ekologiczny transport w centrach miast, tzw. „transport ostatniej mili”.
- KROSS spośród polskich producentów rowerowych, jest najlepiej przygotowany na nową rzeczywistość po pandemii. Stała analiza rynkowa pozwala nam na bieżąco weryfikować, które grupy produktowe cieszą się największym zainteresowaniem naszych klientów i jesteśmy gotowi na te potrzeby odpowiadać. Mamy najlepszy portfel produktów z przedziału cenowego, w którym rynek będzie nadal rósł. Przygotowaliśmy bardzo atrakcyjną ofertę zakupów ratalnych, gdzie świetnej jakości rower można mieć już za równowartość jednego abonamentu usługi streamingowej. Jako jedyni możemy skutecznie konkurować z ofertą sieci sportowych oraz internetowych. A z naszymi klientami budujemy trwałe relacje i przywiązanie do marki KROSS, dzięki szerokim działaniom marketingowym – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS.
KROSS to najwyższej jakości akcesoria. Kolekcja 2023 zostanie poszerzona o nowe modele: odzieży rowerowej w tym kolekcji Gravel oraz okulary. Niezbędne wyposażenie rowerzysty zostanie również wzbogacone o nowe wersje m.in. rękawiczek, skarpet, nogawek czy kominów. KROSS zaoferuje także szeroki wybór kasków oraz butów rowerowych męskich i damskich, w tym zaawansowane modele z carbonowymi wkładkami.
Najnowsze plany i ofertę na sezon 2023 KROSS zaprezentował podczas corocznego spotkania z największymi dilerami oraz partnerami handlowymi. Warto podkreślić, że firma w odpowiedzi na zwiększony popyt na rowery oraz akcesoria, przemodelowała procesy produkcyjne, zwiększyła powierzchnie magazynowe i w ten sposób dostosowała się do nowej, post pandemicznej rzeczywistości. W efekcie jako jedyny polski producent rowerów jest i w kolejnym sezonie nadal będzie w stanie dostarczać najwięcej rowerów w grupach modelowych cieszących się największym popytem wśród klientów.
W sezonie 2023 polski KROSS zaoferuje rekordową liczbę modeli rowerów. To marka, która coraz częściej staje się marką pierwszego wyboru lub preferowaną przez klientów, a najlepsi dilerzy to doceniają. KROSS to wygoda i bezpieczeństwo dla konsumentów oraz szerokie portfolio produktów z grup modelowych najczęściej poszukiwanych przez klientów. To także szeroka i wygodna współpraca z dilerami.
KROSS stawia na jakość, dostępność oraz doskonali obsługę klienta. Rowery KROSS powstają z użyciem innowacyjnych technologii. Jako jedna z nielicznych firm w Europie KROSS rozwija produkcję ram karbonowych w nowoczesnej fabryce w Przasnyszu. Firma rozwija autorską aplikację myKROSS, dzięki której użytkownicy mogą lepiej zadbać o swój rower, ale także mogą rejestrować swoją aktywność w plenerze i dzielić się nią z innymi użytkownikami oraz śledzić postępy.
Co czwarty rower sprzedany w ubiegłym sezonie w Polsce pochodził z fabryki KROSS. Firma zakłada wzrost sprzedaży rowerów i akcesoriów na poziomie 50% r/r. KROSS jest numerem 1 w Polsce i Czechach, znajduje się także w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Strategia zakłada, że w ciągu 4 lat KROSS będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Eksport rowerów KROSS wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego, firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, znajdującej się w pierwszej szóstce drużyn w rankingu UCI – Elite MTB Team. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.