Polski KROSS wygrywa sezon 2022. Największa dostępność rowerów
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1622365295,w_170,h_95,wo_170,ho_95,_small.jpg)
Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Polski KROSS wygrywa sezon 2022 dzięki największej dostępności rowerów oraz czterokrotnemu wzrostowi sprzedaży e-bike’ów. Przyszły sezon będzie jeszcze lepszy
KROSS notuje najwyższą sprzedaż na rynku w sezonie 2022, a przygotowana już oferta na przyszły rok pokazuje, że w 2023 pobije kolejne rekordy. Firma zaoferuje największą dostępność rowerów z segmentów cieszących się najwyższym popytem wśród użytkowników. W sezonie 2023 w ofercie znajdzie się aż 50 modeli rowerów elektrycznych trzech marek z oferty KROSS w tym Le Grand i Multicycle, z sześciu kategorii użytkowych. Znajdą się wśród nich nowoczesne, elektryczne rowery miejskie oraz sportowa odmiana gravela. Nie zabraknie również kolejnej odsłony elektrycznego modelu roweru cargo, zaprojektowanego przez KROSS, który będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia. Hitem tego i kolejnego sezonu są atrakcyjne oferty sprzedaży w systemie ratalnym. KROSS wspiera także swoich dilerów największymi w historii działaniami marketingowymi, w tym kampanią wizerunkową.
Od trzech lat w Polsce i wielu innych, europejskich krajach trwa boom na rowery. Pandemia zmieniła sposób w jaki przemieszczamy się na co dzień, wielu z nas dostrzegło zalety jazdy na rowerze tam, gdzie jest to możliwe. Polacy coraz chętniej zamieniają cztery kółka na dwa, kierując się potrzebą dbania o własne zdrowie, kondycję i ekologię. Aspekt ekonomiczny, czyli szybko rosnące ceny paliw również wpływają za zmianę nawyków transportowych.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie KROSS wynika, że co czwarty ankietowany Polak planuje kupić rower w tym roku. Na zakup chcą przeznaczyć średnio 1600 zł i kwota ta rośnie. Największym zainteresowaniem cieszą się rowery miejskie, które chce kupić 33% ankietowanych. Na kolejnym miejscu znalazły się rowery górskie (19%) oraz dziecięce (18%). Kategorią, która zdominowała pozostałe są rowery elektryczne. Ich sprzedaż rośnie w KROSS czterokrotnie rok do roku.
Dlatego właśnie w przyszłym sezonie KROSS zaoferuje aż 50 modeli rowerów elektrycznych. Znajdą się wśród nich rowery miejskie, górskie, trekkingowe, crossowe, gravele oraz cargo trzech głównych marek z portfolio firmy: KROSS, Le Grand i po raz pierwszy dostępne w Polsce rowery Multicycle, marki, której KROSS jest właścicielem. Multicycle to holenderskie dziedzictwo, prostota, ponadczasowa klasyka oraz piękno detali. To doskonałej jakości miejskie rowery, które zawojują polskie metropolie. KROSS zaoferuje 6 modeli Multicycle w 4 liniach produktowych: Voyage, Legacy, Solo oraz Intube. Wszystkie w oryginalnych i atrakcyjnych kolorach.
Mocnym akcentem nowej oferty KROSS będą dostępne już od wiosny 2022 elektryczne rowery cargo w trzech nowych wersjach: business, family oraz platforma. Pierwszy to lekka, aluminiowa skrzynia do przewozu towarów. W wersji family e-rower cargo pozwala wygodnie i bezpiecznie przewieźć dwójkę dzieci, natomiast trzeci wariant, to otwarta podłoga do przewozu bardziej wymagających elementów. Warto podkreślić, że konstrukcja e-rowerów cargo, to autorski projekt KROSS, który spełnia najwyższe wymagania i umożliwia między innymi bezpieczny i ekologiczny transport w centrach miast, tzw. „transport ostatniej mili”.
- KROSS spośród polskich producentów rowerowych, jest najlepiej przygotowany na nową rzeczywistość po pandemii. Stała analiza rynkowa pozwala nam na bieżąco weryfikować, które grupy produktowe cieszą się największym zainteresowaniem naszych klientów i jesteśmy gotowi na te potrzeby odpowiadać. Mamy najlepszy portfel produktów z przedziału cenowego, w którym rynek będzie nadal rósł. Przygotowaliśmy bardzo atrakcyjną ofertę zakupów ratalnych, gdzie świetnej jakości rower można mieć już za równowartość jednego abonamentu usługi streamingowej. Jako jedyni możemy skutecznie konkurować z ofertą sieci sportowych oraz internetowych. A z naszymi klientami budujemy trwałe relacje i przywiązanie do marki KROSS, dzięki szerokim działaniom marketingowym – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS.
KROSS to najwyższej jakości akcesoria. Kolekcja 2023 zostanie poszerzona o nowe modele: odzieży rowerowej w tym kolekcji Gravel oraz okulary. Niezbędne wyposażenie rowerzysty zostanie również wzbogacone o nowe wersje m.in. rękawiczek, skarpet, nogawek czy kominów. KROSS zaoferuje także szeroki wybór kasków oraz butów rowerowych męskich i damskich, w tym zaawansowane modele z carbonowymi wkładkami.
Najnowsze plany i ofertę na sezon 2023 KROSS zaprezentował podczas corocznego spotkania z największymi dilerami oraz partnerami handlowymi. Warto podkreślić, że firma w odpowiedzi na zwiększony popyt na rowery oraz akcesoria, przemodelowała procesy produkcyjne, zwiększyła powierzchnie magazynowe i w ten sposób dostosowała się do nowej, post pandemicznej rzeczywistości. W efekcie jako jedyny polski producent rowerów jest i w kolejnym sezonie nadal będzie w stanie dostarczać najwięcej rowerów w grupach modelowych cieszących się największym popytem wśród klientów.
W sezonie 2023 polski KROSS zaoferuje rekordową liczbę modeli rowerów. To marka, która coraz częściej staje się marką pierwszego wyboru lub preferowaną przez klientów, a najlepsi dilerzy to doceniają. KROSS to wygoda i bezpieczeństwo dla konsumentów oraz szerokie portfolio produktów z grup modelowych najczęściej poszukiwanych przez klientów. To także szeroka i wygodna współpraca z dilerami.
KROSS stawia na jakość, dostępność oraz doskonali obsługę klienta. Rowery KROSS powstają z użyciem innowacyjnych technologii. Jako jedna z nielicznych firm w Europie KROSS rozwija produkcję ram karbonowych w nowoczesnej fabryce w Przasnyszu. Firma rozwija autorską aplikację myKROSS, dzięki której użytkownicy mogą lepiej zadbać o swój rower, ale także mogą rejestrować swoją aktywność w plenerze i dzielić się nią z innymi użytkownikami oraz śledzić postępy.
Co czwarty rower sprzedany w ubiegłym sezonie w Polsce pochodził z fabryki KROSS. Firma zakłada wzrost sprzedaży rowerów i akcesoriów na poziomie 50% r/r. KROSS jest numerem 1 w Polsce i Czechach, znajduje się także w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Strategia zakłada, że w ciągu 4 lat KROSS będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Eksport rowerów KROSS wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego, firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, znajdującej się w pierwszej szóstce drużyn w rankingu UCI – Elite MTB Team. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.