Polski KROSS wygrywa sezon 2022. Największa dostępność rowerów

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Polski KROSS wygrywa sezon 2022 dzięki największej dostępności rowerów oraz czterokrotnemu wzrostowi sprzedaży e-bike’ów. Przyszły sezon będzie jeszcze lepszy
KROSS notuje najwyższą sprzedaż na rynku w sezonie 2022, a przygotowana już oferta na przyszły rok pokazuje, że w 2023 pobije kolejne rekordy. Firma zaoferuje największą dostępność rowerów z segmentów cieszących się najwyższym popytem wśród użytkowników. W sezonie 2023 w ofercie znajdzie się aż 50 modeli rowerów elektrycznych trzech marek z oferty KROSS w tym Le Grand i Multicycle, z sześciu kategorii użytkowych. Znajdą się wśród nich nowoczesne, elektryczne rowery miejskie oraz sportowa odmiana gravela. Nie zabraknie również kolejnej odsłony elektrycznego modelu roweru cargo, zaprojektowanego przez KROSS, który będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia. Hitem tego i kolejnego sezonu są atrakcyjne oferty sprzedaży w systemie ratalnym. KROSS wspiera także swoich dilerów największymi w historii działaniami marketingowymi, w tym kampanią wizerunkową.
Od trzech lat w Polsce i wielu innych, europejskich krajach trwa boom na rowery. Pandemia zmieniła sposób w jaki przemieszczamy się na co dzień, wielu z nas dostrzegło zalety jazdy na rowerze tam, gdzie jest to możliwe. Polacy coraz chętniej zamieniają cztery kółka na dwa, kierując się potrzebą dbania o własne zdrowie, kondycję i ekologię. Aspekt ekonomiczny, czyli szybko rosnące ceny paliw również wpływają za zmianę nawyków transportowych.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie KROSS wynika, że co czwarty ankietowany Polak planuje kupić rower w tym roku. Na zakup chcą przeznaczyć średnio 1600 zł i kwota ta rośnie. Największym zainteresowaniem cieszą się rowery miejskie, które chce kupić 33% ankietowanych. Na kolejnym miejscu znalazły się rowery górskie (19%) oraz dziecięce (18%). Kategorią, która zdominowała pozostałe są rowery elektryczne. Ich sprzedaż rośnie w KROSS czterokrotnie rok do roku.
Dlatego właśnie w przyszłym sezonie KROSS zaoferuje aż 50 modeli rowerów elektrycznych. Znajdą się wśród nich rowery miejskie, górskie, trekkingowe, crossowe, gravele oraz cargo trzech głównych marek z portfolio firmy: KROSS, Le Grand i po raz pierwszy dostępne w Polsce rowery Multicycle, marki, której KROSS jest właścicielem. Multicycle to holenderskie dziedzictwo, prostota, ponadczasowa klasyka oraz piękno detali. To doskonałej jakości miejskie rowery, które zawojują polskie metropolie. KROSS zaoferuje 6 modeli Multicycle w 4 liniach produktowych: Voyage, Legacy, Solo oraz Intube. Wszystkie w oryginalnych i atrakcyjnych kolorach.
Mocnym akcentem nowej oferty KROSS będą dostępne już od wiosny 2022 elektryczne rowery cargo w trzech nowych wersjach: business, family oraz platforma. Pierwszy to lekka, aluminiowa skrzynia do przewozu towarów. W wersji family e-rower cargo pozwala wygodnie i bezpiecznie przewieźć dwójkę dzieci, natomiast trzeci wariant, to otwarta podłoga do przewozu bardziej wymagających elementów. Warto podkreślić, że konstrukcja e-rowerów cargo, to autorski projekt KROSS, który spełnia najwyższe wymagania i umożliwia między innymi bezpieczny i ekologiczny transport w centrach miast, tzw. „transport ostatniej mili”.
- KROSS spośród polskich producentów rowerowych, jest najlepiej przygotowany na nową rzeczywistość po pandemii. Stała analiza rynkowa pozwala nam na bieżąco weryfikować, które grupy produktowe cieszą się największym zainteresowaniem naszych klientów i jesteśmy gotowi na te potrzeby odpowiadać. Mamy najlepszy portfel produktów z przedziału cenowego, w którym rynek będzie nadal rósł. Przygotowaliśmy bardzo atrakcyjną ofertę zakupów ratalnych, gdzie świetnej jakości rower można mieć już za równowartość jednego abonamentu usługi streamingowej. Jako jedyni możemy skutecznie konkurować z ofertą sieci sportowych oraz internetowych. A z naszymi klientami budujemy trwałe relacje i przywiązanie do marki KROSS, dzięki szerokim działaniom marketingowym – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS.
KROSS to najwyższej jakości akcesoria. Kolekcja 2023 zostanie poszerzona o nowe modele: odzieży rowerowej w tym kolekcji Gravel oraz okulary. Niezbędne wyposażenie rowerzysty zostanie również wzbogacone o nowe wersje m.in. rękawiczek, skarpet, nogawek czy kominów. KROSS zaoferuje także szeroki wybór kasków oraz butów rowerowych męskich i damskich, w tym zaawansowane modele z carbonowymi wkładkami.
Najnowsze plany i ofertę na sezon 2023 KROSS zaprezentował podczas corocznego spotkania z największymi dilerami oraz partnerami handlowymi. Warto podkreślić, że firma w odpowiedzi na zwiększony popyt na rowery oraz akcesoria, przemodelowała procesy produkcyjne, zwiększyła powierzchnie magazynowe i w ten sposób dostosowała się do nowej, post pandemicznej rzeczywistości. W efekcie jako jedyny polski producent rowerów jest i w kolejnym sezonie nadal będzie w stanie dostarczać najwięcej rowerów w grupach modelowych cieszących się największym popytem wśród klientów.
W sezonie 2023 polski KROSS zaoferuje rekordową liczbę modeli rowerów. To marka, która coraz częściej staje się marką pierwszego wyboru lub preferowaną przez klientów, a najlepsi dilerzy to doceniają. KROSS to wygoda i bezpieczeństwo dla konsumentów oraz szerokie portfolio produktów z grup modelowych najczęściej poszukiwanych przez klientów. To także szeroka i wygodna współpraca z dilerami.
KROSS stawia na jakość, dostępność oraz doskonali obsługę klienta. Rowery KROSS powstają z użyciem innowacyjnych technologii. Jako jedna z nielicznych firm w Europie KROSS rozwija produkcję ram karbonowych w nowoczesnej fabryce w Przasnyszu. Firma rozwija autorską aplikację myKROSS, dzięki której użytkownicy mogą lepiej zadbać o swój rower, ale także mogą rejestrować swoją aktywność w plenerze i dzielić się nią z innymi użytkownikami oraz śledzić postępy.
Co czwarty rower sprzedany w ubiegłym sezonie w Polsce pochodził z fabryki KROSS. Firma zakłada wzrost sprzedaży rowerów i akcesoriów na poziomie 50% r/r. KROSS jest numerem 1 w Polsce i Czechach, znajduje się także w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Strategia zakłada, że w ciągu 4 lat KROSS będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Eksport rowerów KROSS wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego, firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, znajdującej się w pierwszej szóstce drużyn w rankingu UCI – Elite MTB Team. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.