Komunikaty PR

Polski KROSS wygrywa sezon 2022. Największa dostępność rowerów

2022-07-06  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Polski KROSS wygrywa sezon 2022 dzięki największej dostępności rowerów oraz czterokrotnemu wzrostowi sprzedaży e-bike’ów. Przyszły sezon będzie jeszcze lepszy

KROSS notuje najwyższą sprzedaż na rynku w sezonie 2022, a przygotowana już oferta na przyszły rok pokazuje, że w 2023 pobije kolejne rekordy. Firma zaoferuje największą dostępność rowerów z segmentów cieszących się najwyższym popytem wśród użytkowników. W sezonie 2023 w ofercie znajdzie się aż 50 modeli rowerów elektrycznych trzech marek z oferty KROSS w tym Le Grand i Multicycle, z sześciu kategorii użytkowych. Znajdą się wśród nich nowoczesne, elektryczne rowery miejskie oraz sportowa odmiana gravela. Nie zabraknie również kolejnej odsłony elektrycznego modelu roweru cargo, zaprojektowanego przez KROSS, który będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia. Hitem tego i kolejnego sezonu są atrakcyjne oferty sprzedaży w systemie ratalnym. KROSS wspiera także swoich dilerów największymi w historii działaniami marketingowymi, w tym kampanią wizerunkową. 

Od trzech lat w Polsce i wielu innych, europejskich krajach trwa boom na rowery. Pandemia zmieniła sposób w jaki przemieszczamy się na co dzień, wielu z nas dostrzegło zalety jazdy na rowerze tam, gdzie jest to możliwe. Polacy coraz chętniej zamieniają cztery kółka na dwa, kierując się potrzebą dbania o własne zdrowie, kondycję i ekologię. Aspekt ekonomiczny, czyli szybko rosnące ceny paliw również wpływają za zmianę nawyków transportowych. 

Z badań przeprowadzonych na zlecenie KROSS wynika, że co czwarty ankietowany Polak planuje kupić rower w tym roku. Na zakup chcą przeznaczyć średnio 1600 zł i kwota ta rośnie. Największym zainteresowaniem cieszą się rowery miejskie, które chce kupić 33% ankietowanych. Na kolejnym miejscu znalazły się rowery górskie (19%) oraz dziecięce (18%). Kategorią, która zdominowała pozostałe są rowery elektryczne. Ich sprzedaż rośnie w KROSS czterokrotnie rok do roku. 

Dlatego właśnie w przyszłym sezonie KROSS zaoferuje aż 50 modeli rowerów elektrycznych. Znajdą się wśród nich rowery miejskie, górskie, trekkingowe, crossowe, gravele oraz cargo trzech głównych marek z portfolio firmy: KROSS, Le Grand i po raz pierwszy dostępne w Polsce rowery Multicycle, marki, której KROSS jest właścicielem. Multicycle to holenderskie dziedzictwo, prostota, ponadczasowa klasyka oraz piękno detali. To doskonałej jakości miejskie rowery, które zawojują polskie metropolie. KROSS zaoferuje 6 modeli Multicycle w 4 liniach produktowych: Voyage, Legacy, Solo oraz Intube. Wszystkie w oryginalnych i atrakcyjnych kolorach. 

Mocnym akcentem nowej oferty KROSS będą dostępne już od wiosny 2022 elektryczne rowery cargo w trzech nowych wersjach: business, family oraz platforma. Pierwszy to lekka, aluminiowa skrzynia do przewozu towarów. W wersji family e-rower cargo pozwala wygodnie i bezpiecznie przewieźć dwójkę dzieci, natomiast trzeci wariant, to otwarta podłoga do przewozu bardziej wymagających elementów. Warto podkreślić, że konstrukcja e-rowerów cargo, to autorski projekt KROSS, który spełnia najwyższe wymagania i umożliwia między innymi bezpieczny i ekologiczny transport w centrach miast, tzw. „transport ostatniej mili”.

- KROSS spośród polskich producentów rowerowych, jest najlepiej przygotowany na nową rzeczywistość po pandemii. Stała analiza rynkowa pozwala nam na bieżąco weryfikować, które grupy produktowe cieszą się największym zainteresowaniem naszych klientów i jesteśmy gotowi na te potrzeby odpowiadać. Mamy najlepszy portfel produktów z przedziału cenowego, w którym rynek będzie nadal rósł. Przygotowaliśmy bardzo atrakcyjną ofertę zakupów ratalnych, gdzie świetnej jakości rower można mieć już za równowartość jednego abonamentu usługi streamingowej. Jako jedyni możemy skutecznie konkurować z ofertą sieci sportowych oraz internetowych. A z naszymi klientami budujemy trwałe relacje i przywiązanie do marki KROSS, dzięki szerokim działaniom marketingowym – mówi Filip Wojciechowski, prezes KROSS. 

KROSS to najwyższej jakości akcesoria. Kolekcja 2023 zostanie poszerzona o nowe modele: odzieży rowerowej w tym kolekcji Gravel oraz okulary. Niezbędne wyposażenie rowerzysty zostanie również wzbogacone o nowe wersje m.in. rękawiczek, skarpet, nogawek czy kominów. KROSS zaoferuje także szeroki wybór kasków oraz butów rowerowych męskich i damskich, w tym zaawansowane modele z carbonowymi wkładkami.

Najnowsze plany i ofertę na sezon 2023 KROSS zaprezentował podczas corocznego spotkania z największymi dilerami oraz partnerami handlowymi. Warto podkreślić, że firma w odpowiedzi na zwiększony popyt na rowery oraz akcesoria, przemodelowała procesy produkcyjne, zwiększyła powierzchnie magazynowe i w ten sposób dostosowała się do nowej, post pandemicznej rzeczywistości. W efekcie jako jedyny polski producent rowerów jest i w kolejnym sezonie nadal będzie w stanie dostarczać najwięcej rowerów w grupach modelowych cieszących się największym popytem wśród klientów. 

W sezonie 2023 polski KROSS zaoferuje rekordową liczbę modeli rowerów. To marka, która coraz częściej staje się marką pierwszego wyboru lub preferowaną przez klientów, a najlepsi dilerzy to doceniają. KROSS to wygoda i bezpieczeństwo dla konsumentów oraz szerokie portfolio produktów z grup modelowych najczęściej poszukiwanych przez klientów. To także szeroka i wygodna współpraca z dilerami.

KROSS stawia na jakość, dostępność oraz doskonali obsługę klienta. Rowery KROSS powstają z użyciem innowacyjnych technologii. Jako jedna z nielicznych firm w Europie KROSS rozwija produkcję ram karbonowych w nowoczesnej fabryce w Przasnyszu. Firma rozwija autorską aplikację myKROSS, dzięki której użytkownicy mogą lepiej zadbać o swój rower, ale także mogą rejestrować swoją aktywność w plenerze i dzielić się nią z innymi użytkownikami oraz śledzić postępy. 

Co czwarty rower sprzedany w ubiegłym sezonie w Polsce pochodził z fabryki KROSS. Firma zakłada wzrost sprzedaży rowerów i akcesoriów na poziomie 50% r/r. KROSS jest numerem 1 w Polsce i Czechach, znajduje się także w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Strategia zakłada, że w ciągu 4 lat KROSS będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Eksport rowerów KROSS wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach.

***

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego, firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, znajdującej się w pierwszej szóstce drużyn w rankingu UCI – Elite MTB Team. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prepare Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.