Polski startup PsiBufet pozyskał 5 mln złotych
PsiBufet, startup produkujący indywidualnie dopasowane posiłki dla psów, pozyskał w nowej rundzie finansowania kwotę 5 mln złotych. Wśród inwestorów znaleźli się fundusz Kogito Ventures, Aniołowie Biznesu m.in.: Chris Guzowski (związany z Polipo Ventures), Amadeusz Król (niedawny inwestor w HiPets) oraz Butternut Box - globalny lider rynku świeżej karmy dla psów z Wielkiej Brytanii. Środki mają zostać przeznaczone na skalowanie biznesu oraz szybkie zbudowanie pozycji lidera w branży naturalnej żywności dla psów.
Wraz z coraz większym znaczeniem trendów związanych ze zdrowym żywieniem i ekologią, rośnie zainteresowanie naturalną żywnością dla zwierząt domowych. Inwestycja w dobrej jakości pokarm to inwestycja w zdrowie pupila. PsiBufet w swojej ofercie proponuje indywidualnie dopasowane posiłki dla psów, ugotowane ze świeżych i naturalnych składników. Jest to idealna propozycja zarówno dla szczeniąt, psów starszych, niejadków czy dla każdego, kto chce podawać swojemu psu zdrowe posiłki. Przepisy opracowała specjalistka do spraw żywienia zwierząt domowych - dr inż. Olga Lasek.
– Pomysł na PsiBufet pojawił się w 2016 roku, kiedy wspólnie z mamą oraz siostrą wymyśliliśmy, że chcemy oferować w pełni zdrową oraz świeżą karmę dla psów. Zaczęło się wszystko od rodzinnego biznesu i miłości do zwierząt. Wkrótce nasz szalony pomysł został bardzo dobrze przyjęty przez pierwszych klientów - mówi założyciel firmy PsiBufet, Piotr Wawrysiuk. Dynamiczny wzrost rozpoczął się na początku 2020 roku, kiedy startup pozyskał 1,6 mln zł od polskich oraz zagranicznych inwestorów w ramach rundy pre-seed. – Zebrane fundusze pozwoliły nam uruchomić nowoczesny zakład produkcyjny w Warszawie, zbudować zespół w kluczowych obszarach oraz postawić zaawansowany serwis sprzedażowy - dodaje Piotr Wawrysiuk.
PsiBufet nie zwalnia tempa. Jak wskazują dane Euromonitora, pomimo pandemii, rynek karm dla zwierząt domowych w Polsce nadal rośnie, notując ciągły wzrost wartości sprzedaży. Zmienia się jednak proces zakupu. W strukturze dystrybucji karm na rynku największym zwycięzcą jest jednak handel elektroniczny, który odnotowuje w Polsce 40 proc. wzrost. Jak pokazują statystyki, branża ma wysoki potencjał, a inwestorzy chętnie wspierają firmy z takim potencjałem, jak PsiBufet. Marka właśnie zamknęła drugą rundę finansowania i pozyskała 5 mln zł. Wśród inwestorów znaleźli się: globalny lider w kategorii świeżej karmy dla psów, firma Butternut Box, Kogito Ventures oraz Aniołowie Biznesu, m.in.: Chris Guzowski (związany z Polipo Ventures), Amadeusz Król (niedawny inwestor w HiPets), Karol Milewski (współzałożyciel Omnipack).
– Przy pierwszej rundzie finansowania stworzyliśmy nowoczesny zakład produkcyjny i zadbaliśmy o produkcję, druga zaś umożliwia nam dynamiczne skalowanie. Planujemy duże inwestycje marketingowe, rozbudowę zespołu i poszerzanie kompetencji inhouse, szerszą ofertę produktową i oferowanie naszego jedzenia w jeszcze bardziej atrakcyjnej formie dla klienta końcowego. Potencjał do wzrostu jest nadal ogromny! W Polsce i na świecie produkcja świeżej, naturalnej karmy to nadal nisza, która jest do zagospodarowania. Finalnie, między innymi dzięki tej inwestycji, planujemy stać się absolutnym liderem w zdrowym żywieniu psów w Polsce – mówi Piotr Wawrysiuk, właściciel firmy PsiBufet. – Cieszymy się, że tak doświadczeni inwestorzy wierzą w to, co robimy i pozostają przy nas. Wiemy, że ich doświadczenia rynkowe pomogą nam rosnąć w jeszcze szybszym tempie - dodaje Piotr.
– Jesteśmy bardzo podekscytowani naszą kolejną inwestycją w PsiBufet. Dzięki inwestycji pre-seed, Piotrowi i jego zespołowi udało się uzyskać bardzo wysokie tempo wzrostu. Pasja i ciężka praca zespołu w połączeniu z doświadczeniem Butternut Box to kombinacja, która zapewni firmie PsiBufet drogę do sukcesu - komentuje współzałożyciel firmy Butternut Box, David Nolan.
– Działalność PsiBufet idealnie wpasowuje się w trend convenience i rosnącą troskę właścicieli czworonogów o najwyższą jakość karmy. Dodatkowo, obecność mocnego inwestora branżowego pozwala na stosowanie najlepszych praktyk w budowaniu biznesu a ogromny rynek ponad 7mln psów w Polsce daje dużą przestrzeń do wzrostu. Jako fundusz wykorzystaliśmy tutaj maksymalna możliwość kwotę inwestowanego kapitału. W tej i w poprzedniej rundzie, łączny wkład funduszu Kogito i koinwestujących z nami aniołów biznesu wyniósł blisko 4 mln zł. Cieszy nas taki zapał inwestorów i fakt, że coraz więcej osób chce inwestować z nami w rozwój rodzimych startupów - mówi Wojciech Niesyto, partner w Kogito Ventures.
Jak działa PsiBufet? Poprzez internetową platformę marki klienci mogą dopasować posiłki dla swoich psów do ich indywidualnych potrzeb. Użytkownik odpowiada na kilka pytań dotyczących wagi, aktywności oraz alergii pupila, a dedykowany algorytm stworzy dopasowaną dietę. Oferowane karmy spełniają normy Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karm dla Zwierząt Domowych (FEDIAF), nie zawierają konserwantów, sztucznych utrwalaczy ani zboża. Karma jest indywidualnie porcjowana, hermetycznie pakowana i wysyłana do klientów w całej Polsce w cyklach od 2 do 4 tygodni, w modelu subskrypcyjnym.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.