Komunikaty PR

Poznaj różnice między drukarkami przemysłowymi i domowymi

2022-01-18  |  01:00
Biuro prasowe

Drukarka to jedno z najważniejszych urządzeń w każdej firmie – również produkcyjnej. Posiadanie dobrej drukarki uniezależnia nas od konieczności korzystania z usług firm zewnętrznych, a przez to zapewnia wygodę i oszczędności. Co jednak rozumieć pod pojęciem „dobrej drukarki” i dlaczego nie może być nią zwykła, domowa drukarka?

Różnice pomiędzy zwykłą drukarką domową, a przemysłową widać na każdym kroku. Podczas gdy pierwsza z nich przeznaczona jest do sporadycznych wydruków na własne potrzeby, druga doskonale przygotowana jest na intensywną pracę, nawet 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nie musimy obawiać się o przegrzanie sprzętu i o konieczność częstej wymiany zużywalnych elementów.

Drukarki domowe vs drukarki przemysłowe

W logistyce firmy produkcyjnej liczy się każda sekunda. Dużo większa szybkość wydruków to kolejna cecha, która odróżnia drukarki przemysłowe od domowych. Urządzenia przeznaczone dla przemysłu posiadają też funkcje, których nie uświadczymy w zwykłych drukarkach. Mowa tutaj na przykład o zintegrowanym z drukarką weryfikatorze kodów kreskowych, który eliminuje ryzyko naklejenia etykiety z uszkodzonym lub nieczytelnym kodem. Używając profesjonalnego sprzętu gwarantujemy sobie także najwyższą jakość druku, która – jak podkreśla Marek Gaweł, produkt manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w Dziale Rozwoju Produktu w firmie Etisoft – ma ogromne znaczenie: - Kod kreskowy wykorzystywany w procesach produkcyjnych i logistyczno-magazynowych musi być bardzo dobrze czytelny. W przeciwnym razie uczestnicy łańcucha dostaw będą narażeni na opóźnienia w realizacji procesów z udziałem danego produktu, a to przekłada się na jakość obsługi klienta końcowego. Owszem, na jakość druku duży wpływ ma właściwy dobór etykiet czy taśmy termotransferowej i wiedza osoby, która obsługuje wydruki, ale wciąż kluczową rolę odgrywa w tym wszystkim sprzęt, czyli profesjonalna drukarka przemysłowa. – wyjaśnia.

Czym się kierować przy wyborze drukarki?

Jak tłumaczy ekspert z Etisoft: - Nie ma jednego, uniwersalnego sprzętu, który moglibyśmy wskazać każdemu klientowi zgłaszającemu się do naszej firmy. Za każdym razem rozmowa zaczyna się od szczegółowego poznania specyfiki działalności klienta, jego potrzeb i preferencji. Dopiero na tej podstawie jesteśmy w stanie zaproponować model, który najlepiej zaspokoi te potrzeby.

Przeglądając katalog drukarek przemysłowych możemy natknąć się na szczegółowe dane techniczne poszczególnych modeli, takie jak technologia druku, rozdzielczość, maksymalna szybkość druku czy maksymalna szerokość druku. Każdy z nich trzeba szczegółowo przeanalizować. Przykładowo, firma potrzebująca etykiet użytkowanych przez krótki czas, np. na przesyłki kurierskie czy owoce, prawdopodobnie będzie skłaniać się ku drukarkom termicznym, a nie termotransferowym, gdyż nie zależy jej na dużej trwałości wydruku, a na rozwiązaniu ekonomicznym. Wpływ na wybór drukarki ma również rodzaj podłoża, na jakim zamierzamy robić wydruki czy też możliwości zastosowania komunikacji sieciowej w połączeniu drukarki z komputerem.

Co oferuje rynek?

Dokonując przeglądu aktualnie dostępnych na rynku drukarek, możemy wyróżnić modele, które plasują się w czołówce najlepszych rozwiązań dla różnego typu potrzeb. Przykładowo, Printronix T8000 ODV-2D oferuje zintegrowany weryfikator kodów kreskowych, zgodny ze standardem ISO. Firma, której zależy na szybkiej prędkości druku i integracji z systemem automatycznej aplikacji etykiet, może postawić na moduł drukujący TSC z serii PEX-1001. Użytkownicy stosujący etykiety RFID powinni zaś skierować swoją uwagę na model Printronix T6000e. Ci, którzy cenią możliwość zintegrowania drukarki z systemami produkcyjnymi - na model Zebra ZT610. Drukarka przemysłowa to zakup na lata, od którego wiele zależy. Aby zaopatrzyć się we właściwy sprzęt, warto skorzystać z fachowej porady ekspertów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.