Komunikaty PR

Praca asynchroniczna to przyszłość!

2022-06-01  |  12:30
Biuro prasowe
  • 45% ankietowanych z Polski  uważa, że przyszłość należy do pracy asynchronicznej, ale zdaniem 56% ich firma nie dysponuje odpowiednimi narzędziami do jej wspierania, przez co nie mogą przystosować się do tego modelu
  • Pracownicy nadal tęsknią za bezpośrednim kontaktem — w celu współpracy z kolegami ponad połowa (51%) przychodzi do biura.
  • Ponad jedna trzecia (37%), osób zgadza się, że praca asynchroniczna umożliwiłaby lepiej przemyślaną i mniej rozpraszającą komunikację
     

Pracownicy biurowi pragną przejść na pracę asynchroniczną, ale barierą jest brak odpowiednich rozwiązań i narzędzi technicznych, a także kwestia zaufania. Nowe studium zamówione przez Sony Professional Displays & Solutions pokazało, że blisko połowa ankietowanych pracowników biurowych z Polski oczekuje od pracodawców możliwości pracy asynchronicznej, a 45% uważa ją za przyszły model wykonywania pracy.

Zdaniem jednej trzeciej (37%) pracowników model ten — w którym osoby z jednego zespołu mogą pracować w różnych porach, a nie tradycyjnie od dziewiątej do siedemnastej  — zaowocowałby lepiej przemyślaną i mniej rozpraszającą komunikacją. Zwiększa on elastyczność i odpowiedzialność, a przy tym daje czas na bardziej efektywną pracę, gdy pracownicy są w tym samym czasie online lub w biurze.

Zdaniem ponad połowy (55%) pracowników z Polski formuła asynchroniczna poprawiłaby równowagę między pracą, a życiem prywatnym, ale w ocenie 56% ankietowanych ich firma nie dysponuje odpowiednimi narzędziami do wspierania takiego modelu, co uniemożliwia im przystosowanie się do niego. Co więcej, ponad połowa (51%) nie wierzy, że pracodawca ufa im na tyle, by zezwolić na pracę w dogodnych dla nich godzinach — nawet pod warunkiem osiągania wyników i dotrzymywania terminów.

Choć biuro pozostaje ważne dla pracowników, ponad połowa nie ma mocnego przekonania, że jest ono dobrze wyposażone w rozwiązania i narzędzia techniczne umożliwiające każdemu najlepszą pracę. Mimo że dwie piąte (39%) polskich pracowników - przychodzi do biura, żeby korzystać z lepszej technologii, firmy mogą zrobić więcej, by zapewnić swoim pracownikom dostęp do właściwych narzędzi i rozwiązań, a w rezultacie stać się centrum technologicznym oferującym potrzebne oprogramowanie i sprzęt.

Generalnie, wyniki badań wskazują na ważną rolę biura w przyszłości pracy. Powinno ono jednak pełnić rolę ośrodka ułatwiającego współpracę, z pracą asynchroniczną jako modelem promującym elastyczność i równowagę między pracą, a życiem prywatnym.

Jeśli chodzi o przyszłość pracy, polscy pracownicy za najważniejszy uważają dostęp do najnowszych narzędzi i technologii, które umożliwiają zdalną, elastyczną pracę (45%), na drugim miejscu znajduje się  nastawienie „przede wszystkim ludzie” (42%). Istotna tez jest możliwość nawiązania relacji z kolegami (38%). Aby osiągnąć sukces, firmy muszą inwestować we właściwe narzędzia technologiczne, a ponadto dostosowywać swoją politykę do oczekiwań współczesnego pracownika biurowego, który chce jak najlepiej wykorzystać zarówno warunki w biurze, jak i elastyczność pracy zdalnej.

 

Adam Dover, Trade & Segment Marketing Manager, Sony Professional Displays and Solutions:

— Sony postrzega pracę asynchroniczną jako wielką szansę dla przyszłości pracy, zwiększającą wydajność miejsca pracy i przyczyniającą się do poprawy zdrowia pracowników. Poprzez zapewnienie większej autonomii i dostępu do najnowszych technologii, firmy mogą tworzyć pracownikom warunki do osiągania sukcesów. Współczesne firmy mają dostęp do szerokiego wachlarza rozwiązań wspomagających i technologicznych, takich jak w ofercie Sony, dzięki czemu mogą nadążać za zmianami społecznymi i nowymi trendami oddziałującymi na miejsce pracy.

 

Sony ułatwia organizacjom wykorzystywanie potencjału wszystkich członków zespołu poprzez innowacyjne, łatwe w użyciu i wysoce skalowalne rozwiązania do zmieniającego się miejsca pracy. Dzięki TEOS — pakietowi rozwiązań do zarządzania miejscem pracy, które umożliwiają elastyczne i zdalne rezerwowanie sal spotkań — pracownicy mogą komunikować się, spotykać i współpracować w bardziej efektywny, wciągający i produktywny sposób, oszczędzając miejsce i czas. System TEOS można połączyć z monitorami profesjonalnymi 4K BRAVIA, uzyskując znakomity obraz HDR o rozdzielczości 4K, funkcje przeznaczone specjalnie dla biznesu i elastyczność w integracji.​

__________

Informacje o badaniu:

Badanie przeprowadziła firma 3Gem na zlecenie Sony Professional Displays & Solutions w dniach 4–11 kwietnia 2022 r. Wzięło w nim udział 3000 pracowników biurowych — po 500 z Francji, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Polski i Wielkiej Brytanii. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.