Komunikaty PR

Praca zdalna – jak stworzyć domowe biuro dostosowane do indywidualnych potrzeb?

2020-05-28  |  09:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Co trzeci Polak w obawie przed zarażeniem koronawirusem pracuje z domu – pokazuje badanie wykonane na zlecenie BIG InfoMonitor. Z tego samego opracowania wynika również, że Polacy cenią możliwość pracy z domu, ponieważ ta wartość pojawiła się w dziesiątce najważniejszych czynników, które warunkują poziom satysfakcji z zatrudnienia. Dodatkowo z badań Eurostatu można wnioskować, że już w 2019 roku 26 proc. zatrudnionych w Polsce posiadało odpowiednie narzędzia do wykonywania zawodowych obowiązków poza biurem firmy. To jednak dopiero sytuacja związana z pandemią zmusiła znaczną część pracowników biurowych do wykonywania obowiązków związanych z pracą z domu. Warto zaznaczyć, że część społeczeństwa nie posiada oddzielnego, dopasowanego do tego pomieszczenia. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jak w prosty sposób stworzyć domowe biuro we własnym mieszkaniu.

Dostosuj przestrzeń do swoich potrzeb

Pandemia wymusiła na pracownikach dynamiczne przeorganizowanie domowych przestrzeni w biura oraz zdalne klasy szkolne. Z dnia na dzień kuchnie, salony i sypialnie zmieniły się w przestrzenie biurowe oraz sale do wideokonferencji. Przy doborze miejsca do pracy warto zwrócić uwagę na dostęp do naturalnego światła oraz ergonomie siedziska. Pracowanie z kanapy może odbywać się np. na etapie researchu, poszukiwania inspiracji do projektu, ale praca w dłuższej perspektywie w takiej pozycji może negatywnie wpływać na kręgosłup. W ramach zadbania o samopoczucie warto znaleźć wygodne siedzisko oraz wentylację powietrza w pomieszczeniu, w którym przebywamy. Dodatkowo w miarę możliwości należy zadbać o wydzieloną przestrzeń, w której nic nie będzie nas rozpraszało, dlatego też praca z kuchni nie zawsze jest najlepszym pomysłem.

Urządzenia wpływają na wydajność pracy

Podczas pracy z domu warto zaopatrzyć się w część urządzeń, z których korzystamy w stacjonarnym biurze. Myszka bezprzewodowa czy słuchawki z funkcją wyciszania dźwięków otoczenia przydadzą się szczególnie, gdy w salonie na dywanie trwają wyścigi drewnianych samochodzików, a termin na wysłanie ważnego raportu minął wczoraj. Wielofunkcyjne urządzenie drukujące to również rozwiązanie, które może znacznie podnieść komfort pracy oraz zapewnić jej ciągłość. – „Posiadamy w swoim portfolio urządzenia, które idealnie sprawdzą się w domowych biurach. Ergonomiczne drukarki, czy też urządzenia wielofunkcyjne pozwalają pracownikom na osiągnięcie tej samej wydajności pracy co w biurze, ale nie zabierając przy tym dużej przestrzeni ich prywatnych mieszkań. Warto zauważyć, że trend pracy poza biurem wzrasta – proponowane przez nas rozwiązania dają pracownikom elastyczność w doborze miejsca pracy, a przy tym gwarancję jakości druku” – komentuje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

Skoordynuj plany dnia domowników

Praca zdalna oraz odbywanie zajęć szkolnych w tym samym czasie i miejscu to spore wyzwanie. Warto spróbować skoordynować domowy harmonogram aktywności, aby nawzajem sobie nie przeszkadzać oraz nie ograniczać transferu danych. Jeżeli w naszym kalendarzu widnieje ważna wideokonferencja można poinformować o tym resztę domowników, aby w tym terminie nikt nam nie przeszkadzał oraz nie ograniczał przepustowości sieci. W ramach ustrukturyzowania planu dnia można pokusić się o stworzenie graficznego harmonogramu za pomocą Brother Creative Center, do którego każdy domownik będzie miał dostęp. – „Stworzenie tygodniowego planu aktywności pomoże nam nie tylko zaplanować czas pracy, czy też zajęć dzieci, ale również ułatwi zaplanowanie wspólnego czasu rodziny. Nasza usługa dodatkowa Brother Creative Center wspiera ten proces i umożliwia intuicyjne stworzenie planu tygodnia na podstawie gotowych szablonów. Co ciekawe wśród materiałów znajdują się również szablony do origami, kolorowanki, czy też ćwiczenia edukacyjne, z których można skorzystać bez żadnych opłat” – dodaje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

Jeżeli chcesz zdobyć więcej wskazówek na temat pracy zdalnej, odwiedź stronę: https://www.brother.pl/home-office-working

Zachęcamy do odwiedzenia również Brother Creative Center: https://www.creativecenter.brother/pl-pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata Biuro prasowe
2024-05-14 | 16:20

Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata

Wśród biznesów zakładanych przez kobiety aż 85 proc. jest w stanie przetrwać pierwsze dwa lata działalności. Najbardziej decydujący jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak
Firma Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
2024-05-13 | 19:23

Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich

Las Palmas zostaje kolejnym miejscem na mapie świata, gdzie swoją siedzibę uruchamia Platige Image, dołączając do kilkunastu studiów, które otworzyły swoje podwoje na wyspach
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.