Komunikaty PR

Praca zdalna – jak stworzyć domowe biuro dostosowane do indywidualnych potrzeb?

2020-05-28  |  09:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Co trzeci Polak w obawie przed zarażeniem koronawirusem pracuje z domu – pokazuje badanie wykonane na zlecenie BIG InfoMonitor. Z tego samego opracowania wynika również, że Polacy cenią możliwość pracy z domu, ponieważ ta wartość pojawiła się w dziesiątce najważniejszych czynników, które warunkują poziom satysfakcji z zatrudnienia. Dodatkowo z badań Eurostatu można wnioskować, że już w 2019 roku 26 proc. zatrudnionych w Polsce posiadało odpowiednie narzędzia do wykonywania zawodowych obowiązków poza biurem firmy. To jednak dopiero sytuacja związana z pandemią zmusiła znaczną część pracowników biurowych do wykonywania obowiązków związanych z pracą z domu. Warto zaznaczyć, że część społeczeństwa nie posiada oddzielnego, dopasowanego do tego pomieszczenia. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jak w prosty sposób stworzyć domowe biuro we własnym mieszkaniu.

Dostosuj przestrzeń do swoich potrzeb

Pandemia wymusiła na pracownikach dynamiczne przeorganizowanie domowych przestrzeni w biura oraz zdalne klasy szkolne. Z dnia na dzień kuchnie, salony i sypialnie zmieniły się w przestrzenie biurowe oraz sale do wideokonferencji. Przy doborze miejsca do pracy warto zwrócić uwagę na dostęp do naturalnego światła oraz ergonomie siedziska. Pracowanie z kanapy może odbywać się np. na etapie researchu, poszukiwania inspiracji do projektu, ale praca w dłuższej perspektywie w takiej pozycji może negatywnie wpływać na kręgosłup. W ramach zadbania o samopoczucie warto znaleźć wygodne siedzisko oraz wentylację powietrza w pomieszczeniu, w którym przebywamy. Dodatkowo w miarę możliwości należy zadbać o wydzieloną przestrzeń, w której nic nie będzie nas rozpraszało, dlatego też praca z kuchni nie zawsze jest najlepszym pomysłem.

Urządzenia wpływają na wydajność pracy

Podczas pracy z domu warto zaopatrzyć się w część urządzeń, z których korzystamy w stacjonarnym biurze. Myszka bezprzewodowa czy słuchawki z funkcją wyciszania dźwięków otoczenia przydadzą się szczególnie, gdy w salonie na dywanie trwają wyścigi drewnianych samochodzików, a termin na wysłanie ważnego raportu minął wczoraj. Wielofunkcyjne urządzenie drukujące to również rozwiązanie, które może znacznie podnieść komfort pracy oraz zapewnić jej ciągłość. – „Posiadamy w swoim portfolio urządzenia, które idealnie sprawdzą się w domowych biurach. Ergonomiczne drukarki, czy też urządzenia wielofunkcyjne pozwalają pracownikom na osiągnięcie tej samej wydajności pracy co w biurze, ale nie zabierając przy tym dużej przestrzeni ich prywatnych mieszkań. Warto zauważyć, że trend pracy poza biurem wzrasta – proponowane przez nas rozwiązania dają pracownikom elastyczność w doborze miejsca pracy, a przy tym gwarancję jakości druku” – komentuje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

Skoordynuj plany dnia domowników

Praca zdalna oraz odbywanie zajęć szkolnych w tym samym czasie i miejscu to spore wyzwanie. Warto spróbować skoordynować domowy harmonogram aktywności, aby nawzajem sobie nie przeszkadzać oraz nie ograniczać transferu danych. Jeżeli w naszym kalendarzu widnieje ważna wideokonferencja można poinformować o tym resztę domowników, aby w tym terminie nikt nam nie przeszkadzał oraz nie ograniczał przepustowości sieci. W ramach ustrukturyzowania planu dnia można pokusić się o stworzenie graficznego harmonogramu za pomocą Brother Creative Center, do którego każdy domownik będzie miał dostęp. – „Stworzenie tygodniowego planu aktywności pomoże nam nie tylko zaplanować czas pracy, czy też zajęć dzieci, ale również ułatwi zaplanowanie wspólnego czasu rodziny. Nasza usługa dodatkowa Brother Creative Center wspiera ten proces i umożliwia intuicyjne stworzenie planu tygodnia na podstawie gotowych szablonów. Co ciekawe wśród materiałów znajdują się również szablony do origami, kolorowanki, czy też ćwiczenia edukacyjne, z których można skorzystać bez żadnych opłat” – dodaje Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.

Jeżeli chcesz zdobyć więcej wskazówek na temat pracy zdalnej, odwiedź stronę: https://www.brother.pl/home-office-working

Zachęcamy do odwiedzenia również Brother Creative Center: https://www.creativecenter.brother/pl-pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.