Komunikaty PR

Primavera Parfum rozwija logistykę

2022-07-20  |  11:00

 

 

Primavera Parfum, działająca w branży kosmetycznej oraz około-kosmetycznej, zwiększyła swoje moce logistyczne. Wynajęcie nowoczesnej przestrzeni magazynowej w Panattoni Park Warsaw North II pozwoli Grupie umocnić pozycję krajowego lidera w wielokanałowej sprzedaży internetowej.

Jedna z największych w kraju firm handlowo-logistycznych w branży kosmetycznej i około-kosmetycznej z powodzeniem wdraża strategię opartą na usłudze wielokanałowości, oferując swoim klientom szerokie spektrum kanałów sprzedaży (m.in. strefy marek, współpraca z marketplacami, dedykowane e-sklepy czy własne sklepy internetowe). Dzięki tak szerokiej ofercie Primavera Parfum zapewnia pełne pokrycie rynku e-commerce, a przede wszystkim optymalizację sprzedaży przy pełnej kontroli poziomu cen. Działalność oparta jest głównie na drop-shippingu, polegającym na przeniesieniu całego procesu wysyłki towaru na dostawcę.

Nowy magazyn kolejnym elementem przewagi konkurencyjnej

W zeszłym roku spółka wysłała w tym modelu aż 860 tysięcy paczek. Utrzymanie dotychczasowych wzrostów oraz podniesienie jakości obsługi klientów wymagało zwiększenia mocy logistycznych. W tym celu Primavera zdecydowała się na przenosiny do znajdującego się tuż przy drodze ekspresowej S8 centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II. Do dyspozycji firmy pozostaje 5300 m2 nowoczesnej powierzchni magazynowej klasy A, certyfikowanej w systemie BREEAM.

Obsługujemy wszystkie kanały wysyłek paczek detalicznych, udostępniając ponad 30 tysięcy referencji naszym partnerom. Stajemy się największym w kraju i jedynym tak kompleksowym hubem e-commerce, a pozyskanie nowej powierzchni magazynowej pozwoli nam zwiększyć skalę działalności oraz poszerzyć portfolio dotychczasowych usług  – twierdzi Jędrzej Karasek, dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum.

Cel – obsługa każdego klienta

Obecnie wydajność procesów logistycznych Grupy pozwala na wysyłkę nawet do 25 tysięcy paczek każdego dnia. Nowoczesna powierzchnia magazynowa umożliwia składowanie 60 tysięcy referencji, co przekłada się na około 6 milionów  produktów. Według szacunków zarządu, większe moce logistyczne pozwolą generować Primaverze obroty na poziomie co najmniej 700 milionów rocznie. Korzyści odnoszą również Klienci. Dzięki dużej ilości wysyłanych paczek nowy najemca Panattoni zapewnia możliwość uzyskania atrakcyjnej stawki, współpracę na wysokim poziomie oraz efektywność sprzedaży.

Głównym celem spółki jest sprostanie obsłudze każdego podmiotu sprzedającego kosmetyki na rynku e-commerce.

W gronie naszych klientów znajdują się duże sklepy internetowe oraz marketplace’y (zwane inaczej elektronicznymi platformami sprzedażowymi), ale otwieramy się również na tzw. pure players, czyli sklepy wyspecjalizowane w sprzedaży kosmetyków, gdzie ograniczeniem jest zbyt mała skala i brak możliwości inwestowania w logistykę, zaopatrzenie oraz zasoby ludzkie. My zapewniamy im "know-how", korzystne ceny transportu, logistyki, a także przejęcie odpowiedzialności za zakupy  – dodaje Jędrzej Karasek.

Zwiększenie skali biznesu Primavery nie byłoby możliwe bez odpowiedniego zaplecza technologicznego. Spółka od wielu lat systematycznie ulepsza swoje systemy informatyczne. W ostatnim czasie wydano blisko 5 milionów złotych na nowoczesne rozwiązania IT, dostosowane do potrzeb i modelu biznesowego Primavera Parfum. Dzięki stałej współpracy z firmami SoftwareMill oraz Scalac powstało oprogramowanie, które ułatwia szybką integrację z każdą platformą, a przy tym umożliwia sprawne adaptowanie się do nowych sytuacji na zmieniającym się rynku technologii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja Biuro prasowe
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.