Komunikaty PR

Problem technologiczny do rozwiązania? Skorzystaj z pomocy centrum R&D

2022-11-28  |  01:00
Biuro prasowe

Droga od pomysłu do MVP (minimum viable product) jest długa i kręta. Jeszcze trudniejsza i bardziej wyboista jest jej kontynuacja, zwieńczona wprowadzeniem na rynek produktu końcowego. Firmy technologiczne mogą trafić na wiele przeszkód, które sprawiają, że nawet obiecujące i godne zainteresowania projekty upadają z hukiem lub przechodzą bez echa. Jedną z nich może być poważny problem technologiczny, który okazuje się dla pomysłodawcy niemożliwy do rozwiązania przy użyciu dostępnych środków (w tym także zasobów ludzkich) i posiadanej wiedzy. Są jednak sposoby, dzięki którym projekt ma szansę zakończyć się sukcesem. 

 

Uzyskanie dofinansowania

 

W sytuacji takiej, jak przytoczona powyżej, konieczne jest sprawne podjęcie odpowiednich kroków, które mogą zwiększyć szanse na doprowadzenie projektu do końca. Jedną z możliwości jest złożenie wniosku o dofinansowanie do funduszy VC, a także próby uzyskania wsparcia unijnego – o to drugie może być jednak coraz trudniej, jako że większość projektów wspierających innowacyjność na ten moment zakończyła się, a nowych jest coraz mniej.

 

Obecnie, pod koniec 2022 roku, żaden fundusz unijny przekazujący środki na realizację innowacyjnych projektów nie przyjmuje nowych wniosków – w pierwszych miesiącach 2023 roku sytuacja może jednak ulec zmianie. Wszelkie informacje dotyczące ewentualnego wznowienia lub uruchomienia nowych projektów będą pojawiały się na stronach internetowych Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

 

Jeżeli projekt posiada szczegółową i rzetelną dokumentację, a pomysłodawca jest w stanie przedstawić możliwy do realizacji, atrakcyjny biznesplan, istnieje szansa na zjednanie sobie instytucji, które zdecydują się wesprzeć finansowo realizację projektu. – mówi Grzegorz Putynkowski, Prezes Zarządu Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu.

 

Gdy jednak przedsięwzięcie boryka się z problemami natury technologicznej, taka przeszkoda może zdyskwalifikować projekt – podmioty udzielające dofinansowań ostrożnie wybierają inicjatywy godne wsparcia. Nic dziwnego – ryzykują wszak własnym, często niemałym, kapitałem.

 

Wsparcie centrum R&D (Research & Development)

 

Mianem centrum badań i rozwoju można określić jednostki naukowe wspierające przedsiębiorców, startupy i pomysłodawców innowacyjnych projektów znajdujących się w kryzysach wywołanych wystąpieniem przeszkód technologicznych. Oferta centrum R&D może obejmować wsparcie merytoryczne, uzupełnienie kwalifikacji (desygnowanie zespołów naukowców i ekspertów specjalizujących się w danej dziedzinie) oraz kompleksowe prowadzenie badań, w tym badań rynku.

 

– Zbyt wiele dobrze rokujących projektów zatrzymuje się na etapie planowania i nie wchodzi w fazę badań i rozwoju z powodu niewystarczających kwalifikacji – zauważa Grzegorz Putynkowski z Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu. Zaangażowanie centrum R&D w prace nad produktem już na wczesnym etapie może odwrócić ten niekorzystny trend i sprawia, że szanse na powodzenie projektu rosną nawet o kilkaset procent – konkluduje.

 

Co istotne, centrum R&D może wspomóc proces tworzenia produktu już na etapie powstawania koncepcji – pozwala to wyeliminować większość błędów związanych z nieznajomością rynku i tego, co w przeszłości próbowało zdobyć uwagę i środki inwestorów. Zaangażowanie centrum badań i rozwoju w tak wczesnym stadium projektu może pozornie stanowić obciążenie dla portfela pomysłodawcy, jednak w szerszej perspektywie pozwala zaoszczędzić ogromne pieniądze, które przedsiębiorca mógłby wydać na podążanie w kierunku niedającym projektowi większych szans na powodzenie.

 

Badania, rozwój, kwalifikacje i finansowanie – kompletne rozwiązanie w realizacji innowacyjnego projektu

 

Pomysłodawcy, którzy chcą zoptymalizować koszty prowadzenia projektu i ewentualnego wprowadzenia go na rynek, mają do wyboru jeszcze jeden rodzaj instytucji – mowa o podmiotach, które łączą w sobie funkcje centrów rozwoju wraz z możliwością finansowania projektów. Jedną z takich instytucji jest Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu. CBRTP oferuje nie tylko usługi obejmujące zarządzanie i kompleksową realizację innowacyjnych projektów z przeznaczeniem dla przemysłu, ale także pełni rolę inwestora seed/VC dla przedsiębiorstw technologicznych.

 

Uzyskanie pozytywnej oceny potencjału danego startupu może więc stanowić obiecujący wstęp do pełnej realizacji projektu – od wsparcia w pracach koncepcyjnych poprzez prowadzenie badań i fazę rozwoju produktu, aż do uzyskania finansowania i wprowadzenia na rynek gotowego rozwiązania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian

Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.

Prawo

Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak  wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.

Farmacja

E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.