Proces znakowania z użyciem małych etykiet – jakie rozwiązanie wybrać?
Etykiety o niewielkich rozmiarach wymagają zastosowania dedykowanych rozwiązań gwarantujących zadruk wysokiej jakości. Drukarki przemysłowe, przeznaczone do znakowania z użyciem małych etykiet, pozwalają uzyskać czytelny i trwały druk, a dzięki wysokiej wydajności, urządzenia mogą zostać zintegrowane z liniami produkcyjnymi.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze rozwiązania do małych etykiet?
Wybierając rozwiązanie do znakowania z użyciem małych etykiet, należy wziąć pod uwagę 4 kluczowe kwestie: rozdzielczość druku, wielkość obsługiwanych etykiet, wydajność urządzenia oraz jego funkcjonalność.
Małe etykiety charakteryzują się niewielką powierzchnią zadruku. Jednocześnie druk ten musi być wyraźny i czytelny. Aby umożliwić bezproblemowy odczyt danych zapisanych na etykiecie, konieczne jest zastosowanie urządzenia o wysokiej rozdzielczości, pozwalającego uzyskać druk dobrej jakości. W takich przypadkach stosuje się przeważnie rozwiązania oferujące rozdzielczość wynoszącą 600 dpi.
Kolejnym ważnym parametrem jest wielkość obsługiwanych etykiet. Urządzenie musi współpracować z etykietami o najmniejszych rozmiarach.
– W stosowanym przez Etisotf module drukującym Zebra ZE511 w przypadku, gdy druk i aplikację etykiety realizuje się w systemie 1 do 1 – etykieta będzie zaaplikowana na powierzchnię produktu natychmiast po jej wydrukowaniu, czyli nie będzie buforu wydrukowanych wcześniej etykiet, a obsługiwany rozmiar etykiety wynosi 12.7×16 mm. Jeśli zaś proces znakowania umożliwia wykonanie aplikacji z zachowaniem buforu wydrukowanych etykiet, minimalny rozmiar etykiety wynosi zaledwie 6.4×16 mm – tłumaczy Michał Wąs, odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet print&apply w firmie Etisoft.
Równie ważnymi aspektami są wydajność oraz funkcjonalność urządzenia. Produkcja dużej liczby niewielkich komponentów wymaga rozwiązania gwarantującego odpowiednią wydajność druku – dzięki temu proces znakowania nie wpłynie negatywnie na zakładowe wskaźniki. Na rynku dostępne są nowoczesne rozwiązania oferujące zarówno samo drukowanie etykiet, jak i ich jednoczesną aplikację. Systemy drukująco-aplikujące zintegrowane z linią produkcyjną pozwalają osiągać wysoką wydajność znakowania, a także umożliwiają automatyzację tego procesu.
Z czego wynika przewaga urządzeń drukująco-aplikujących?
Znakowanie z użyciem małych etykiet wymaga dużej dokładności. Urządzenia drukująco-aplikujące pozwalają szybko i precyzyjnie umieścić etykietę w dedykowanym miejscu. Systemy te gwarantują także powtarzalność, niezbędną do prawidłowej realizacji procesu znakowania dla masowej ilości produktów. Z takiego rozwiązania chętnie korzystają nowoczesne przedsiębiorstwa, stawiające na automatyzację procesów. Stanowi to również sposób na podniesienie wskaźników jakościowych i wydajnościowych.
– Jednym z polecanych przez nas rozwiązań do znakowania przy użyciu małych etykiet jest moduł drukujący Zebra ZE511 z aplikatorem Label-Aire 3138. Urządzenie umożliwia drukowanie i naklejanie etykiet o wysokiej rozdzielczości 600 dpi z dokładnością do ±1mm. Istnieje również możliwość zamontowania dedykowanej modyfikacji końcówki aplikatora wykorzystywanej podczas aplikacji etykiety w zagłębieniach lub otworach – tłumaczy ekspert.
Precyzja i powtarzalność urządzeń drukująco-aplikujących ma również znaczenie w kontekście optymalnego wykorzystywania zasobów niezbędnych do wygenerowania i naklejenia etykiety. Wysokiej jakości druk połączony z dokładną aplikacją na wyznaczonej powierzchni pozwala uniknąć zbędnych kosztów związanych z koniecznością ponownego drukowania etykiety.
Znakowanie z użyciem małych etykiet przy pomocy urządzeń drukująco-aplikujących – najważniejsze korzyści
Wykorzystanie urządzeń drukująco-aplikujących do znakowania z użyciem małych etykiet to rozwiązanie pozwalające osiągnąć wysoką precyzję, bezpieczeństwo oraz powtarzalność procesu. Nowoczesne systemy zintegrowane z linią produkcyjną eliminują konieczność udziału człowieka, dlatego stanowią skuteczny sposób na wdrożenie automatyzacji znakowania produktów. Wysoka jakość druku i precyzyjna aplikacja pozwalają zoptymalizować koszty związane z wykorzystaniem zasobów – znacznie zmniejszają ryzyko marnowania materiałów, a także eliminują konieczność poświęcania czasu na ponowne drukowanie oraz aplikację etykiet. Systemy drukująco-aplikujące stosowane do małych etykiet wpływają więc na poprawę wskaźników jakościowych i wydajnościowych zakładu.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.