Promotech KM zwiększa obroty
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Mimo spowolnienia gospodarczego, łapski Promotech KM notuje dobre wyniki finansowe – w 2019 osiągnął sprzedaż na poziomie 16, 6 mln zł. Plany na rok 2020 to minimum 17,5 mln zł.
- Sprzedaż w 2019 zamknęliśmy na poziomie 98,5 proc. planowanego wyniku, osiągając przychód o 2 mln wyższy niż w 2018 r., co – biorąc pod uwagę skalę tego obrotu - jest wartością co najmniej zadowalającą – mówi Karol Zadykowicz, prezes Promotech KM. - Z perspektywy minionego roku, najważniejszymi elementami, które pozwoliły na wypracowanie takich wyników był wzrost sprzedaży do naszych klientów z krajów skandynawskich, a także ponad 50-proc. wzrost sprzedaży do naszego francuskiego kontrahenta z branży rolniczej.
Jednym z ważniejszych ubiegłorocznych kontraktów Promotechu KM była produkcja i montaż dużych maszyn dla przemysłu hutniczego na rzecz skandynawskiego kontrahenta, realizowana we współpracy z innymi podlaskimi firmami. Firma zwiększyła też wolumen, przejętej od spółki-matki, produkcji mechanicznych nożyc gilotynowych, które trafiają także na rynek skandynawski.
- Oczywiście nie obyło się bez problemów, które dały się szczególnie odczuć pod koniec III i w IV kwartale roku – dodaje Karol Zadykowicz. – To wtedy zaczęliśmy odczuwać skutki pogarszającej się koniunktury, najbardziej widocznej wśród klientów związanych z branżą rolniczą.
Dlatego też plany sprzedażowe na rok 2020 są ostrożne - zakładają 5,4 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego, do poziomu 17,5 mln zł.
W tegorocznych planach jest też wiele inwestycji, skierowanych głównie na rewitalizację parku maszynowego.
- Najważniejsza to zakup nowej wykrawarki laserowej, ale realizację tej inwestycji ze względu na jej dużą wartość uzależniamy przede wszystkim od poziomu realizacji planu w pierwszych miesiącach roku, które - mamy nadzieję - pokażą potencjał wypracowanych pod koniec 2019 nowych kontaktów z nowymi kontrahentami – dodaje prezes Zadykowicz.
Chodzi tu o nawiązane za pośrednictwem białostockiego Promotechu kontrakty z dwiema dużymi firmami z Holandii i Francji.
- Pokładamy w nich spore nadzieje, jednocześnie konsekwentnie dywersyfikując portfel klientów i branż, z jakimi współpracujemy – dodaje Karol Zadykowicz. – Również inwestycje w park maszynowy przełożą się na bardziej efektywne procesy produkcyjne i zwiększą nasz potencjał do budowania wolumenu sprzedaży.
Promotech KM zajmuje się produkcją maszyn, obróbką metali oraz małej i średniej wielkości konstrukcji metalowych dla klientów z Polski, Europy Zachodniej i Skandynawii. Rozbudowany i wszechstronny park maszynowy firmy pozwala na realizację kompleksowych usług, związanych z wytwarzaniem zarówno mało- jak i wielkoseryjnych elementów oraz produkcję kompletnych wyrobów pod marką kontrahenta. Spółka obecnie zatrudnia ok. 90 osób.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.