Komunikaty PR

Przepis na sukces polskiego producenta ogrodzeń

2020-02-17  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt
Sylwia Makowska
Orchidea Creative Group

ul. Ruska 51B
50-079 Wrocław
s.makowska|grupaorchidea.pl| |s.makowska|grupaorchidea.pl
517 412 466
https://grupaorchidea.pl/
Do pobrania inf_pras ( 0.05 MB )

- Największą wartością każdej organizacji są pracownicy. To oni tworzą idee, odpowiadają za rozwój, wizerunek marki i osiągnięcia – o swojej filozofii prowadzenia biznesu i pomysłach na przyszłość opowiada Marian Przybylski, prezes firmy Plast-Met Systemy Ogrodzeniowe.

Plast-Met to jeden z wiodących, polskich producentów nowoczesnych i trwałych systemów ogrodzeniowych z Trzebnicy koło Wrocławia. Firma powstała w 1988 roku i dostarcza do domów, posesji oraz zakładów szeroki wybór ogrodzeń, bram, furtek oraz słupków. W jej ofercie są też lampy LED przeznaczone do użytkowego lub dekoracyjnego doświetlania ogrodzeń, ogrodów, tarasów czy parkingów oraz rozwiązania inteligentne. Wszystkie produkty powstają z pasją i świadomością współczesnych trendów i stylistyk. Plast-Met znany jest też z proekologicznego podejścia do procesu produkcji i dbałości o zdrowie swoich pracowników. Ponad trzy dekady działalności pozwoliły na zdobycie dużej wiedzy oraz doświadczenia, a przedsiębiorstwo wciąż intensywnie się rozwija w trzech sektorach – organizacji, produktu i rynku.

Najważniejsze ogniwo w firmie – człowiek

- Z pewnością wielu przedsiębiorców często zadaje sobie kluczowe pytania o to jakie decyzje i działania pozwalają osiągnąć sukces – mówi prezes Marian Przybylski. – Decyzje te są niezwykle istotne, ponieważ dotyczą zarówno osób zatrudnionych w strukturach przedsiębiorstwa, jak i samej jego organizacji. Jeszcze niedawno oddalałem myśl o zmianach w odniesieniu do firmy – kontynuuje prezes. – Skoro wszystko dobrze funkcjonuje, to po co wprowadzać zmiany? Kiedy jednak nadeszły trudniejsze chwile uznałem, że należy przeprojektować nasz sposób działania i wdrożyć nowe rozwiązania, które pozwolą podnieść efektywność organizacji. Stabilne podstawy, wykorzystanie wiedzy w praktyce, ulepszenie technologii produkcji, jasny podział kompetencji i zaufanie kosztem uciążliwej kontroli to według mnie klucze do zmian.

Plast-Met od początku swej działalności stawia na trwałe relacje z pracownikami. Niektórzy współpracują z trzebnickim producentem ogrodzeń prawie od początku jego istnienia, a relacje można określić jako rodzinne. - Od firmy rodzinnej, funkcjonującej w skromnych warunkach ewoluowaliśmy do przedsiębiorstwa, w którym zatrudnionych jest około 200 osób. Zależało mi na tym, żeby ludzie pracowali efektywnie, wydajnie i nie tracili czasu. Postrzegam swoich pracowników jako kapitał, który zaowocuje w przyszłości – mówi prezes Przybylski. – Dlatego nowa organizacja pracy przede wszystkim skupiała się na tym, żeby dopasować wynagrodzenia do efektywności. I mogę z dumą powiedzieć, że pracownicy intuicyjnie sami dali sobie podwyżki, przeorganizowali się, zrozumieli, że są grupą ludzi zebranych wokół wspólnych wartości i przekonań prowadzących do osiągnięcia konkretnych celów. Dziś w zespołach nie ma liderów, odeszliśmy od dawnych podziałów, że kierownik czy brygadzista, z racji piastowanego stanowiska, mieli najwięcej do powiedzenia czyli de facto decydowali. Obecnie liczą się wiedza i umiejętności, kto ich nie posiada musi się uczyć – każdy zespół dba, aby kompetentnych ludzi było jak najwięcej, a członkowie zespołów wzajemnie się w tym wspierają. Taki poziom motywacji
i wewnętrznego doskonalenia prowadzi do sytuacji, w której pracownicy wiedzą jaki sens ma ich praca i mają poczucie znaczenia tego, co robią.

Stawiamy na innowacyjność

Następnym etapem zmian w firmie była praca nad rozwojem i ulepszeniem produktu. - W tym aspekcie postawiłem na dwie ważne kwestie – opowiada prezes. – Po pierwsze wyróżniający się efekt finalny, a po drugie sam proces produkcji i wykorzystywane w nim technologie. Aby osiągnąć cel zatrudniliśmy konstruktorów i kupiliśmy nowoczesne maszyny, w tym dwa roboty. Innowacyjny park maszynowy przyciąga do nas młodych ludzi, którzy pracują z satysfakcją na najnowszym oprogramowaniu. Obserwuję ich na co dzień i widzę, że są bardzo kreatywni, mają mnóstwo pomysłów i aż przyjemnie jest z nimi porozmawiać. Taki zapał przekłada się na produkty, na konkurencyjność, na jakość.

Firma z Trzebnicy za jeden z niezwykle istotnych celów uznała też konieczność wyeliminowania szkodliwych środków produkcyjnych z myślą o zdrowiu swoich pracowników, ale też w celu zmniejszenia śladu węglowego. Całkowicie odeszła przy produkcji od szkodliwych chemikaliów o trujących właściwościach. Został zmieniony lakier i sięgnięto po bezpieczną farbę proszkową. Odpady są zbierane i oddawane do producentów z przeznaczeniem do ponownego wykorzystania. Przy odtłuszczaniu wykorzystywane są środki bez soli czy kwasów. Nie są stosowane żadne półprodukty, które trzeba utylizować specjalnymi preparatami. Kolejnymi działaniami związanymi z ochroną środowiska było wprowadzenie na rynek pionierskiego produktu - Lampy czystości powietrza. - Pragniemy, aby nasz nowy produkt i idea, która za nim podąża stały się inspiracją do zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności społecznej i postaw proekologicznych wpływających na bezpieczeństwo i komfort życia – mówi prezes Marian Przybylski. - Zgodnie z hasłem ,,Zmieniamy postawy, a nie ustawy”.

W drodze ku nowemu

Trzecim sektorem, na którym obecnie skupia się Plast-Met jest rynek. - Pragniemy znacznie poszerzyć grupę odbiorców naszych ogrodzeń systemowych i wzmocnić pozycję marki – mówi Marian Przybylski. – W tym celu zaplanowaliśmy szeroko zakrojone działania marketingowe obejmujące kampanie prowadzone m.in. w prasie regionalnej i ogólnopolskiej. Chcemy też docierać do młodego pokolenia, dlatego rozwijamy nasz profil na Facebooku. Będziemy komunikować, że tworzymy innowacyjne produkty wysokiej jakości i dzielić się doświadczeniem. Fakt, że klienci doceniają nasze produkty jest dla nas dużym wyróżnieniem i daje siłę do dalszej pracy nad rozwojem. Obecna pozycja i status firmy są bez wątpienia największym sukcesem i zasługą nie tylko właściciela, ale również jego współpracowników. Potwierdzają to dobre wyniki finansowe, a plany na przyszłe lata obejmują dalszy rozwój organizacji, produktu i rynku. - Co decyduje o sukcesie? Moje doświadczenie pokazuje, że wynik nie jest najważniejszy, a liczą się też środki, którymi został osiągnięty – podsumowuje prezes Przybylski. – Słucham ludzi, rozmawiam z nimi, ale mam też swoją wizję funkcjonowania firmy. Muszę się pochwalić, że moi współpracownicy reprezentują takie same poglądy i wiedzą za pomocą jakich narzędzi zrealizować wspólne cele. Kiedy słyszę od nich, że coś nie działa tak jak powinno – wtedy mówię: zmieńmy to. Nie obawiam się już zmian, ponieważ rozumiem, że to one pozwalają nam iść do przodu, ku nowym i ciekawym wyzwaniom.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową Biuro prasowe
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie
Firma Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
2024-05-07 | 13:00

Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej

- Mamy nadzieję, że już wkrótce skończy się tzw. Wolna Amerykanka w sektorze funeralnym. Chodzi przede wszystkim o patologie związane z faktycznym brakiem zatrudnienia w sporej
Firma KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
2024-05-07 | 10:30

KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu

Po wielu latach funkcjonowania na rynku stolarki otworowej pod marką KRISPOL, nadeszła pora na zwieńczenie procesu rozpoczętego w 2018 roku i stworzenie nowej marki KRISHOME, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.