Komunikaty PR

Przyszłość nadeszła szybciej

2020-04-29  |  10:30
Biuro prasowe

Zdalne funkcjonowanie to nie nowość. Do tej pory Polacy na co dzień coraz chętniej robili w ten sposób zakupy, załatwiali część urzędowych spraw, szukali pracy czy rozrywki. Teraz jednak nadszedł czas na ostateczny i globalny test wszystkich rozwiązań online. Czy zdadzą egzamin w rzeczywistości, w której spora część życia przeniosła się do Internetu? Jak z tą niespodziewaną sytuacją poradzą sobie marki? 

Przed przedsiębiorcami stoi aktualnie wiele wyzwań. Ich rolą nie jest tylko zapewnienie sprawnego funkcjonowania wewnętrznych struktur firmy. Największe i najważniejsze zadanie to obecnie przeniesienie niemal całości działań komunikacji zewnętrznej do świata wirtualnego. - Nowa rzeczywistość wymusiła na firmach weryfikację dotychczasowych narzędzi, a także planów i celów, jakie jako przedsiębiorcy postawiliśmy sobie na początku tego roku. Jak dotrzeć do konsumentów, jakich komunikatów używać? Mimo, że wiele pytań jeszcze przed nami, punkt wyjścia jest jeden – w marketingu czas na online! Obecnie, stajemy przed ważnym zadaniem wybrania najskuteczniejszych narzędzi komunikacji z konsumentami, które przynajmniej czasowo zastąpią komunikację offline - mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska. To moment wielu zmian, zarówno ze strony konsumentów, jak i firm. Marki, chcąc sprostać wymaganiom swoich klientów, powinny z pewnością rozpocząć od analizy zachowań konsumentów, a te ewidentnie skupiają się na e-commerce.

Bezpieczny e-koszyk

Ograniczone możliwości korzystania z handlu stacjonarnego, wzmocniły pozycję sklepów online. To właśnie one są odpowiedzią na aktualne potrzeby klientów. Jak wynika z badań Nielsena, w ostatnim tygodniu marca, wartość koszyka zakupowego w Internecie wzrosła aż o 23 proc. w porównaniu z tygodniem trzecim. Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej natomiast, aż 37 proc. badanych uważa, że zakupy internetowe są w tym momencie bezpieczniejsze od tych robionych w sklepach stacjonarnych. Opinia ta przeważa wśród internautów w wieku 35-44 lat oraz u ponad połowy osób mieszkających w mniejszych miastach (20-50 tysięcy mieszkańców)[1]. Do zakupów online, do tej pory zdominowanych przez sektor modowy, dołączyły wszelakie usługi. Konsumenci częściej niż do tej pory nabywają artkuły spożywcze, kosmetyki, książki i wiele innych. W nowej rzeczywistości, niezależnie od tego, co oferuje konkretna marka – bardzo ważne są podejmowane w sieci kroki. Jedno jest pewne, w social mediach nie wystarczy już tylko „być”.

Online to więcej niż obecność

Rozwiązań, aby zaisnieć w świecie wirtualnym jest wiele. Wśród najbardziej popularnych są, m.in.: Facebook, YouTube, Instagram, TikTok, Facebook Ads czy Google Ads. Obecnie nie zmieniło się źródło reklamy, ale forma jej prowadzenia. Niespodziewana sytuacja wymusiła na producentach nową komunikację i formę promocji. Ich głównym zadaniem jest przede wszystkim nie zwalniać tempa. Należy nadal budować świadomość swojej marki oraz jej usług. Kreatywność i użyteczność – to wartości, których teraz oczekują konsumenci. Warto więc wykorzystać platformy online do prezentacji produktów i jednocześnie – edukacji ich zwolenników. Wskazówki w turtorialach będą dla nich wartością dodaną, możliwą do wykorzystania w życiu codziennym. W ofercie sprzedażowej, bardziej niż dotychczas, interesująca z perspektywy konsumenta może okazać się darmowa wysyłka produktu. Taka forma „rabatu” to nie tylko finansowa korzyść dla kupującego, ale również integracja z nim w tej trudnej sytuacji.

Wiele branż, bez względu na doświadczenie, może dziś skutecznie korzystać z rozwiązań, które oferuje bardzo obfite źródło, jakim jest Internet. Warto przy tym pamiętać, że ogromny wpływ na efektywność podejmowanych działań mają rzetelny research, właściwa interpretacja potrzeb konsumenta docelowego i otwartość na nowe rozwiązania.

 


[1] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/03/E-commerce-w-czasie-kryzysu-2020.pdf

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.