Przyszłość nadeszła szybciej
Zdalne funkcjonowanie to nie nowość. Do tej pory Polacy na co dzień coraz chętniej robili w ten sposób zakupy, załatwiali część urzędowych spraw, szukali pracy czy rozrywki. Teraz jednak nadszedł czas na ostateczny i globalny test wszystkich rozwiązań online. Czy zdadzą egzamin w rzeczywistości, w której spora część życia przeniosła się do Internetu? Jak z tą niespodziewaną sytuacją poradzą sobie marki?
Przed przedsiębiorcami stoi aktualnie wiele wyzwań. Ich rolą nie jest tylko zapewnienie sprawnego funkcjonowania wewnętrznych struktur firmy. Największe i najważniejsze zadanie to obecnie przeniesienie niemal całości działań komunikacji zewnętrznej do świata wirtualnego. - Nowa rzeczywistość wymusiła na firmach weryfikację dotychczasowych narzędzi, a także planów i celów, jakie jako przedsiębiorcy postawiliśmy sobie na początku tego roku. Jak dotrzeć do konsumentów, jakich komunikatów używać? Mimo, że wiele pytań jeszcze przed nami, punkt wyjścia jest jeden – w marketingu czas na online! Obecnie, stajemy przed ważnym zadaniem wybrania najskuteczniejszych narzędzi komunikacji z konsumentami, które przynajmniej czasowo zastąpią komunikację offline - mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska. To moment wielu zmian, zarówno ze strony konsumentów, jak i firm. Marki, chcąc sprostać wymaganiom swoich klientów, powinny z pewnością rozpocząć od analizy zachowań konsumentów, a te ewidentnie skupiają się na e-commerce.
Bezpieczny e-koszyk
Ograniczone możliwości korzystania z handlu stacjonarnego, wzmocniły pozycję sklepów online. To właśnie one są odpowiedzią na aktualne potrzeby klientów. Jak wynika z badań Nielsena, w ostatnim tygodniu marca, wartość koszyka zakupowego w Internecie wzrosła aż o 23 proc. w porównaniu z tygodniem trzecim. Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej natomiast, aż 37 proc. badanych uważa, że zakupy internetowe są w tym momencie bezpieczniejsze od tych robionych w sklepach stacjonarnych. Opinia ta przeważa wśród internautów w wieku 35-44 lat oraz u ponad połowy osób mieszkających w mniejszych miastach (20-50 tysięcy mieszkańców)[1]. Do zakupów online, do tej pory zdominowanych przez sektor modowy, dołączyły wszelakie usługi. Konsumenci częściej niż do tej pory nabywają artkuły spożywcze, kosmetyki, książki i wiele innych. W nowej rzeczywistości, niezależnie od tego, co oferuje konkretna marka – bardzo ważne są podejmowane w sieci kroki. Jedno jest pewne, w social mediach nie wystarczy już tylko „być”.
Online to więcej niż obecność
Rozwiązań, aby zaisnieć w świecie wirtualnym jest wiele. Wśród najbardziej popularnych są, m.in.: Facebook, YouTube, Instagram, TikTok, Facebook Ads czy Google Ads. Obecnie nie zmieniło się źródło reklamy, ale forma jej prowadzenia. Niespodziewana sytuacja wymusiła na producentach nową komunikację i formę promocji. Ich głównym zadaniem jest przede wszystkim nie zwalniać tempa. Należy nadal budować świadomość swojej marki oraz jej usług. Kreatywność i użyteczność – to wartości, których teraz oczekują konsumenci. Warto więc wykorzystać platformy online do prezentacji produktów i jednocześnie – edukacji ich zwolenników. Wskazówki w turtorialach będą dla nich wartością dodaną, możliwą do wykorzystania w życiu codziennym. W ofercie sprzedażowej, bardziej niż dotychczas, interesująca z perspektywy konsumenta może okazać się darmowa wysyłka produktu. Taka forma „rabatu” to nie tylko finansowa korzyść dla kupującego, ale również integracja z nim w tej trudnej sytuacji.
Wiele branż, bez względu na doświadczenie, może dziś skutecznie korzystać z rozwiązań, które oferuje bardzo obfite źródło, jakim jest Internet. Warto przy tym pamiętać, że ogromny wpływ na efektywność podejmowanych działań mają rzetelny research, właściwa interpretacja potrzeb konsumenta docelowego i otwartość na nowe rozwiązania.
[1] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2020/03/E-commerce-w-czasie-kryzysu-2020.pdf

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.