Razem można więcej – o pomyśle, początkach i planach 4D Grupy
Istnieje od niespełna dwóch lat, a już zrzesza 35 największych producentów materiałów budowlanych i blisko 40 hurtowni z całej Polski. O tym, czym tak naprawdę jest 4D Grupa opowiada prokurent – Tomasz Piotrowski.
Skąd wziął się pomysł na stworzenie 4D Grupy?
TP: U źródeł powstania 4D Grupy leży nisza jakościowa związana z ideą funkcjonowania tego typu projektów w Polsce. Dotychczas funkcjonujące grupy, w odczuciu założycieli 4D Grupy, nie dostrzegały konieczności zrównoważonego, partnerskiego rozwoju współpracy na linii kanał dystrybucyjny — producent — inwestor. Ponadto brakowało mocnego, marketingowego wsparcia dla tej współpracy.
Jakie były początki Pańskiej współpracy z 4D Grupą?
TP: Przez większość swojej kariery związany byłem z branżą budowlaną, a ściślej z branżą dachową. Po wielu latach budowania doświadczenia zdecydowałem się wykorzystać zdobyte umiejętności w doradztwie innym podmiotom. Kiedy w 2020 roku nawiązałem współpracę ze świeżo powstałą spółką 4D Grupa, będącą zintegrowaną siecią hurtowni dachowych, wiedziałem, że jest to projekt, do którego pasuję, i który pasuje również mnie. Pasjonujące było wyzwanie budowania czegoś od podstaw, rekomendowania rozwiązań, które od lat chodziły mi po głowie i kreowanie nowej, lepszej rzeczywistości w dobrze znanej mi przestrzeni.
Czym tak naprawdę jest Zintegrowana Sieć Hurtowni Dachowych?
TP: 4D Grupa zrzesza duże, uznane hurtownie oraz współpracujących z nimi największych producentów materiałów dachowych. Synergia płynąca z konsolidacji uznanych firm przynosi wymierne i konkretne korzyści, które byłyby trudne do osiągnięcia przez pojedyncze podmioty. Innymi słowy – chcemy, by hurtownie dostrzegały korzyści w konsolidacji działań marketingowych, a producenci czerpali korzyści ze spójności grupy. Działamy w myśl sloganu „Razem w górę!”, który jasno pokazuje, jakie jest nasze nastawienie do Partnerów biznesowych.
Co kryje się pod nazwą „4D Grupa”?
TP: Dach, dom, design i dialog – to cztery fundamenty, na których oparta jest firma. DACH jest kluczową częścią biznesu naszych Partnerów. DOM, bo Grupa nie ogranicza się tylko do sprzedaży i dystrybucji materiałów dachowych. DESIGN ma z kolei odzwierciedlać nowoczesność w działaniach marketingowych, a DIALOG jest podstawą kultury organizacyjnej w naszej firmie.
Co daje przynależność do 4D Grupy?
TP: Grupa oferuje wsparcie na wielu polach. Pomagamy realizować cele biznesowe współpracującym z nami firmom, a za pośrednictwem własnych kanałów komunikacyjnych aktywnie promujemy zarówno hurtownie, produkty, jak i marki dachowe. Ponadto cyklicznie organizujemy szkolenia i webinaria podnoszące poziom wiedzy menedżerskiej oraz produktowej wśród właścicieli i pracowników hurtowni, zaś producentom udostępniamy kanały dotarcia z nowościami produktowymi. 4D Grupa ściśle współpracuje również z przedstawicielami mediów branżowych i regularnie dostarcza im ciekawe, merytoryczne materiały.
Jak przedstawiają się plany na najbliższą przyszłość?
TP: Jeszcze w tym miesiącu rozpoczynamy cykl spotkań pod nazwą „Śniadania Marketingowe w 4D Grupie”, na które będziemy zapraszać przedstawicieli producentów materiałów dachowych, z którymi współpracujemy. Mają one być okazją do wspólnych rozmów o działaniach marketingowych i promocyjnych, a także stać się polem do wymiany doświadczeń oraz pomysłów dotyczących współpracy. Ponadto dalej będziemy rozwijać sieć hurtowni zrzeszonych w Grupie, a także markę własną Montica, której właścicielem jest 4D Grupa.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.