Razem można więcej – o pomyśle, początkach i planach 4D Grupy
Istnieje od niespełna dwóch lat, a już zrzesza 35 największych producentów materiałów budowlanych i blisko 40 hurtowni z całej Polski. O tym, czym tak naprawdę jest 4D Grupa opowiada prokurent – Tomasz Piotrowski.
Skąd wziął się pomysł na stworzenie 4D Grupy?
TP: U źródeł powstania 4D Grupy leży nisza jakościowa związana z ideą funkcjonowania tego typu projektów w Polsce. Dotychczas funkcjonujące grupy, w odczuciu założycieli 4D Grupy, nie dostrzegały konieczności zrównoważonego, partnerskiego rozwoju współpracy na linii kanał dystrybucyjny — producent — inwestor. Ponadto brakowało mocnego, marketingowego wsparcia dla tej współpracy.
Jakie były początki Pańskiej współpracy z 4D Grupą?
TP: Przez większość swojej kariery związany byłem z branżą budowlaną, a ściślej z branżą dachową. Po wielu latach budowania doświadczenia zdecydowałem się wykorzystać zdobyte umiejętności w doradztwie innym podmiotom. Kiedy w 2020 roku nawiązałem współpracę ze świeżo powstałą spółką 4D Grupa, będącą zintegrowaną siecią hurtowni dachowych, wiedziałem, że jest to projekt, do którego pasuję, i który pasuje również mnie. Pasjonujące było wyzwanie budowania czegoś od podstaw, rekomendowania rozwiązań, które od lat chodziły mi po głowie i kreowanie nowej, lepszej rzeczywistości w dobrze znanej mi przestrzeni.
Czym tak naprawdę jest Zintegrowana Sieć Hurtowni Dachowych?
TP: 4D Grupa zrzesza duże, uznane hurtownie oraz współpracujących z nimi największych producentów materiałów dachowych. Synergia płynąca z konsolidacji uznanych firm przynosi wymierne i konkretne korzyści, które byłyby trudne do osiągnięcia przez pojedyncze podmioty. Innymi słowy – chcemy, by hurtownie dostrzegały korzyści w konsolidacji działań marketingowych, a producenci czerpali korzyści ze spójności grupy. Działamy w myśl sloganu „Razem w górę!”, który jasno pokazuje, jakie jest nasze nastawienie do Partnerów biznesowych.
Co kryje się pod nazwą „4D Grupa”?
TP: Dach, dom, design i dialog – to cztery fundamenty, na których oparta jest firma. DACH jest kluczową częścią biznesu naszych Partnerów. DOM, bo Grupa nie ogranicza się tylko do sprzedaży i dystrybucji materiałów dachowych. DESIGN ma z kolei odzwierciedlać nowoczesność w działaniach marketingowych, a DIALOG jest podstawą kultury organizacyjnej w naszej firmie.
Co daje przynależność do 4D Grupy?
TP: Grupa oferuje wsparcie na wielu polach. Pomagamy realizować cele biznesowe współpracującym z nami firmom, a za pośrednictwem własnych kanałów komunikacyjnych aktywnie promujemy zarówno hurtownie, produkty, jak i marki dachowe. Ponadto cyklicznie organizujemy szkolenia i webinaria podnoszące poziom wiedzy menedżerskiej oraz produktowej wśród właścicieli i pracowników hurtowni, zaś producentom udostępniamy kanały dotarcia z nowościami produktowymi. 4D Grupa ściśle współpracuje również z przedstawicielami mediów branżowych i regularnie dostarcza im ciekawe, merytoryczne materiały.
Jak przedstawiają się plany na najbliższą przyszłość?
TP: Jeszcze w tym miesiącu rozpoczynamy cykl spotkań pod nazwą „Śniadania Marketingowe w 4D Grupie”, na które będziemy zapraszać przedstawicieli producentów materiałów dachowych, z którymi współpracujemy. Mają one być okazją do wspólnych rozmów o działaniach marketingowych i promocyjnych, a także stać się polem do wymiany doświadczeń oraz pomysłów dotyczących współpracy. Ponadto dalej będziemy rozwijać sieć hurtowni zrzeszonych w Grupie, a także markę własną Montica, której właścicielem jest 4D Grupa.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.