Komunikaty PR

Restrukturyzacja a pomoc antykryzysowa – jak sobie radzi TXM

2020-04-15  |  15:00
Kontakt
Anna Siwek
Tauber Promotion

Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl

Spółka TXM w restrukturyzacji opublikowała raport bieżący informujący o wpływie koronawirusa na działalność firmy. Zamknięcie części sklepów oraz zmniejszenie popytu zakupowego wynikającego z izolacji społecznej będącej efektem pandemii COVID-19 istotnie wpływa na działalność firmy. 

Osiągnięte w minionym miesiącu wyniki sprzedażowe są bardzo niskie. Zarząd TXM wskazuje również, że potencjalne wykluczenie firm będących w trakcie restrukturyzacji ze wsparcia rządowego w ramach szerokorozumianej tarczy antykryzysowej może mieć tylko negatywny skutek.

„Pandemia COVID-19 zaskoczyła nas tak samo jak wszystkich. W związku z wprowadzonymi przez rząd ograniczeniami musieliśmy zamknąć znaczną cześć sklepów. Z kolei w tych, które jeszcze mogą funkcjonować notujemy kilkudziesięcioprocentowe spadki sprzedaży. W ujęciu ostatniego do pierwszego tygodnia marca notujemy 90 % spadek sprzedaży. Oznacza to, że nasza płynność finansowa została istotnie zaburzona. Dziś priorytetem dla nas jest stabilizacja TXM, a tym samym utrzymanie miejsc pracy. W trybie działań nadzwyczajnych wypłaciliśmy naszym pracownikom pensje marcowe często z uzgodnionymi redukcjami. Podjedliśmy szereg działań stabilizujących, jak chociażby zawarte porozumienie z Bankami oraz dostosowującymi do sytuacji - zawarte porozumienia z pracownikami czy rozpoczęciem negocjacji z wynajmującymi”  - powiedział Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji. „Niestety z przykrością musimy stwierdzić, że w brzmieniu obecnie obowiązujących jaki i przygotowywanych programów rządowych, spółki w restrukturyzacji są często wykluczane z grona podmiotów objętych wsparciem właśnie ze względu na trwający proces naprawczy. To bardzo krzywdzące. Do momentu wybuchu epidemii z sukcesami realizowaliśmy założony ponad rok temu program osiągając kolejne kamienie milowe restrukturyzacji. Dziś, jak wiele innych firm, stanęliśmy w obliczu dramatycznego spadku przychodów i bez pomocy nie będziemy w stanie sami poradzić sobie z tym problemem” dodaje.

Powyższe obawy potwierdzają eksperci z Kancelarii Zimmerman i Wspólnicy sp.k. „Niestety zgodzić należy się z poglądami, że tarcza antykryzysowa, która miała chronić przedsiębiorców przez upadkiem, do upadku doprowadzi wiele spółek znajdujących się w procesie sądowej restrukturyzacji. Rozwiązania legislacyjne w obszarze upadłości i restrukturyzacji związane z pandemią COVID-19 są nie tyle niewystarczające, co wewnętrznie sprzeczne. Dąży się bowiem do wstrzymania obowiązku składania wniosków upadłościowych, dając w ten sposób sygnał do inicjowania postępowań restrukturyzacyjnych, ale jednocześnie przedsiębiorcy, którzy na restrukturyzację już się zdecydowali albo dopiero się zdecydują eliminowani są z możliwości wnioskowania o pomoc ze strony Państwa. Co gorsza, nawet opublikowany w ramach pierwszej tarczy projekt ustawy o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców nie pozwala na optymizm, gdyż zakładana tam pula środków na pomoc dla przedsiębiorców jest tylko kroplą w morzu potrzeb. W tej sytuacji przedsiębiorcy znajdujący się w restrukturyzacji musza liczyć na siebie i ewentualnie na zrozumienie ze strony swoich wierzycieli. Pozostaje jednak pytanie ilu z nich to przetrwa.” – mówi Norbert Frosztęga, Partner w Kancelarii Zimmerman i Wspólnicy sp.k.

Problemy z płynnością finansową pojawiły się w wyniku spadków sprzedaży, spowodowanych pandemią COVID-19. Dziś priorytety Spółki koncentrują się na działaniach stabilizujących płynność oraz utrzymaniu ciągłości funkcjonowania TXM w perspektywie niezbyt szybkiego wznowienia pełniej działalności operacyjnej. Efekt pandemii koronowirusa jednak istotnie wpłynie na dalszą realizację procesu restrukturyzacji, a brak pomocy rządowej ją uniemożliwi.

„Pomimo trudności dnia dzisiejszego patrzymy również w przyszłość, do której musimy być przygotowani. Przyszłość z nieuniknioną recesją i spadkiem siły nabywczej grupy konsumentów, dla których dyskonty odzieżowe z dobrą ofertą i atrakcyjną ceną są bardzo pożądane. W związku z tym towarzyszy nam ostrożny optymizm w oczekiwaniu na nadchodzący czas” – dodała Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM S.A. w restrukturyzacji. „Dziś czekamy na pozytywne rozpatrzenie naszego wniosku o przyznanie środków pomocowych dla przedsiębiorców w zakresie dofinansowania wynagrodzeń pracowników. Pomoc ta będzie na pewno ważnym czynnikiem stabilizującym TXM, a tym samymi krokiem w przyszłość” – dodaje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Tauber Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.