Rodzina. Dziedzictwo. Dobro na IX Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych
Fundacja Instytut Biznesu Rodzinnego
ul. Paderewskiego, 8
61770 Poznań
dkrakowka|ibrpolska.pl| |dkrakowka|ibrpolska.pl
608107977
www.ibrpolska.pl
Już po raz dziewiąty polskie rodziny biznesowe spotkają się w Poznaniu na Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania 28-29 marca 2022 r. organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego jest „Nowy wymiar BOGACTWA – Rodzina. Dziedzictwo. Dobro” – agenda skupiona jest wokół bogactwa, nie tylko własnościowego i majątkowego, ale przede wszystkim tego niematerialnego, czyli bogactwa wiedzy, wartości, tradycji, relacji, jakości, a także wszystkiego tego, co scala rodzinę i buduje silną firmę rodzinną na pokolenia.
- Gdy czasy są nieoczywiste, siłą stają się rzeczy, które czynią człowieka bogatym wewnętrznie! Rodzina – nie ma firmy rodzinnej, która może trwać przez pokolenia bez silnej, zdrowej, kochającej się rodziny! To siła relacji, uważności, poświęconego czasu… w imię budowania tych więzi. Dziedzictwo – wspólna historia, znaczenie decyzji, jakie podejmowali przodkowie ponosząc ryzyko biznesowe, siła wartości, którym pozostajemy wierni. To odpowiedzialność na pokolenia! Dobro – jak mawiał Seneka, rzeczą ważną w dobroci jest CHCIEĆ stać się dobrym! – podkreśla dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz inicjator Kongresu.
Gościem specjalnym kongresu będzie Patrizia Gucci – prawnuczka założyciela Domu Mody Gucci – Guccio Gucci, córka Paolo Gucci. Reprezentantka czwartego pokolenia rodziny Gucci przedstawi prawdziwą historię najsłynniejszego włoskiego domu mody oraz rodzinnego dziedzictwa. Jak aktualnie funkcjonuje biznes w domu mody Gucci – bez rodziny właścicielskiej? Jaka była kiedyś rodzina Gucci, a jakie jest jej kolejne pokolenie, jakie wartości rodzinne przekazywane są potomstwu, czy jest ono wychowywane w kulcie rodzinnych tradycji, jakie lekcje można wyciągnąć z historii Gucci – na te i wiele innych pytań odpowie spadkobierczyni dziedzictwa Gucci.
Budowanie i rozwijanie silnej firmy oraz rodziny biznesowej w branży fashion to tematyka, którą przedstawi Artur Kazienko, Prezes Zarządu Grupy Kazar. Optymizm jako podstawa sprawczości, zmiana – warunek konieczny dzisiejszych czasów, a zaufanie jako źródło człowieczeństwa, czyli myślenie out of the box, które zaprezentuje Władysław Grochowski, Prezes i współwłaściciel firmy Arche. Wielowymiarowa społeczna odpowiedzialność biznesu jest tematem wiodącym dyskusji, między przedsiębiorcami i instytucjami społecznymi, która poprowadzi dr hab. Maciej Stradomski, Przewodniczący Rady Programowej Instytutu Biznesu Rodzinnego. Natomiast to, że Matrix już nie jest fikcją, przedstawi prezentując najważniejsze trendy w świecie firm rodzinnych Szymon Trzebiatowski, Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego i wieloletni członek zarządu Volkswagen Poznań, zwolennik łączenia tradycyjnych rozwiązań organizacyjnych z kreatywnością design thinking, sprawnością metod zwinnych, i skutecznością scruma poza IT.
IX Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych to wydarzenie, na którym rodziny biznesowe z całej Polski spotykają się, aby porozmawiać o swoich biznesach, podzielić się wiedzą i doświadczeniem oraz zainspirować siebie i innych. Już po raz drugi Kongres jest otwarty dla dzieci z rodzin biznesowych, dla których równolegle z prelekcjami kongresowymi odbywają się zajęcia i warsztaty. Młode pokolenie przyszłych sukcesorów uczy się, spędzając kreatywnie czas pod opieką pedagoga.
Podczas Kongresu przedsiębiorcy rodzinni spotkają się w innej niż dotychczas formule. Indywidualne prelekcje połączone zostaną z komentarzami i wspólnymi dyskusjami dotyczącymi najbardziej nurtujących tematów - po wystąpieniu każdego z gości odbędzie się krótkie podsumowanie eksperckie oraz forum dyskusyjne w formie dyskusji lub gry. Uczestnicy Kongresu będą mieli możliwość wzajemnego poznania się oraz wymiany myśli w ramach prezentowanej wcześniej tematyki i kwestii. Nie zabraknie również moderowanych paneli dyskusyjnych, które zawsze stanowią zaczątek szerszej dyskusji społecznej w najbardziej bieżących i aktualnych tematach z obszaru family business. W części wieczornej Kongresu uczestnicy spotkają się na uroczystej gali. Dwudniowe wydarzenie poprowadzi dr Adrianna Lewandowska Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.
Szczegółowy program kongresu dostępny jest na stronie: https://kongresfirmrodzinnych.pl/
Instytut Biznesu Rodzinnego to Centrum Wiedzy o Firmach Rodzinnych w Polsce i za granicą. Wiodącą misją działań Instytutu jest profesjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych poprzez doradztwo w zakresie procesu sukcesji, strategii międzypokoleniowych i Konstytucji Firm Rodzinnych, szerzenie wiedzy, dobrych praktyk, prowadzenie i publikowanie wyników badań naukowych oraz wymianę doświadczeń krajowych i zagranicznych. Każdego roku Instytut organizuje szereg wydarzeń́ dedykowanych firmom rodzinnym, które zawsze są unikatową platformą wymiany doświadczeń́ i okazją do nawiązania bezcennych relacji biznesowych.
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.