Komunikaty PR

Rozwój pracownika to sukces firmy

2020-07-14  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania PVM ( 0.06 MB )

Rozbudowywanie wiedzy i kompetencji pracowników to ważny element strategii przedsiębiorstwa, który przekłada się na efektywność firmy. Zyskuje on na znaczeniu szczególnie w dobie spowolnienia gospodarczego, z jakim się obecnie mierzymy. Dlaczego jest to tak ważne?

Jeszcze kilka lat temu odpowiedzialność za rozwijanie kompetencji pracowników leżała po stronie działu HR. Obecnie kluczową rolę w tym zakresie odgrywa menedżer i jego zaangażowanie w proces oraz… sami pracownicy i ich osobiste nastawienie do nabywania nowych umiejętności. Aż 76% kobiet oraz 74% mężczyzn przyznaje, że ma – przynajmniej częściowo – opracowany plan rozwoju kariery. [1]

Sygnał zwrotny czy szkolenie?

Zdaniem 82% respondentów zmiana systemu kształcenia pracowników jest ważna lub bardzo ważna dla firmy, jednak zaledwie 5% badanych stwierdziło, że ich firma jest do tego całkowicie lub częściowo przygotowana.[2] – Zdobywanie lub rozwijanie kwalifikacji zatrudnionych w zmieniającym się dynamicznie otoczeniu biznesowym przekłada się na budowanie konkurencyjności firmy na rynku, a także na profesjonalizm i efektywność pracy zespołu – mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska.

Firmy najczęściej oferują pracownikom szkolenia i kursy (zewnętrzne i wewnętrzne), jednak ważnym aspektem są także regularne ocenianie wyników pracy oraz jasne przedstawienie ścieżki kariery i perspektyw awansu. Ponad połowa badanych – odpowiednio 53% kobiet i 58% mężczyzn twierdzi, że ich bezpośredni przełożony ma świadomość, jakie są ich ambicje zawodowe.[3] – W Perfetti Van Melle pracownik zyskuje możliwość indywidualnego rozwoju dopasowanego do potrzeb i bieżących wyzwań, a także odkrywania swojego potencjału. Wspólnie tworzymy środowisko pracy, które sprzyja rozwojowi różnorodnych umiejętności. Każdemu pracownikowi gwarantujemy jasno wytyczoną ścieżkę kariery i pracę w oparciu o regularny feedback ze strony przełożonych – dodaje Tikhomiroff.

Kompetencje przyszłości

Według różnych statystyk zdecydowana większość obecnych kilkulatków będzie w przyszłości pracować w zawodach, które dziś jeszcze nie istnieją. Dynamika zmian na rynku pracy pokazuje, że pracodawcy powinni silniej skupić uwagę na rozwoju kompetencji cyfrowych wśród pracowników. Jak pokazują badania PwC kursy z tego zakresu cieszą się dużym zainteresowaniem – aż 87% polskich respondentów wskazało, że uczestniczy w szkoleniach, by lepiej zrozumieć nowoczesne rozwiązania. Niemal ¾ pracodawców zapewnia już możliwość udziału w kursach w zakresie umiejętności związanych z nowymi technologiami. Dzięki temu zaledwie 18% badanych w Polsce obawia się, że w przyszłości nie będzie mieć odpowiednich kompetencji do wykonywania swoich zadań w przyszłości (globalny wskaźnik wyniósł 24%).[4] Można więc prognozować, że ścieżka rozwoju kompetencji pracowników będzie zmierzać w kierunku rozbudowywania kompetencji również w zakresie digitalizacji, które będą stanowić o konkurencyjności biznesu.

 

 


[1] Raport Kobiety na rynku pracy. Kompetencje i różnorodność, Hays, 2019

[2] Badanie Deloitte Global Human Capital Trends 2019

[3] Raport Kobiety na rynku pracy. Kompetencje i różnorodność, Hays, 2019

[4] Raport z badania Upskilling Hope & Fears, PwC, lipiec 2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.