Ruszyła 2. edycja konkursu „Firma wolna od tytoniu”
Pracodawcy RP rozpoczynają drugą edycję konkursu „Firma wolna od tytoniu”. To część projektu „Nie palę, bo…” skierowanego do pracodawców i pracowników, promującego ideę miejsc pracy wolnych od tytoniu.
Do konkursu mogą zgłosić się te wszystkie firmy, które wprowadziły w życie działania zachęcające do ograniczenia używania wyrobów tytoniowych w czasie pracy. Oprócz szansy zdobycia atrakcyjnych nagród konkurs daje możliwość pokazania innym przedsiębiorstwom skutecznych metod walki z tytoniowym nałogiem.
Firmy mogą zgłosić się w 3 kategoriach:
1. „Przedsiębiorstwo, firma, zakład pracy najbardziej angażująca i wspierająca swoich pracowników w walce z nałogiem”.
2. „Najbardziej skuteczne przedsiębiorstwo, firma, zakład pracy”.
3. „Najbardziej nowatorskie i kreatywne praktyki”.
W konkursie mogą wziąć udział przedsiębiorstwa, które zgłosiły swoje uczestnictwo w projekcie „Nie palę, bo…” oraz wypełniły formularz konkursowy dostępny na stronie www.firmawolnaodtytoniu.pl. Głównym zadaniem konkursowym jest przedstawienie sposobów ograniczania używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w zakładzie pracy oraz przesłanie dokumentacji fotograficznej prowadzonych aktywności.
Zdecydowaliśmy się na kontynuację konkursu „Firma wolna od tytoniu”, ponieważ chcemy pokazywać dobre praktyki, które przynoszą efekty w walce z nałogiem palenia w zakładach pracy. To także doskonała okazja do nagrodzenia przedsiębiorstw aktywnie uczestniczących w naszym projekcie. Dzięki nim rośnie świadomość o tym, jakie negatywne skutki dla zdrowia i otoczenia niesie palenie. Naszym głównym celem jest edukacja oraz profilaktyka, a poprzez bezpośrednie działania w firmach jest ona najbardziej skuteczna. Zachęcamy wszystkich do udziału – mówi Patrycja Kosińska z Departamentu Funduszy Europejskich Pracodawców RP, realizatora projektu „Nie palę, bo…”.
Termin nadesłania zgłoszeń mija 31 października 2020 roku. Wszystkie informacje dotyczące konkursu można znaleźć na stronie www.firmawolnaodtytoniu.pl.
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.