Ruszyła 2. edycja konkursu „Firma wolna od tytoniu”
Pracodawcy RP rozpoczynają drugą edycję konkursu „Firma wolna od tytoniu”. To część projektu „Nie palę, bo…” skierowanego do pracodawców i pracowników, promującego ideę miejsc pracy wolnych od tytoniu.
Do konkursu mogą zgłosić się te wszystkie firmy, które wprowadziły w życie działania zachęcające do ograniczenia używania wyrobów tytoniowych w czasie pracy. Oprócz szansy zdobycia atrakcyjnych nagród konkurs daje możliwość pokazania innym przedsiębiorstwom skutecznych metod walki z tytoniowym nałogiem.
Firmy mogą zgłosić się w 3 kategoriach:
1. „Przedsiębiorstwo, firma, zakład pracy najbardziej angażująca i wspierająca swoich pracowników w walce z nałogiem”.
2. „Najbardziej skuteczne przedsiębiorstwo, firma, zakład pracy”.
3. „Najbardziej nowatorskie i kreatywne praktyki”.
W konkursie mogą wziąć udział przedsiębiorstwa, które zgłosiły swoje uczestnictwo w projekcie „Nie palę, bo…” oraz wypełniły formularz konkursowy dostępny na stronie www.firmawolnaodtytoniu.pl. Głównym zadaniem konkursowym jest przedstawienie sposobów ograniczania używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w zakładzie pracy oraz przesłanie dokumentacji fotograficznej prowadzonych aktywności.
Zdecydowaliśmy się na kontynuację konkursu „Firma wolna od tytoniu”, ponieważ chcemy pokazywać dobre praktyki, które przynoszą efekty w walce z nałogiem palenia w zakładach pracy. To także doskonała okazja do nagrodzenia przedsiębiorstw aktywnie uczestniczących w naszym projekcie. Dzięki nim rośnie świadomość o tym, jakie negatywne skutki dla zdrowia i otoczenia niesie palenie. Naszym głównym celem jest edukacja oraz profilaktyka, a poprzez bezpośrednie działania w firmach jest ona najbardziej skuteczna. Zachęcamy wszystkich do udziału – mówi Patrycja Kosińska z Departamentu Funduszy Europejskich Pracodawców RP, realizatora projektu „Nie palę, bo…”.
Termin nadesłania zgłoszeń mija 31 października 2020 roku. Wszystkie informacje dotyczące konkursu można znaleźć na stronie www.firmawolnaodtytoniu.pl.
Kodeks Dobrej Komunikacji FORVIA – narzędzie wspierające dialog i współpracę
Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024
Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.