Südzucker Polska S.A. przeznaczył prawie 1 mln zł na rzecz obywateli Ukrainy
Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Wsparcie materialne i produktowe, udostępnienie mieszkań czy stworzenie dodatkowych miejsc pracy – tak na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy Südzucker Polska S.A. wspierał obywateli Ukrainy uciekających przed wojną. Dotychczas na działania pomocowe firma przeznaczyła blisko 1 mln złotych.
Otwartość i nieustająca gotowość do pomocy sprawiają, że dotknięci konfliktem zbrojnym obywatele Ukrainy, odnajdują w Polsce bezpieczną przystań. W działania pomocowe od początku marca ubiegłego roku włącza się także Südzucker Polska S.A. Aktywność firmy ma charakter wielopłaszczyznowy i wynika zarównano z bieżących, jak i długoterminowych potrzeb.
Wsparcie dla 30 organizacji pozarządowych
Producentowi Cukru Królewskiego dotychczas udało się wesprzeć działania aż 30 różnych organizacji, w tym samorządów, szkół, kościołów, fundacji, stowarzyszeń, domów opieki czy schronisk. Z większością jednostek firma pozostaje w stałym kontakcie i reaguje na doraźne potrzeby ich beneficjentów. Za pośrednictwem wspomnianych organizacji, na rzecz obywateli Ukrainy, Südzucker Polska S.A., przekazał prawie 60 tys. kilogramów cukru oraz sprzęt elektroniczny w postaci laptopów, tabletów, słuchawek czy drukarek, niezbędny do kontynuowania w Polsce pracy i nauki. Udzielił również wsparcia finansowego, w kwocie 125 tys. złotych, na zakup produktów pierwszej potrzeby – żywności, środków czystości, pościeli i wielu innych.
Mieszkania dla 30 obywateli Ukrainy
Südzucker Polska S.A. udostępnił także swoje lokale mieszkalne 7 ukraińskim rodzinom. Zostały one uprzednio wyremontowane i w pełni przygotowane do przyjęcia gości. Bezpieczne schronienie i godne warunki do życia uchodźcy wojenni znaleźli w mieszkaniach pracowniczych, zlokalizowanych na terenie Cukrowni Cerekiew, Strzelin i Świdnica. Dodatkowo 6 spośród przybyłych osób zostało zatrudnionych w zakładach produkujących cukier marki Cukier Królewski.
Niemal 1 mln zł na działania pomocowe
Na dotychczasowe działania na rzecz obywateli Ukrainy Südzucker Polska S.A. przeznaczył niemal 1 mln złotych, jednak jak zapewniają jego przedstawiciele, firma nadal jest gotowa, aby pomagać. - Polacy od początku wybuchu wojny w Ukrainie udowadniają, że w tak trudnych chwilach największą moc ma międzyludzka solidarność. My także, przez cały ten czas, staramy się być czujni na potrzeby i nieść realną pomoc osobom szukającym schronienia w Polsce. Cel jest jeden – wsparcie konkretnych ludzi w rzeczywistej potrzebie. I choć w jakimś stopniu udało się go osiągnąć, wiemy, że to nie koniec trudnych chwil. Dlatego też utrzymujemy stały kontakt z osobami, organizacjami, instytucjami, które wsparliśmy, ale też nawiązujemy nowe kontakty, by móc nadal pomagać. Od samego początku byliśmy nastawieni na długofalowe działania i w tym zakresie nic się nie zmienia. Pozostajemy solidarni z Ukrainą – zapewnia Magdalena Budzyńska, Marketing & Corporate Communication Manager w Südzucker Polska S.A.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.