Sescom aktualizuje strategię Wise Futurist
Sescom, spółka działająca w branży Facility Management, mocno koncentrująca się na nowych technologiach do optymalizacji działalności własnej i klientów firmy zaktualizowała ogłoszoną w 2020 roku 10-letnią strategię „Wise Futurist 2030”. Nowym celem strategicznym spółki jest osiągnięcie statusu dostawcy pierwszego wyboru usługi Technicznego Facility Management na głównych rynkach europejskich.
Sescom realizuje szeroki zakres usług Facility Management: od wsparcia klientów w utrzymaniu technicznym rozproszonych obiektów handlowych, przez zapewnienie sprawności urządzeń HVAC i IT, po usługi optymalizacji energetycznej dzięki własnym systemom informatycznym.
Firma, rozumiejąc wyzwania, przed jakimi stoi retail i sieci, w 2020 roku zaproponowała zwiększenie efektywności działania, optymalizację procesów i kosztów, oraz zwiększanie efektywności energetycznej. Oprócz konsekwentnego rozwoju oferty postawiła na działania R+B i innowacje.
W zaktualizowanej strategii doprecyzowaniu uległy cele strategiczne, które postawił sobie Sescom. Zakładają one, że do 2030 roku firma stanie się dostawcą Technicznego Facility Management pierwszego wyboru dla międzynarodowych sieci RETAIL w kluczowych krajach Europy, co pozwoli podwoić liczbę międzynarodowych klientów. Sescom zapewni ich obsługę poprzez współpracę z 10 000 firm w globalnym ekosystemie techniczno-technologicznym dostarczającym stale aktualizowaną wartość na rynku FM.
– Tworząc strategię, zaznaczaliśmy, że będzie ona aktualizowana. Część założeń strategicznych jest wciąż aktualna, jednak zmieniająca się sytuacja społeczna, geopolityczna i gospodarcza od 2020 roku nabrała wyjątkowego tempa i skłoniła nas do wprowadzenia aktualizacji. Kryzysy gospodarcze, pandemia, działania wojenne w Ukrainie – to tylko niektóre ze zjawisk, które miały i będą mieć wpływ na założenia strategiczne dla Grupy Sescom. Strategia „Wiste Futurist 2030” musi zwiększać zdolność Grupy Sescom do zaadaptowania się do dynamicznych i nieprzewidywalnych zmian otoczenia. Jedną z głównych wytycznych strategicznych jest dążenie do zwiększania bezpieczeństwa biznesu Sescom. Chcemy to osiągnąć m.in. poprzez dywersyfikację geograficzną źródeł przychodów – z naciskiem na Europę Zachodnią jako stabilny obszar geopolityczny – mówi Sławomir Halbryt, Prezes Zarządu, Sescom S.A.
Sescom w zaktualizowanej strategii stawia nacisk na rozwój poprzez przejęcia i partnerstwa w krajach Europy Zachodniej (poza DACH – krajami niemieckojęzycznymi), ponieważ jest to obecnie obszar bardziej stabilny i bezpieczny dla biznesu. Kraje Europy Środkowo-Wschodniej, DACH oraz Skandynawię chce rozwijać w sposób organiczny.
– Ostatnie lata spowodowały, że jako Grupa, w jeszcze szybszym tempie zdobywaliśmy wiedzę i doświadczenie. Dzięki naszym umiejętnościom dostosowania się do wymagań zmieniającego się szybko świata jesteśmy tę wiedzę w stanie wykorzystać i przygotować usługi oraz biznes dla naszych klientów tak, aby mogli w nim dobrze funkcjonować. Sytuacja makroekonomiczna, w tym surowcowa i geopolityczna powodują, że myślimy o innym niż jeszcze kilka miesięcy temu miksie energetycznym. Biznes należy napędzać takimi środkami, jakie są i taką energią, jaka jest dostępna. Następuje zmiana priorytetów realizacji programu zeroemisyjności energetyki, czyli uwolnienie naszej transformacji od gazu, ropy i węgla. Musimy zastąpić brakujące ilości gazu i ropy tym, co mamy na miejscu, przy czym nadal, w miarę możliwości, starać się wdrażać i usprawniać rozwiązania mające wpływ na dekarbonizację. Sescom jest gotowy na tę elastyczność i będzie wspierał swoich klientów i partnerów biznesowych w optymalnych rozwiązaniach z zakresu technicznego FM i usług zarządzania mediami – dodaje Sławomir Halbryt.

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.
Prawo
Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.