Sescom aktualizuje strategię Wise Futurist
Sescom, spółka działająca w branży Facility Management, mocno koncentrująca się na nowych technologiach do optymalizacji działalności własnej i klientów firmy zaktualizowała ogłoszoną w 2020 roku 10-letnią strategię „Wise Futurist 2030”. Nowym celem strategicznym spółki jest osiągnięcie statusu dostawcy pierwszego wyboru usługi Technicznego Facility Management na głównych rynkach europejskich.
Sescom realizuje szeroki zakres usług Facility Management: od wsparcia klientów w utrzymaniu technicznym rozproszonych obiektów handlowych, przez zapewnienie sprawności urządzeń HVAC i IT, po usługi optymalizacji energetycznej dzięki własnym systemom informatycznym.
Firma, rozumiejąc wyzwania, przed jakimi stoi retail i sieci, w 2020 roku zaproponowała zwiększenie efektywności działania, optymalizację procesów i kosztów, oraz zwiększanie efektywności energetycznej. Oprócz konsekwentnego rozwoju oferty postawiła na działania R+B i innowacje.
W zaktualizowanej strategii doprecyzowaniu uległy cele strategiczne, które postawił sobie Sescom. Zakładają one, że do 2030 roku firma stanie się dostawcą Technicznego Facility Management pierwszego wyboru dla międzynarodowych sieci RETAIL w kluczowych krajach Europy, co pozwoli podwoić liczbę międzynarodowych klientów. Sescom zapewni ich obsługę poprzez współpracę z 10 000 firm w globalnym ekosystemie techniczno-technologicznym dostarczającym stale aktualizowaną wartość na rynku FM.
– Tworząc strategię, zaznaczaliśmy, że będzie ona aktualizowana. Część założeń strategicznych jest wciąż aktualna, jednak zmieniająca się sytuacja społeczna, geopolityczna i gospodarcza od 2020 roku nabrała wyjątkowego tempa i skłoniła nas do wprowadzenia aktualizacji. Kryzysy gospodarcze, pandemia, działania wojenne w Ukrainie – to tylko niektóre ze zjawisk, które miały i będą mieć wpływ na założenia strategiczne dla Grupy Sescom. Strategia „Wiste Futurist 2030” musi zwiększać zdolność Grupy Sescom do zaadaptowania się do dynamicznych i nieprzewidywalnych zmian otoczenia. Jedną z głównych wytycznych strategicznych jest dążenie do zwiększania bezpieczeństwa biznesu Sescom. Chcemy to osiągnąć m.in. poprzez dywersyfikację geograficzną źródeł przychodów – z naciskiem na Europę Zachodnią jako stabilny obszar geopolityczny – mówi Sławomir Halbryt, Prezes Zarządu, Sescom S.A.
Sescom w zaktualizowanej strategii stawia nacisk na rozwój poprzez przejęcia i partnerstwa w krajach Europy Zachodniej (poza DACH – krajami niemieckojęzycznymi), ponieważ jest to obecnie obszar bardziej stabilny i bezpieczny dla biznesu. Kraje Europy Środkowo-Wschodniej, DACH oraz Skandynawię chce rozwijać w sposób organiczny.
– Ostatnie lata spowodowały, że jako Grupa, w jeszcze szybszym tempie zdobywaliśmy wiedzę i doświadczenie. Dzięki naszym umiejętnościom dostosowania się do wymagań zmieniającego się szybko świata jesteśmy tę wiedzę w stanie wykorzystać i przygotować usługi oraz biznes dla naszych klientów tak, aby mogli w nim dobrze funkcjonować. Sytuacja makroekonomiczna, w tym surowcowa i geopolityczna powodują, że myślimy o innym niż jeszcze kilka miesięcy temu miksie energetycznym. Biznes należy napędzać takimi środkami, jakie są i taką energią, jaka jest dostępna. Następuje zmiana priorytetów realizacji programu zeroemisyjności energetyki, czyli uwolnienie naszej transformacji od gazu, ropy i węgla. Musimy zastąpić brakujące ilości gazu i ropy tym, co mamy na miejscu, przy czym nadal, w miarę możliwości, starać się wdrażać i usprawniać rozwiązania mające wpływ na dekarbonizację. Sescom jest gotowy na tę elastyczność i będzie wspierał swoich klientów i partnerów biznesowych w optymalnych rozwiązaniach z zakresu technicznego FM i usług zarządzania mediami – dodaje Sławomir Halbryt.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.