Komunikaty PR

Sescom aktualizuje strategię Wise Futurist

2022-11-28  |  14:10
Biuro prasowe

Sescom, spółka działająca w branży Facility Management, mocno koncentrująca się na nowych technologiach do optymalizacji działalności własnej i klientów firmy zaktualizowała ogłoszoną w 2020 roku 10-letnią strategię „Wise Futurist 2030”. Nowym celem strategicznym spółki jest osiągnięcie statusu dostawcy pierwszego wyboru usługi Technicznego Facility Management na głównych rynkach europejskich.

Sescom realizuje szeroki zakres usług Facility Management: od wsparcia klientów w utrzymaniu technicznym rozproszonych obiektów handlowych, przez zapewnienie sprawności urządzeń HVAC i IT, po usługi optymalizacji energetycznej dzięki własnym systemom informatycznym.

Firma, rozumiejąc wyzwania, przed jakimi stoi retail i sieci, w 2020 roku zaproponowała zwiększenie efektywności działania, optymalizację procesów i kosztów, oraz zwiększanie efektywności energetycznej. Oprócz konsekwentnego rozwoju oferty postawiła na działania R+B i innowacje.

W zaktualizowanej strategii doprecyzowaniu uległy cele strategiczne, które postawił sobie Sescom. Zakładają one, że do 2030 roku firma stanie się dostawcą Technicznego Facility Management pierwszego wyboru dla międzynarodowych sieci RETAIL w kluczowych krajach Europy, co pozwoli podwoić liczbę międzynarodowych klientów. Sescom zapewni ich obsługę poprzez współpracę z 10 000 firm w globalnym ekosystemie techniczno-technologicznym dostarczającym stale aktualizowaną wartość na rynku FM.

– Tworząc strategię, zaznaczaliśmy, że będzie ona aktualizowana. Część założeń strategicznych jest wciąż aktualna, jednak zmieniająca się sytuacja społeczna, geopolityczna i gospodarcza od 2020 roku nabrała wyjątkowego tempa i skłoniła nas do wprowadzenia aktualizacji. Kryzysy gospodarcze, pandemia, działania wojenne w Ukrainie – to tylko niektóre ze zjawisk, które miały i będą mieć wpływ na założenia strategiczne dla Grupy Sescom. Strategia „Wiste Futurist 2030” musi zwiększać zdolność Grupy Sescom do zaadaptowania się do dynamicznych i nieprzewidywalnych zmian otoczenia. Jedną z głównych wytycznych strategicznych jest dążenie do zwiększania bezpieczeństwa biznesu Sescom. Chcemy to osiągnąć m.in. poprzez dywersyfikację geograficzną źródeł przychodów z naciskiem na Europę Zachodnią jako stabilny obszar geopolityczny – mówi Sławomir Halbryt, Prezes Zarządu, Sescom S.A.

Sescom w zaktualizowanej strategii stawia nacisk na rozwój poprzez przejęcia i partnerstwa w krajach Europy Zachodniej (poza DACH – krajami niemieckojęzycznymi), ponieważ jest to obecnie obszar bardziej stabilny i bezpieczny dla biznesu. Kraje Europy Środkowo-Wschodniej, DACH oraz Skandynawię chce rozwijać w sposób organiczny.

– Ostatnie lata spowodowały, że jako Grupa, w jeszcze szybszym tempie zdobywaliśmy wiedzę i doświadczenie. Dzięki naszym umiejętnościom dostosowania się do wymagań zmieniającego się szybko świata jesteśmy tę wiedzę w stanie wykorzystać i przygotować usługi oraz biznes dla naszych klientów tak, aby mogli w nim dobrze funkcjonować. Sytuacja makroekonomiczna, w tym surowcowa i geopolityczna powodują, że myślimy o innym niż jeszcze kilka miesięcy temu miksie energetycznym. Biznes należy napędzać takimi środkami, jakie są i taką energią, jaka jest dostępna. Następuje zmiana priorytetów realizacji programu zeroemisyjności energetyki, czyli uwolnienie naszej transformacji od gazu, ropy i węgla. Musimy zastąpić brakujące ilości gazu i ropy tym, co mamy na miejscu, przy czym nadal, w miarę możliwości, starać się wdrażać i usprawniać rozwiązania mające wpływ na dekarbonizację. Sescom jest gotowy na tę elastyczność i będzie wspierał swoich klientów i partnerów biznesowych w optymalnych rozwiązaniach z zakresu technicznego FM i usług zarządzania mediami – dodaje Sławomir Halbryt.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.