Sieci gastro tworzą własne aplikacje do zamówień online
Miesiące kwarantanny pokazały ogromny potencjał rynku delivery. Wiele lokali utrzymało się tylko dlatego, że przeszło na dostawy. Teraz, po odmrożeniu gastronomii, wprowadzają nowocześniejsze, autorskie rozwiązania IT usprawniające zamówienia online. Zazwyczaj powiązane są one, tak jak w przypadku Fit Cake z Białegostoku, z systemem lojalnościowym.
Już w ubiegłym roku eksperci zajmujący się branżą spożywcza ogłosili, że delivery rewolucjonizuje polską gastronomię. Według danych sondażowni GfK Polonia już 1/3 Polaków zamawia jedzenie na wynos. Podczas pandemii wykres jeszcze poszybował w górę. Dowozy stały się kwestią przetrwania.
Autorskie zamawiarki online
- Pandemia pokazała, że trzeba liczyć na siebie i na najbliższe otoczenie. Dlatego wiosną zaczęliśmy intensywnie pracować nad własną aplikacją do zamówień online. Naszą koncepcję wcieliła w życie zaprzyjaźniona firma z Podlasia. Aplikacja działa od maja. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy całkowitą kontrolę nad tym, jak wygląda zmawiarka, możemy szybko wprowadzać zmiany, promocje, modyfikować ustawienia - mówi Rafał Kościuk, współwłaściciel liczącej 14 lokali sieci Fit Cake produkującej zdrowe słodycze, w tym ciasta bez cukru i bez glutenu oraz wegańskie lody.
Nie jest w tej decyzji odosobniony. Pośrednictwo w zamawianiu jedzenia online powoli przestaje być domeną kilku największych graczy na polskim rynku. Coraz więcej sieci gastronomicznych próbuje się uniezależnić wprowadzając własne koncepty. Argumenty “za” to także oszczędność (pieniądze na pośrednictwo pozostają w kieszeni), bezawaryjność i możliwość precyzyjnego określenia funkcji jakie ma spełniać system.
- Mogliśmy skorzystać z gotowego, szablonowego rozwiązania, ale chcieliśmy, by aplikacja odpowiadała dokładnie na potrzeby naszych klientów. Nawet pytaliśmy ich jak ma wyglądać, jakie informacje mają w niej być. Jest więc skrojona idealnie - dodaje Kościuk.
Lepszy kontakt z klientem
- Nasza sieć ten trudny czas pandemii przeszła suchą nogą nie tylko dlatego, że dobrze logistycznie rozwiązaliśmy dowozy. Przede wszystkim nie zawiedli nasi stali klienci. Mimo, że niektórzy nie mogli wychodzić z domu, zamawiali u nas ulubione ciasta bez cukru, obchodzili urodziny przy naszych bezglutenowych tortach. Żartowali nawet, że jesteśmy ich najlepszą apteką - mówi Rafał Kościuk. - Teraz, aby utrzymać dobrą łączność z naszymi gośćmi, aplikację online zintegrowaliśmy z systemem lojalnościowym. Nasi bywalcy mogą liczyć na specjalne promocje i wymienić punkty na złotówki, by kupować ulubione słodycze taniej.
Klienci Fit Cake docenili innowacyjność “niecukierni”, bo tak jest przez nich nazywana, ze względu na to, że nie używa w ogóle cukru. Podkreślają poręczność, prostotę i intuicyjną obsługę aplikacji. Mogą dzięki niej sprawdzić skład wybranego produktu, jego kaloryczność, wygląd oraz dostępność.
- Mimo że aplikacja funkcjonuje dopiero miesiąc, już wiemy, że to była trafiona inwestycja. Mamy bardzo pozytywny odzew - komentuje współwłaściciel Fit Cake. - Pewnie będziemy mieć wkrótce naśladowców, bo cała branża mocno skręca w tę stronę.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.