Spełniamy dziecięce marzenia. O społecznej odpowiedzialności marki Coccodrillo
Czy w świecie biznesu jest miejsce na empatię i pomaganie? Odpowiedź brzmi: TAK. W dobie coraz większej świadomości klientów CSR przynosi firmom niewątpliwe korzyści, takie jak wzmocnienie wizerunku, poczucie robienia czegoś dobrego i świadomość, że obecność firmy jest wartością dodaną dla społeczności. Czy działania CSR są wpisane również w DNA dziecięcej marki Coccodrillo?
Idea CSR sprowadza się do angażowania w szeroko rozumiane interesy społeczne, które nie przynoszą firmie bezpośrednich zysków, natomiast pośrednio dbają o ocenę i zaufanie płynące od klientów i kontrahentów. Dzisiaj powszechne jest przekonanie, że o wartości firmy decyduje nie tylko mierzalny, finansowy zysk, ale też pozytywny wpływ jej podstawowej działalności na społeczeństwo. Firma, która prowadzi działania z zakresu CSR ociepla swój wizerunek i realnie przyczynia się do pomocy potrzebującym, a dzięki temu zostaje w pełni zaangażowanym opiekunem, który wspiera i dba o swoją społeczność. Dlatego coraz więcej wrażliwych społecznie firm, w tym marka Coccodrillo, traktują strategie CSR, jako ważny element swojego modelu biznesowego.
- Społeczna odpowiedzialność biznesu wpisana jest w DNA naszej marki. Główne przesłanie Coccodrillo brzmi “Kids are Kids”. Zależy nam, aby wszystkie dzieci miały szansę na pełne przygód, radosne dzieciństwo, dlatego nie możemy przechodzić obojętnie obok ich problemów - tłumaczy Paulina Żaczyk, p.o. kierownika marketingu Coccodrillo.
Współpraca z Fundacją Mam Marzenie
Marka Coccodrillo od 2018 roku wspiera działania Fundacji Mam Marzenie, która najbardziej potrzebującym maluchom oraz ich rodzicom pozwala, choć na chwilę, zapomnieć o codziennym cierpieniu, wnosząc do ich życia szczyptę radości oraz wolę walki z chorobą. W ramach współpracy od 2018 r. Coccodrillo prowadzi sprzedaż specjalnych toreb papierowych, z których dochód trafia na rzecz fundacji, a także kontynuuje akcję “Ubierz Marzenia”. Jakie są jej założenia? Klienci mogą oddawać niepotrzebną, niezniszczoną odzież, obuwie i akcesoria dziecięce do salonów stacjonarnych Coccodrillo, gdzie czekają specjalne pudła w postaci głodnych Ciuchozaurów. Ubrania można przekazać również za pośrednictwem bezpłatnej wysyłki kurierskiej. Każdy 1 kg przekazanych ubrań to 1 zł dla Fundacji Mam Marzenie. Jak dotąd, podczas akcji zebrano ponad 4500 kg ubrań.
- Jesteśmy dumni z naszej, trwającej od 2018 roku, współpracy z Fundacją Mam Marzenie, a także z zaangażowania naszych Klientów w prowadzone akcje. Dzięki ich wsparciu mogliśmy spełnić marzenia wielu niesamowitych dzieci. Do tej pory przekazaliśmy 401 594,95 zł, które trafiły do wspomnianej fundacji i jej podopiecznych - komentuje Paulina Żaczyk.
#CoccodrilloPomagamy
W 2021 roku marka rozwinęła inicjatywę #Coccodrillopomagamy. Pod tą nazwą realizuje różnorodne akcje CSR, m.in. wprowadziła nową odsłonę kreatywnej, papierowej torby zakupowej, ze sprzedaży której cały dochód przekazywany jest na konto Fundacji Mam Marzenie. Ponadto, Coccodrillo kontynuowało akcję Ubierz Marzenia oraz dwukrotnie wzięło udział w pokazie charytatywnym Gwiazdy Dzieciom. Marka zorganizowała również drugą edycję akcji „Weekend Pełen Marzeń” na rzecz Marysi z Brenna, która zmaga się z najcięższą postacią rdzeniowego zaniku mięśni. Dzięki zakupom zrealizowanym przez klientów w „Weekend Pełen Marzeń” Coccodrillo przekazało na leczenie dziewczynki 52 613, 92 zł.
Wyjątkowe akcje zakupowe
Coccodrillo cyklicznie przygotowuje specjalne akcje zakupowe. Poza zorganizowanym w maju “Weekendem Pełnym Marzeń” marka również w okresie przedświątecznym nie zapomniała o najbardziej potrzebujących. W grudniu, w ramach akcji “Marzenia pod choinkę”, dzięki zakupom Klientów w salonach stacjonarnych i online Coccodrillo przekazało na rzecz Fundacji Mam Marzenie kwotę 31 727,79 zł.
- To właśnie nasi Klienci w dużej mierze odpowiadają za sukces naszych działań charytatywnych. Wierzymy, że razem możemy więcej, dlatego cieszymy się, że mobilizujemy ich i tak chętnie włączają się w proponowane przez nas aktywności - podsumowuje Paulina Żaczyk.
Wsparcie dla WOŚP
Wielkimi krokami zbliża się jubileuszowy 30. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym roku zebrane środki zostaną przeznaczone na diagnostykę i leczenie wzroku u dzieci. Akcje wspiera również marka Coccodrillo, która przygotowała szereg niezwykle ciekawych licytacji. Wśród wystawionych przedmiotów znajdują się m.in. udział w sesji wizerunkowej, dzień w biurze projektowym, stworzenie własnego wzoru na koszulce czy zestaw modnych ubrań, w wersji dla dziewczynki lub chłopca na każdy dzień tygodnia. Pełna lista charytatywnych aukcji internetowych Coccodrillo znajduje się pod linkiem: https://allegro.pl/charytatywni/wielka-orkiestra-swiatecznej-pomocy/cele/30-final-przejrzyj-na-oczy-2?string=coccodrillo.
- Wsparcie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to już dla nas tradycja, dlatego, po raz kolejny z wielką chęcią zaangażowaliśmy się we wsparcie fundacji – komentuje Paulina Żaczyk. - Poza wystawieniem sześciu wyjątkowych aukcji charytatywnych, z których całkowity dochód trafi do potrzebujących dzieci, jak co roku Coccodrillo będzie licytować Złote Serduszko WOŚP. To nasza dziesiąta licytacja, dlatego nie możemy się jej doczekać - dodaje.
W ubiegłym roku Coccodrillo wylicytowało Złote Serduszko za sumę 33 333,00 zł.
Paulina Żaczyk – P.o. Kierownika Sekcji Komunikacji Marketingowej CDRL SA. Od 5 lat pracuje dla CDRL S.A. Współpracę z właścicielem marki Coccodrillo rozpoczęła od stanowiska administracyjnego, poznając strukturę i procesy całej organizacji. Z tą wiedzą zasiliła Dział Marketingu, kształtując swoje kompetencje, koordynując akcje promocyjne i realizując strategię komunikacji marketingowej w ponad 250 salonach Coccodrillo w Polsce. Od roku odpowiada za wizerunek marki Coccodrillo. Ważne są dla niej relacje i praca w zespole. Ceni rodzinną atmosferę w firmie o globalnym zasięgu. Esencją jej pracy jest wartościowa komunikacja. Prywatnie miłośniczka zbierania grzybów i psich wędrówek!
Coccodrillo to znana rodzicom polska marka odzieży dla niemowląt i dzieci, działająca na rynku od 2003 roku i należąca do spółki CDRL S.A. Coccodrillo prowadzi sprzedaż poprzez sklep internetowy, a także za pośrednictwem salonów sprzedaży stacjonarnej. W Polsce są to prawie 250 sklepów w większych i mniejszych miastach. Na świecie oferta marki dostępna jest w 230 punktach na 3 kontynentach: w Azji, Europie oraz Afryce. Coccodrillo ma w swojej ofercie szeroki wybór ubrań, akcesoriów, bielizny oraz obuwia dla dziewczynek i chłopców w wieku od 0 do 14 lat. W asortymencie sklepu można znaleźć zarówno propozycje na co dzień, jak i na specjalne okazje. Marka stawia w swoich projektach na różnorodność i charakterystyczne detale, wysoką jakość materiałów oraz kreatywność i ciekawy design. Wszystko po to, by dzieci mogły poprzez ubrania marki Coccodrillo wyrażać siebie i kreować swój własny styl.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.