Komunikaty PR

Strategia marketingowa firmy z branży eventowej w postcovidowej rzeczywistości

2021-10-26  |  01:00
Biuro prasowe

Strategia marketingowa firmy z branży eventowej w postcovidowej rzeczywistości

Jak wynika z raportu sporządzonego na zlecenie Stowarzyszenia Branży Eventowej, w 2020 roku aż 26,9% zrzeszonych przedsiębiorców musiało zawiesić swoją działalność. Tymczasem eventy stanowią dziś konkretne narzędzie biznesowe. Firmy, które specjalizują się w ich organizacji, odgrywają więc coraz większe znaczenie. Są wśród nich takie, które potrafią pozyskiwać 1500 zapytań rocznie w sprawie organizacji wesel i imprez firmowych o łącznej wartości 30 000 000 zł. Na czym więc powinna się opierać strategia marketingowa firmy z branży eventowej?

Kiedyś organizowanie wydarzeń firmowych traktowano jako zbędny wydatek. Dziś event jest narzędziem niezbędnym w budowaniu długofalowych więzi i właściwej komunikacji marketingowej. Stanowi przy tym ważne narzędzie promocji, wsparcia sprzedaży oraz wzmocnienia wizerunku marki. Pojawił się także dodatkowy aspekt - problemy z rekrutacją. Jak wynika z badania „Niedobór talentów”, opracowanego przez ManpowerGroup, 81% polskich pracodawców ma trudności ze znalezieniem nowych pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami. Te problemy sprawiają, że firmy zaczynają interesować się obszarem employer brandingu i szukać sposobów na zatrzymanie talentów i  przyciągnięcie nowych. Jednym z nich jest organizowanie dla pracowników imprez integracyjnych czy team buildingowych. I to jest szansa dla branży eventowej. Jednak czy każdy potrafi ją wykorzystać?

Strategia marketingowa firmy z branży eventowej – w czym tkwi źródło przewagi konkurencyjnej?

- Event to spotkanie marki z konsumentem, którego celem jest wygenerowanie określonych emocji. – objaśnia Sebastian Kopiej, Wiceprezes Zarządu Dworu Korona Karkonoszy,  miejsca specjalizującego się w organizacji imprez szytych na miarę, i Prezes Zarządu agencji PR Commplace. Dlatego ważne, by emocje stanowiły także ważny element strategii marketingowej firmy z branży eventowej. - Każdy event przygotowywany jest z niemalże chirurgiczną precyzją jeżeli chodzi o planowanie i budżetowanie. Ma bardzo jasno sprecyzowane cele oraz założenia związane ze zwrotem z inwestycji. Ważne, by każdy z tych elementów stanowił źródło naszej przewagi konkurencyjnej, ujętej w planie strategicznym. – doradza ekspert.

O jeden krok do przodu

Właściwie opracowana strategia marketingowa firmy z branży eventowej musi zakładać nieustającą obserwację światowych trendów. Otoczenie rozwija się niezwykle szybko, a prognozowanie trendów, a nawet samo podążanie za nimi stanowi nie lada wyzwanie. Każdego dnia pojawiają się nowe narzędzia, które mogą stanowić ciekawy wyróżnik organizowanych przez nas eventów. - Szerokie profilowanie demograficzne. Dywersyfikacja oferty. Ścieżki klienta online i offline - to jedne z nich. – wymienia Sebastian Kopiej.  - Współczesny klient potrzebuje dokładnego zrozumienia jego potrzeb, zbudowania zaufania i trwałej relacji oraz komunikacji prostym językiem korzyści. – zauważa Sebastian Kopiej. Oprócz klientów korporacyjnych i biznesowych coraz bardziej znaczącą grupę zleceniodawców zaczynają tworzyć jednostki samorządu terytorialnego. - Ważne, by strategia marketingowa firmy z branży eventowej obejmowała także ich potrzeby i specyfikę działalności. Bo o ile w przypadku firm i korporacji najbardziej „martwym okresem” są wakacje, to właśnie wtedy miasta i regiony intensyfikują swoje działania promocyjne w zakresie event marketingu. – zdradza ekspert z Commplace.

Strategia marketingowa firmy organizującej wesela

Jednym z najbardziej wyjątkowych eventów jest wesele. Z punktu widzenia organizatora, przygotowania do ślubu wymagają sporo pracy i zaangażowania. Każda młoda para chce, aby ta uroczystość była wyjątkowa, idealna i zgodna z zamierzeniami. Ponieważ planowanie wesela obejmuje szereg różnego rodzaju aktywności, strategia marketingowa firmy organizującej wesela powinna podkreślać owo kompleksowe podejście. - Krok po kroku podpowiadamy jak podpisywać umowy z zespołem czy fotografem. Doradzamy co się sprawdza podczas wesela. Tłumaczymy po co są suflerzy weselni. Zdradzamy jakich tortów nie lubią goście weselni oraz przekazujemy Parze Młodej wiele innych, cennych informacji. – wylicza Katarzyna Bemsz, Kierownik Działu Sprzedaży w Dworze Korona Karkonoszy, gdzie w ciągu roku pozyskuje się 1500 zapytań w sprawie organizacji wesel i imprez firmowych o łącznej wartości 30 000 000 zł. - Każda Młoda Para otrzymuje również listę rekomendowanych zespołów, DJ-ów, fotografów, ciastkarni, fryzjerów, stylistów, oraz naszego doradcę od spraw trudnych i beznadziejnych, czyli Wedding Plannera. – dodaje ekspertka.

Profesjonalna firma organizująca wesela potrafi zrealizować nawet najbardziej szalone pomysły Młodej Pary. - Konstruując strategią marketingową należy skupić się na wszystkim, czego oczekuje klient, a jednocześnie głównie akcenty oprzeć na ofercie, która wyróżnia nas spośród konkurencji. – podpowiada Sebastian Kopiej.

Strategia marketingowa firmy z branży eventowej – najciekawsze rozwiązania

Żyjemy w dwóch światach – online i offline. Kilka lat temu szturmem do branży wtargnęły eventy wykorzystujące tzw. rozszerzoną rzeczywistość. Takie rozwiązania nie tylko zwiększają zaangażowanie uczestników, ale także wzmacniają doznania związane z kontaktem z danym przekazem. Dzięki VR nie tylko „dotykamy” tego, co jest dla nas niedostępne, ale wręcz przeżywamy konkretne doświadczenie, reagując na nieznane dotąd bodźce. Nic jednak nie jest w stanie zastąpić spotkania z człowiekiem twarzą w twarz. - Trudno się zgodzić z twierdzeniami, że ludzie „pokochali” spotkania online. Tego typu wydarzenia to raczej próba znalezienia jakiejkolwiek alternatywy wobec panujących obostrzeń. – zauważa Katarzyna Bemsz z Dworu Korona Karkonoszy. Były oczywiście odważne i często udane próby cyfrowego odtworzenia różnego typu wydarzeń. Ale w większość z nich była jedynie bladym substytutem atmosfery, jaką udaje się stworzyć tylko podczas spotkań „na żywo”.  Dlatego te firmy eventowe, które będą w stanie dostrzec nadchodzące trendy i wyprzedzić je, odniosą największy sukces.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.