Komunikaty PR

Strategia marketingowa firmy z branży eventowej w postcovidowej rzeczywistości

2021-10-26  |  01:00
Biuro prasowe

Strategia marketingowa firmy z branży eventowej w postcovidowej rzeczywistości

Jak wynika z raportu sporządzonego na zlecenie Stowarzyszenia Branży Eventowej, w 2020 roku aż 26,9% zrzeszonych przedsiębiorców musiało zawiesić swoją działalność. Tymczasem eventy stanowią dziś konkretne narzędzie biznesowe. Firmy, które specjalizują się w ich organizacji, odgrywają więc coraz większe znaczenie. Są wśród nich takie, które potrafią pozyskiwać 1500 zapytań rocznie w sprawie organizacji wesel i imprez firmowych o łącznej wartości 30 000 000 zł. Na czym więc powinna się opierać strategia marketingowa firmy z branży eventowej?

Kiedyś organizowanie wydarzeń firmowych traktowano jako zbędny wydatek. Dziś event jest narzędziem niezbędnym w budowaniu długofalowych więzi i właściwej komunikacji marketingowej. Stanowi przy tym ważne narzędzie promocji, wsparcia sprzedaży oraz wzmocnienia wizerunku marki. Pojawił się także dodatkowy aspekt - problemy z rekrutacją. Jak wynika z badania „Niedobór talentów”, opracowanego przez ManpowerGroup, 81% polskich pracodawców ma trudności ze znalezieniem nowych pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami. Te problemy sprawiają, że firmy zaczynają interesować się obszarem employer brandingu i szukać sposobów na zatrzymanie talentów i  przyciągnięcie nowych. Jednym z nich jest organizowanie dla pracowników imprez integracyjnych czy team buildingowych. I to jest szansa dla branży eventowej. Jednak czy każdy potrafi ją wykorzystać?

Strategia marketingowa firmy z branży eventowej – w czym tkwi źródło przewagi konkurencyjnej?

- Event to spotkanie marki z konsumentem, którego celem jest wygenerowanie określonych emocji. – objaśnia Sebastian Kopiej, Wiceprezes Zarządu Dworu Korona Karkonoszy,  miejsca specjalizującego się w organizacji imprez szytych na miarę, i Prezes Zarządu agencji PR Commplace. Dlatego ważne, by emocje stanowiły także ważny element strategii marketingowej firmy z branży eventowej. - Każdy event przygotowywany jest z niemalże chirurgiczną precyzją jeżeli chodzi o planowanie i budżetowanie. Ma bardzo jasno sprecyzowane cele oraz założenia związane ze zwrotem z inwestycji. Ważne, by każdy z tych elementów stanowił źródło naszej przewagi konkurencyjnej, ujętej w planie strategicznym. – doradza ekspert.

O jeden krok do przodu

Właściwie opracowana strategia marketingowa firmy z branży eventowej musi zakładać nieustającą obserwację światowych trendów. Otoczenie rozwija się niezwykle szybko, a prognozowanie trendów, a nawet samo podążanie za nimi stanowi nie lada wyzwanie. Każdego dnia pojawiają się nowe narzędzia, które mogą stanowić ciekawy wyróżnik organizowanych przez nas eventów. - Szerokie profilowanie demograficzne. Dywersyfikacja oferty. Ścieżki klienta online i offline - to jedne z nich. – wymienia Sebastian Kopiej.  - Współczesny klient potrzebuje dokładnego zrozumienia jego potrzeb, zbudowania zaufania i trwałej relacji oraz komunikacji prostym językiem korzyści. – zauważa Sebastian Kopiej. Oprócz klientów korporacyjnych i biznesowych coraz bardziej znaczącą grupę zleceniodawców zaczynają tworzyć jednostki samorządu terytorialnego. - Ważne, by strategia marketingowa firmy z branży eventowej obejmowała także ich potrzeby i specyfikę działalności. Bo o ile w przypadku firm i korporacji najbardziej „martwym okresem” są wakacje, to właśnie wtedy miasta i regiony intensyfikują swoje działania promocyjne w zakresie event marketingu. – zdradza ekspert z Commplace.

Strategia marketingowa firmy organizującej wesela

Jednym z najbardziej wyjątkowych eventów jest wesele. Z punktu widzenia organizatora, przygotowania do ślubu wymagają sporo pracy i zaangażowania. Każda młoda para chce, aby ta uroczystość była wyjątkowa, idealna i zgodna z zamierzeniami. Ponieważ planowanie wesela obejmuje szereg różnego rodzaju aktywności, strategia marketingowa firmy organizującej wesela powinna podkreślać owo kompleksowe podejście. - Krok po kroku podpowiadamy jak podpisywać umowy z zespołem czy fotografem. Doradzamy co się sprawdza podczas wesela. Tłumaczymy po co są suflerzy weselni. Zdradzamy jakich tortów nie lubią goście weselni oraz przekazujemy Parze Młodej wiele innych, cennych informacji. – wylicza Katarzyna Bemsz, Kierownik Działu Sprzedaży w Dworze Korona Karkonoszy, gdzie w ciągu roku pozyskuje się 1500 zapytań w sprawie organizacji wesel i imprez firmowych o łącznej wartości 30 000 000 zł. - Każda Młoda Para otrzymuje również listę rekomendowanych zespołów, DJ-ów, fotografów, ciastkarni, fryzjerów, stylistów, oraz naszego doradcę od spraw trudnych i beznadziejnych, czyli Wedding Plannera. – dodaje ekspertka.

Profesjonalna firma organizująca wesela potrafi zrealizować nawet najbardziej szalone pomysły Młodej Pary. - Konstruując strategią marketingową należy skupić się na wszystkim, czego oczekuje klient, a jednocześnie głównie akcenty oprzeć na ofercie, która wyróżnia nas spośród konkurencji. – podpowiada Sebastian Kopiej.

Strategia marketingowa firmy z branży eventowej – najciekawsze rozwiązania

Żyjemy w dwóch światach – online i offline. Kilka lat temu szturmem do branży wtargnęły eventy wykorzystujące tzw. rozszerzoną rzeczywistość. Takie rozwiązania nie tylko zwiększają zaangażowanie uczestników, ale także wzmacniają doznania związane z kontaktem z danym przekazem. Dzięki VR nie tylko „dotykamy” tego, co jest dla nas niedostępne, ale wręcz przeżywamy konkretne doświadczenie, reagując na nieznane dotąd bodźce. Nic jednak nie jest w stanie zastąpić spotkania z człowiekiem twarzą w twarz. - Trudno się zgodzić z twierdzeniami, że ludzie „pokochali” spotkania online. Tego typu wydarzenia to raczej próba znalezienia jakiejkolwiek alternatywy wobec panujących obostrzeń. – zauważa Katarzyna Bemsz z Dworu Korona Karkonoszy. Były oczywiście odważne i często udane próby cyfrowego odtworzenia różnego typu wydarzeń. Ale w większość z nich była jedynie bladym substytutem atmosfery, jaką udaje się stworzyć tylko podczas spotkań „na żywo”.  Dlatego te firmy eventowe, które będą w stanie dostrzec nadchodzące trendy i wyprzedzić je, odniosą największy sukces.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową Biuro prasowe
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie
Firma Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
2024-05-07 | 13:00

Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej

- Mamy nadzieję, że już wkrótce skończy się tzw. Wolna Amerykanka w sektorze funeralnym. Chodzi przede wszystkim o patologie związane z faktycznym brakiem zatrudnienia w sporej
Firma KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
2024-05-07 | 10:30

KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu

Po wielu latach funkcjonowania na rynku stolarki otworowej pod marką KRISPOL, nadeszła pora na zwieńczenie procesu rozpoczętego w 2018 roku i stworzenie nowej marki KRISHOME, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.