Komunikaty PR

“Sushi przetrwało covid, przetrwa też kryzys”. Sieć KOKU Sushi z nowymi rozwiąza

2022-10-27  |  01:00
Biuro prasowe

Menu wzbogacone o potrawy z mięsem, nowe food costy, podniesienie efektywności pracy – przez ostatnie tygodnie KOKU Sushi działała nad wypracowaniem rozwiązań, które mają zabezpieczyć franczyzobiorców przed skutkami zbliżającego się kryzysu. Jak podkreślają właściciele marki, dzięki dokładnej analizie danych udało się stworzyć efektywne procedury ograniczające wydatki każdej restauracji. Skorzystają na nich także kolejni inwestorzy, przyłączający się do sieci.


Zmiana numer jeden? Nowe menu. Bardziej uniwersalne, z większą liczbą dań mięsnych, nowymi gatunkami ryb i daniami kuchni azjatyckiej.


– Pod koniec września zadebiutowała nasza nowa karta, w której znajdziemy chicken sushi, gua bao z wołowiną, wieprzowiną, kaczką lub kurczakiem oraz rolki z halibutem, karmazynem czy miętusem. Dzięki dokładnej analizie food costów udało nam się zachować wysoką jakość potraw, bez podnoszenia cen dla klientów końcowych. Fakt ten z pewnością umocni przewagę konkurencyjną każdej restauracji i sprawi, że będą one nadal chętnie wybierane przez gości. Tym bardziej, że menu stało się teraz bardziej przystępne i trafia w szersze gusta – mówi Urszula Olechno, CEO sieci.


Wybór poszczególnych składników, które tworzą dania, nie jest przypadkowy. KOKU Sushi zależało na wybraniu takich produktów, których rynek dostaw charakteryzuje się stabilnością. Dodatkowo sieć wynegocjowała korzystne umowy z kontrahentami – franczyzobiorcy mają więc zapewnioną ciągłość dostaw, bez ryzyka znaczących podwyżek towarów.


Wszystkie ręce na pokład, czyli zmiana w myśleniu o pracownikach


Kolejnym aspektem, któremu sieć poświęciła swoją uwagę, są koszty pracy oraz podniesienie efektywności w tym zakresie.


– W Białymstoku już kilka miesięcy temu wprowadziliśmy model kuchni centralnej, w której ciężar pracy i przygotowywania podstawowych składników został przerzucony na urządzenia i specjalistyczne maszyny. W ten sposób reszta punktów nie musi zatrudniać tak wielu wyspecjalizowanych kucharzy, o których coraz trudniej. Dodatkowo rekomendujemy naszym franczyzobiorcom, aby dokładnie przyjrzeli się grafikom swoich pracowników i ograniczyli ich aktywność, gdy ruch jest niewielki. Wymaga to analizy godzinowych obrotów, jednak jak pokazały nasze doświadczenia, przynosi realne korzyści finansowe – tłumaczy Mariusz Olechno, współwłaściciel KOKU Sushi.


Właściciele KOKU Sushi mówią także, że w nurt zmian zostały zaangażowane wszystkie załogi poszczególnych restauracji.


– Wśród pracowników branży gastronomicznej nie da się nie wyczuć pewnego niepokoju związanego z kryzysem na rynku. Ludzie boją się o swoje posady, dlatego naszym celem jest sprawienie, aby ten lęk przekuć w coś konstruktywnego. Włączyliśmy więc do działania całą naszą załogę i ich odzew był naprawdę świetny, a pomysły na usprawnienia i zmiany, przyniosły konkretne korzyści. Kucharze, kelnerzy czy managerowie najlepiej znają swoje stanowiska pracy, więc ich wskazówki były nieocenione – tłumaczy Urszula Olechno.


Rozwój wpisany w DNA marki


Obecnie sieć KOKU Sushi liczy ponad 50 punktów w całej Polsce. Od początku 2022 roku otworzyło się 7 nowych restauracji. Umowy na kolejne lokale podpisane są też w kilku kolejnych miastach. Rosnąca inflacja nie miała więc wpływu na dynamikę wzrostu franczyzy.


– Cały czas zgłaszają się do nas inwestorzy, którzy szukają bezpiecznego, stabilnego biznesu. Jako sieć z ogromnym doświadczeniem na rynku jesteśmy w stanie im to zapewnić. Szczególnie że zwiększyliśmy zatrudnienie w obszarze obsługi franczyzobiorców, przez co możemy oferować jeszcze bardziej kompleksowe wsparcie. Nieustannie też szkolimy się, podnosimy swoje kwalifikacje, uczestniczymy w wydarzeniach i konferencjach branżowych. Wszystko po to, aby szukać i proponować jak najbardziej efektywne rozwiązania, dzięki którym nasi partnerzy mogą rozwijać swoje biznesy, nawet mimo kryzysu – podsumowuje Mariusz Olechno.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.