Komunikaty PR

“Sushi przetrwało covid, przetrwa też kryzys”. Sieć KOKU Sushi z nowymi rozwiąza

2022-10-27  |  01:00
Biuro prasowe

Menu wzbogacone o potrawy z mięsem, nowe food costy, podniesienie efektywności pracy – przez ostatnie tygodnie KOKU Sushi działała nad wypracowaniem rozwiązań, które mają zabezpieczyć franczyzobiorców przed skutkami zbliżającego się kryzysu. Jak podkreślają właściciele marki, dzięki dokładnej analizie danych udało się stworzyć efektywne procedury ograniczające wydatki każdej restauracji. Skorzystają na nich także kolejni inwestorzy, przyłączający się do sieci.


Zmiana numer jeden? Nowe menu. Bardziej uniwersalne, z większą liczbą dań mięsnych, nowymi gatunkami ryb i daniami kuchni azjatyckiej.


– Pod koniec września zadebiutowała nasza nowa karta, w której znajdziemy chicken sushi, gua bao z wołowiną, wieprzowiną, kaczką lub kurczakiem oraz rolki z halibutem, karmazynem czy miętusem. Dzięki dokładnej analizie food costów udało nam się zachować wysoką jakość potraw, bez podnoszenia cen dla klientów końcowych. Fakt ten z pewnością umocni przewagę konkurencyjną każdej restauracji i sprawi, że będą one nadal chętnie wybierane przez gości. Tym bardziej, że menu stało się teraz bardziej przystępne i trafia w szersze gusta – mówi Urszula Olechno, CEO sieci.


Wybór poszczególnych składników, które tworzą dania, nie jest przypadkowy. KOKU Sushi zależało na wybraniu takich produktów, których rynek dostaw charakteryzuje się stabilnością. Dodatkowo sieć wynegocjowała korzystne umowy z kontrahentami – franczyzobiorcy mają więc zapewnioną ciągłość dostaw, bez ryzyka znaczących podwyżek towarów.


Wszystkie ręce na pokład, czyli zmiana w myśleniu o pracownikach


Kolejnym aspektem, któremu sieć poświęciła swoją uwagę, są koszty pracy oraz podniesienie efektywności w tym zakresie.


– W Białymstoku już kilka miesięcy temu wprowadziliśmy model kuchni centralnej, w której ciężar pracy i przygotowywania podstawowych składników został przerzucony na urządzenia i specjalistyczne maszyny. W ten sposób reszta punktów nie musi zatrudniać tak wielu wyspecjalizowanych kucharzy, o których coraz trudniej. Dodatkowo rekomendujemy naszym franczyzobiorcom, aby dokładnie przyjrzeli się grafikom swoich pracowników i ograniczyli ich aktywność, gdy ruch jest niewielki. Wymaga to analizy godzinowych obrotów, jednak jak pokazały nasze doświadczenia, przynosi realne korzyści finansowe – tłumaczy Mariusz Olechno, współwłaściciel KOKU Sushi.


Właściciele KOKU Sushi mówią także, że w nurt zmian zostały zaangażowane wszystkie załogi poszczególnych restauracji.


– Wśród pracowników branży gastronomicznej nie da się nie wyczuć pewnego niepokoju związanego z kryzysem na rynku. Ludzie boją się o swoje posady, dlatego naszym celem jest sprawienie, aby ten lęk przekuć w coś konstruktywnego. Włączyliśmy więc do działania całą naszą załogę i ich odzew był naprawdę świetny, a pomysły na usprawnienia i zmiany, przyniosły konkretne korzyści. Kucharze, kelnerzy czy managerowie najlepiej znają swoje stanowiska pracy, więc ich wskazówki były nieocenione – tłumaczy Urszula Olechno.


Rozwój wpisany w DNA marki


Obecnie sieć KOKU Sushi liczy ponad 50 punktów w całej Polsce. Od początku 2022 roku otworzyło się 7 nowych restauracji. Umowy na kolejne lokale podpisane są też w kilku kolejnych miastach. Rosnąca inflacja nie miała więc wpływu na dynamikę wzrostu franczyzy.


– Cały czas zgłaszają się do nas inwestorzy, którzy szukają bezpiecznego, stabilnego biznesu. Jako sieć z ogromnym doświadczeniem na rynku jesteśmy w stanie im to zapewnić. Szczególnie że zwiększyliśmy zatrudnienie w obszarze obsługi franczyzobiorców, przez co możemy oferować jeszcze bardziej kompleksowe wsparcie. Nieustannie też szkolimy się, podnosimy swoje kwalifikacje, uczestniczymy w wydarzeniach i konferencjach branżowych. Wszystko po to, aby szukać i proponować jak najbardziej efektywne rozwiązania, dzięki którym nasi partnerzy mogą rozwijać swoje biznesy, nawet mimo kryzysu – podsumowuje Mariusz Olechno.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.