Te produkty koniecznie należy zabezpieczyć przed kradzieżą
Etykiety antykradzieżowe – które kategorie produktów należy w ten sposób zabezpieczać?
Etykiety antykradzieżowe niwelują ryzyko kradzieży i umożliwiają błyskawiczne podjęcie reakcji w przypadku próby wyniesienia ze sklepu towaru bez uiszczenia zapłaty. Etykietowaniu podlegają najczęściej produkty o niewielkich gabarytach i dużej wartości. Tego typu zabezpieczenia są powszechnie wykorzystywane przede wszystkim w branży kosmetycznej i elektronicznej.
Etykiety antykradzieżowe w sposób dyskretny i nierzucający się w oczy chronią sklepowy asortyment przed kradzieżą. Ich niewielki rozmiar sprawia, że nie mają one większego wpływu na estetykę opakowania i są chętnie wykorzystywane do zabezpieczania produktów kosmetycznych czy elektronicznych.
Jak działają etykiety antykradzieżowe?
Etykiety antykradzieżowe wykorzystują pole magnetyczne lub system radiowy do komunikacji z odbiornikiem. Etykieta zostaje dezaktywowana przy kasie w momencie zakupu produktu. Jeśli dezaktywacja nie nastąpi – na przykład w przypadku próby kradzieży – system zabezpieczający, działający na tej samej częstotliwości, uruchomi alarm bramki antykradzieżowej, gdy tylko osoba wynosząca towar znajdzie się w jej pobliżu.
Rodzaje produktów, które warto zabezpieczać etykietami antykradzieżowymi
Samoprzylepne etykiety mogą być mocowane na wielu rodzajach powierzchni i przyjmują różne wielkości. Umieszcza się je na produktach o stosunkowo dużej wartości, dostępnych w sprzedaży sklepowej – wszędzie tam, gdzie klienci mają bezpośredni dostęp do towarów. Trend ten dotyczy szczególnie produktów o małych gabarytach, które najczęściej podlegają próbom kradzieży.
Kosmetyki
Fiolki perfum czy drobne produkty do makijażu – mimo niewielkich gabarytów kosmetyki potrafią kosztować krocie, są więc łatwym kąskiem dla „kieszonkowych” złodziei. Zdecydowana większość tych produktów dostępnych w drogeriach posiada na opakowaniu etykietę antykradzieżową. Mimo stale rozwijającego się rynku e-commerce ponad połowa konsumentów dalej wybiera się na zakupy kosmetyczne do punktów stacjonarnych. Producenci i sprzedawcy kładą więc szczególny nacisk na właściwe zabezpieczenie asortymentu.
– Jeden z naszych klientów, duży zakład drukarski, jest zobowiązany do dostarczania swoim kontrahentom kartonowych opakowań na kosmetyki z etykietą antykradzieżową umieszczoną wewnątrz pudełka. Dotychczas stosowane ręczne znakowanie przestało być dla zakładu efektywne, dlatego wdrożyliśmy rozwiązanie w postaci połączenia automatycznego podajnika kartoników, transportera taśmowego, aplikatora etykiet antykradzieżowych Label-Aire 3114 EAS oraz magazynka odbiorczego na oznakowane produkty. Pozwoliło to znacznie zwiększyć wydajność, precyzję i powtarzalność procesu. Dzięki urządzeniu etykieta może być aplikowana w dowolnym miejscu na opakowaniach o różnych kształtach. Rozwiązanie to jest na tyle uniwersalne, że z powodzeniem może również zostać zastosowane w innych branżach, na przykład do znakowania kartonów z produktami elektronicznymi – tłumaczy Michał Wąs, ekspert odpowiedzialny za systemy druku automatycznego i aplikacji etykiet print&apply w Etisoft.
Elektronika
Sklepy z elektroniką również są szczególnie narażone na kradzieże. Kieszonkowcy najchętniej wybierają drobny, ale drogi asortyment taki jak telefony komórkowe, słuchawki, gry, kamery, aparaty czy inne akcesoria. Kradzież tych produktów przynosi sklepom ogromne straty. Zabezpieczenie artykułów etykietami antykradzieżowymi pozwala w odpowiednim momencie podjąć reakcję uniemożliwiającą rabunek.
Korzyści płynące ze stosowania etykiet antykradzieżowych
Stosowanie etykiet antykradzieżowych przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa sklepowego asortymentu i niweluje ryzyko kradzieży, co generuje znaczne oszczędności finansowe. Pozwala również na podjęcie błyskawicznej reakcji w przypadku próby kradzieży.
– Rodzaj etykiet antykradzieżowych oraz sposób aplikacji ma znaczący wpływ na ich skuteczność. Trwałe mocowanie do powierzchni opakowania uniemożliwia usunięcie zabezpieczenia. Ewentualna próba pozbycia się takiej etykiety z pewnością w porę zwróci uwagę pracowników lub ochrony – mówi Michał Wąs.
Wybór odpowiedniego rodzaju etykiet oraz trwałego sposobu ich mocowania to również istotny element w procesie budowania wizerunku. Świadomość stosowania zaawansowanych zabezpieczeń w postaci etykiet antykradzieżowych może wpłynąć na zmniejszenie podejmowanych prób kradzieży. Przynosi to nie tylko korzyści finansowe, ale również pozwala uniknąć nerwowych sytuacji związanych z poszukiwaniem sprawców rabunku.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.