Te produkty koniecznie należy zabezpieczyć przed kradzieżą
Etykiety antykradzieżowe – które kategorie produktów należy w ten sposób zabezpieczać?
Etykiety antykradzieżowe niwelują ryzyko kradzieży i umożliwiają błyskawiczne podjęcie reakcji w przypadku próby wyniesienia ze sklepu towaru bez uiszczenia zapłaty. Etykietowaniu podlegają najczęściej produkty o niewielkich gabarytach i dużej wartości. Tego typu zabezpieczenia są powszechnie wykorzystywane przede wszystkim w branży kosmetycznej i elektronicznej.
Etykiety antykradzieżowe w sposób dyskretny i nierzucający się w oczy chronią sklepowy asortyment przed kradzieżą. Ich niewielki rozmiar sprawia, że nie mają one większego wpływu na estetykę opakowania i są chętnie wykorzystywane do zabezpieczania produktów kosmetycznych czy elektronicznych.
Jak działają etykiety antykradzieżowe?
Etykiety antykradzieżowe wykorzystują pole magnetyczne lub system radiowy do komunikacji z odbiornikiem. Etykieta zostaje dezaktywowana przy kasie w momencie zakupu produktu. Jeśli dezaktywacja nie nastąpi – na przykład w przypadku próby kradzieży – system zabezpieczający, działający na tej samej częstotliwości, uruchomi alarm bramki antykradzieżowej, gdy tylko osoba wynosząca towar znajdzie się w jej pobliżu.
Rodzaje produktów, które warto zabezpieczać etykietami antykradzieżowymi
Samoprzylepne etykiety mogą być mocowane na wielu rodzajach powierzchni i przyjmują różne wielkości. Umieszcza się je na produktach o stosunkowo dużej wartości, dostępnych w sprzedaży sklepowej – wszędzie tam, gdzie klienci mają bezpośredni dostęp do towarów. Trend ten dotyczy szczególnie produktów o małych gabarytach, które najczęściej podlegają próbom kradzieży.
Kosmetyki
Fiolki perfum czy drobne produkty do makijażu – mimo niewielkich gabarytów kosmetyki potrafią kosztować krocie, są więc łatwym kąskiem dla „kieszonkowych” złodziei. Zdecydowana większość tych produktów dostępnych w drogeriach posiada na opakowaniu etykietę antykradzieżową. Mimo stale rozwijającego się rynku e-commerce ponad połowa konsumentów dalej wybiera się na zakupy kosmetyczne do punktów stacjonarnych. Producenci i sprzedawcy kładą więc szczególny nacisk na właściwe zabezpieczenie asortymentu.
– Jeden z naszych klientów, duży zakład drukarski, jest zobowiązany do dostarczania swoim kontrahentom kartonowych opakowań na kosmetyki z etykietą antykradzieżową umieszczoną wewnątrz pudełka. Dotychczas stosowane ręczne znakowanie przestało być dla zakładu efektywne, dlatego wdrożyliśmy rozwiązanie w postaci połączenia automatycznego podajnika kartoników, transportera taśmowego, aplikatora etykiet antykradzieżowych Label-Aire 3114 EAS oraz magazynka odbiorczego na oznakowane produkty. Pozwoliło to znacznie zwiększyć wydajność, precyzję i powtarzalność procesu. Dzięki urządzeniu etykieta może być aplikowana w dowolnym miejscu na opakowaniach o różnych kształtach. Rozwiązanie to jest na tyle uniwersalne, że z powodzeniem może również zostać zastosowane w innych branżach, na przykład do znakowania kartonów z produktami elektronicznymi – tłumaczy Michał Wąs, ekspert odpowiedzialny za systemy druku automatycznego i aplikacji etykiet print&apply w Etisoft.
Elektronika
Sklepy z elektroniką również są szczególnie narażone na kradzieże. Kieszonkowcy najchętniej wybierają drobny, ale drogi asortyment taki jak telefony komórkowe, słuchawki, gry, kamery, aparaty czy inne akcesoria. Kradzież tych produktów przynosi sklepom ogromne straty. Zabezpieczenie artykułów etykietami antykradzieżowymi pozwala w odpowiednim momencie podjąć reakcję uniemożliwiającą rabunek.
Korzyści płynące ze stosowania etykiet antykradzieżowych
Stosowanie etykiet antykradzieżowych przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa sklepowego asortymentu i niweluje ryzyko kradzieży, co generuje znaczne oszczędności finansowe. Pozwala również na podjęcie błyskawicznej reakcji w przypadku próby kradzieży.
– Rodzaj etykiet antykradzieżowych oraz sposób aplikacji ma znaczący wpływ na ich skuteczność. Trwałe mocowanie do powierzchni opakowania uniemożliwia usunięcie zabezpieczenia. Ewentualna próba pozbycia się takiej etykiety z pewnością w porę zwróci uwagę pracowników lub ochrony – mówi Michał Wąs.
Wybór odpowiedniego rodzaju etykiet oraz trwałego sposobu ich mocowania to również istotny element w procesie budowania wizerunku. Świadomość stosowania zaawansowanych zabezpieczeń w postaci etykiet antykradzieżowych może wpłynąć na zmniejszenie podejmowanych prób kradzieży. Przynosi to nie tylko korzyści finansowe, ale również pozwala uniknąć nerwowych sytuacji związanych z poszukiwaniem sprawców rabunku.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.