Komunikaty PR

Te produkty koniecznie należy zabezpieczyć przed kradzieżą

2022-08-16  |  01:00
Biuro prasowe

Etykiety antykradzieżowe – które kategorie produktów należy w ten sposób zabezpieczać?

 

Etykiety antykradzieżowe niwelują ryzyko kradzieży i umożliwiają błyskawiczne podjęcie reakcji w przypadku próby wyniesienia ze sklepu towaru bez uiszczenia zapłaty. Etykietowaniu podlegają najczęściej produkty o niewielkich gabarytach i dużej wartości. Tego typu zabezpieczenia są powszechnie wykorzystywane przede wszystkim w branży kosmetycznej i elektronicznej.

 

Etykiety antykradzieżowe w sposób dyskretny i nierzucający się w oczy chronią sklepowy asortyment przed kradzieżą. Ich niewielki rozmiar sprawia, że nie mają one większego wpływu na estetykę opakowania i są chętnie wykorzystywane do zabezpieczania produktów kosmetycznych czy elektronicznych.

 

Jak działają etykiety antykradzieżowe?

Etykiety antykradzieżowe wykorzystują pole magnetyczne lub system radiowy do komunikacji z odbiornikiem. Etykieta zostaje dezaktywowana przy kasie w momencie zakupu produktu. Jeśli dezaktywacja nie nastąpi – na przykład w przypadku próby kradzieży – system zabezpieczający, działający na tej samej częstotliwości, uruchomi alarm bramki antykradzieżowej, gdy tylko osoba wynosząca towar znajdzie się w jej pobliżu.

 

Rodzaje produktów, które warto zabezpieczać etykietami antykradzieżowymi

Samoprzylepne etykiety mogą być mocowane na wielu rodzajach powierzchni i przyjmują różne wielkości. Umieszcza się je na produktach o stosunkowo dużej wartości, dostępnych w sprzedaży sklepowej – wszędzie tam, gdzie klienci mają bezpośredni dostęp do towarów. Trend ten dotyczy szczególnie produktów o małych gabarytach, które najczęściej podlegają próbom kradzieży.

 

Kosmetyki

Fiolki perfum czy drobne produkty do makijażu – mimo niewielkich gabarytów kosmetyki potrafią kosztować krocie, są więc łatwym kąskiem dla „kieszonkowych” złodziei. Zdecydowana większość tych produktów dostępnych w drogeriach posiada na opakowaniu etykietę antykradzieżową. Mimo stale rozwijającego się rynku e-commerce ponad połowa konsumentów dalej wybiera się na zakupy kosmetyczne do punktów stacjonarnych. Producenci i sprzedawcy kładą więc szczególny nacisk na właściwe zabezpieczenie asortymentu.

 

– Jeden z naszych klientów, duży zakład drukarski, jest zobowiązany do dostarczania swoim kontrahentom kartonowych opakowań na kosmetyki z etykietą antykradzieżową umieszczoną wewnątrz pudełka. Dotychczas stosowane ręczne znakowanie przestało być dla zakładu efektywne, dlatego wdrożyliśmy rozwiązanie w postaci połączenia automatycznego podajnika kartoników, transportera taśmowego, aplikatora etykiet antykradzieżowych Label-Aire 3114 EAS oraz magazynka odbiorczego na oznakowane produkty. Pozwoliło to znacznie zwiększyć wydajność, precyzję i powtarzalność procesu. Dzięki urządzeniu etykieta może być aplikowana w dowolnym miejscu na opakowaniach o różnych kształtach. Rozwiązanie to jest na tyle uniwersalne, że z powodzeniem może również zostać zastosowane w innych branżach, na przykład do znakowania kartonów z produktami elektronicznymi – tłumaczy Michał Wąs, ekspert odpowiedzialny za systemy druku automatycznego i aplikacji etykiet print&apply w Etisoft.

 

Elektronika

Sklepy z elektroniką również są szczególnie narażone na kradzieże. Kieszonkowcy najchętniej wybierają drobny, ale drogi asortyment taki jak telefony komórkowe, słuchawki, gry, kamery, aparaty czy inne akcesoria. Kradzież tych produktów przynosi sklepom ogromne straty. Zabezpieczenie artykułów etykietami antykradzieżowymi pozwala w odpowiednim momencie podjąć reakcję uniemożliwiającą rabunek.

 

Korzyści płynące ze stosowania etykiet antykradzieżowych

Stosowanie etykiet antykradzieżowych przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa sklepowego asortymentu i niweluje ryzyko kradzieży, co generuje znaczne oszczędności finansowe. Pozwala również na podjęcie błyskawicznej reakcji w przypadku próby kradzieży.

 

– Rodzaj etykiet antykradzieżowych oraz sposób aplikacji ma znaczący wpływ na ich skuteczność. Trwałe mocowanie do powierzchni opakowania uniemożliwia usunięcie zabezpieczenia. Ewentualna próba pozbycia się takiej etykiety z pewnością w porę zwróci uwagę pracowników lub ochrony – mówi Michał Wąs.

 

Wybór odpowiedniego rodzaju etykiet oraz trwałego sposobu ich mocowania to również istotny element w procesie budowania wizerunku. Świadomość stosowania zaawansowanych zabezpieczeń w postaci etykiet antykradzieżowych może wpłynąć na zmniejszenie podejmowanych prób kradzieży. Przynosi to nie tylko korzyści finansowe, ale również pozwala uniknąć nerwowych sytuacji związanych z poszukiwaniem sprawców rabunku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.