Te produkty koniecznie należy zabezpieczyć przed kradzieżą
Etykiety antykradzieżowe – które kategorie produktów należy w ten sposób zabezpieczać?
Etykiety antykradzieżowe niwelują ryzyko kradzieży i umożliwiają błyskawiczne podjęcie reakcji w przypadku próby wyniesienia ze sklepu towaru bez uiszczenia zapłaty. Etykietowaniu podlegają najczęściej produkty o niewielkich gabarytach i dużej wartości. Tego typu zabezpieczenia są powszechnie wykorzystywane przede wszystkim w branży kosmetycznej i elektronicznej.
Etykiety antykradzieżowe w sposób dyskretny i nierzucający się w oczy chronią sklepowy asortyment przed kradzieżą. Ich niewielki rozmiar sprawia, że nie mają one większego wpływu na estetykę opakowania i są chętnie wykorzystywane do zabezpieczania produktów kosmetycznych czy elektronicznych.
Jak działają etykiety antykradzieżowe?
Etykiety antykradzieżowe wykorzystują pole magnetyczne lub system radiowy do komunikacji z odbiornikiem. Etykieta zostaje dezaktywowana przy kasie w momencie zakupu produktu. Jeśli dezaktywacja nie nastąpi – na przykład w przypadku próby kradzieży – system zabezpieczający, działający na tej samej częstotliwości, uruchomi alarm bramki antykradzieżowej, gdy tylko osoba wynosząca towar znajdzie się w jej pobliżu.
Rodzaje produktów, które warto zabezpieczać etykietami antykradzieżowymi
Samoprzylepne etykiety mogą być mocowane na wielu rodzajach powierzchni i przyjmują różne wielkości. Umieszcza się je na produktach o stosunkowo dużej wartości, dostępnych w sprzedaży sklepowej – wszędzie tam, gdzie klienci mają bezpośredni dostęp do towarów. Trend ten dotyczy szczególnie produktów o małych gabarytach, które najczęściej podlegają próbom kradzieży.
Kosmetyki
Fiolki perfum czy drobne produkty do makijażu – mimo niewielkich gabarytów kosmetyki potrafią kosztować krocie, są więc łatwym kąskiem dla „kieszonkowych” złodziei. Zdecydowana większość tych produktów dostępnych w drogeriach posiada na opakowaniu etykietę antykradzieżową. Mimo stale rozwijającego się rynku e-commerce ponad połowa konsumentów dalej wybiera się na zakupy kosmetyczne do punktów stacjonarnych. Producenci i sprzedawcy kładą więc szczególny nacisk na właściwe zabezpieczenie asortymentu.
– Jeden z naszych klientów, duży zakład drukarski, jest zobowiązany do dostarczania swoim kontrahentom kartonowych opakowań na kosmetyki z etykietą antykradzieżową umieszczoną wewnątrz pudełka. Dotychczas stosowane ręczne znakowanie przestało być dla zakładu efektywne, dlatego wdrożyliśmy rozwiązanie w postaci połączenia automatycznego podajnika kartoników, transportera taśmowego, aplikatora etykiet antykradzieżowych Label-Aire 3114 EAS oraz magazynka odbiorczego na oznakowane produkty. Pozwoliło to znacznie zwiększyć wydajność, precyzję i powtarzalność procesu. Dzięki urządzeniu etykieta może być aplikowana w dowolnym miejscu na opakowaniach o różnych kształtach. Rozwiązanie to jest na tyle uniwersalne, że z powodzeniem może również zostać zastosowane w innych branżach, na przykład do znakowania kartonów z produktami elektronicznymi – tłumaczy Michał Wąs, ekspert odpowiedzialny za systemy druku automatycznego i aplikacji etykiet print&apply w Etisoft.
Elektronika
Sklepy z elektroniką również są szczególnie narażone na kradzieże. Kieszonkowcy najchętniej wybierają drobny, ale drogi asortyment taki jak telefony komórkowe, słuchawki, gry, kamery, aparaty czy inne akcesoria. Kradzież tych produktów przynosi sklepom ogromne straty. Zabezpieczenie artykułów etykietami antykradzieżowymi pozwala w odpowiednim momencie podjąć reakcję uniemożliwiającą rabunek.
Korzyści płynące ze stosowania etykiet antykradzieżowych
Stosowanie etykiet antykradzieżowych przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa sklepowego asortymentu i niweluje ryzyko kradzieży, co generuje znaczne oszczędności finansowe. Pozwala również na podjęcie błyskawicznej reakcji w przypadku próby kradzieży.
– Rodzaj etykiet antykradzieżowych oraz sposób aplikacji ma znaczący wpływ na ich skuteczność. Trwałe mocowanie do powierzchni opakowania uniemożliwia usunięcie zabezpieczenia. Ewentualna próba pozbycia się takiej etykiety z pewnością w porę zwróci uwagę pracowników lub ochrony – mówi Michał Wąs.
Wybór odpowiedniego rodzaju etykiet oraz trwałego sposobu ich mocowania to również istotny element w procesie budowania wizerunku. Świadomość stosowania zaawansowanych zabezpieczeń w postaci etykiet antykradzieżowych może wpłynąć na zmniejszenie podejmowanych prób kradzieży. Przynosi to nie tylko korzyści finansowe, ale również pozwala uniknąć nerwowych sytuacji związanych z poszukiwaniem sprawców rabunku.
Jeszcze łatwiejsze zarządzanie flotą EV dzięki partnerstwu Elocity i Mooveno
CEVA Logistics podsumowuje działania na rzecz CSR
Zielonogórska firma otrzymała odszkodowanie za postępowanie ZUS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.