Komunikaty PR

Team building, czyli jak wprowadzić trwałe zmiany z zespole

2020-03-10  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP DKK ( 0.85 MB )

Nie finanse, nie strategia ani nie technologia. To praca zespołowa ostatecznie stanowi o przewadze konkurencyjnej. Szereg badań potwierdziło pozytywny związek między pracą zespołową a jakością produktów i usług oferowanych przez firmy. Zespoły potrzebują jednak wsparcia, aby stopniowo budować swoją siłę. Szczególnym i niezwykle skutecznym narzędziem pracy nad grupą jest team building. By był efektywny, wymaga jednak spełnienia kilku warunków.

Z iskry wzniecić płomień

Nawet jeśli początkowo pracownicy niespecjalnie palą się do wspólnej integracji, pod koniec dnia spędzonego na team buildingu na większości wcześniej ponurych twarzy można zobaczyć uśmiech. Problem polega na tym, że rzadko kiedy ten entuzjazm przekłada się na trwałe pozytywne zmiany w miejscu pracy. Typowe działania związane z budowaniem zespołu można porównać do działania napoju energetycznego. Zawarty w nim cukier zapewnia szybkie pobudzenie, ale jego skutki są krótkotrwałe i zwykle załamanie jest kwestią czasu. Podobnie jest z ludźmi. Łatwo wracają do swoich starych zwyczajów i zachowań, gdy tylko pojawia się następna sytuacja kryzysowa. Co więc zrobić, by team building przyniósł oczekiwane efekty?

Liderzy ambasadorami kultury firmy

Oxygen Project, projekt badawczy prowadzony przez firmę Google dowiódł, że zachowania menedżerów i styl zarządzania w istotny sposób wpływają na wyniki. Z kolei z badań przeprowadzonych przez Instytut Gallupa wynika, że wśród najważniejszych kompetencji menedżerskich niezwykle ważne są umiejętność budowania relacji oraz wspieranie pracownika w rozwoju. Team building zmierzający do tworzenia pozytywnej kultury, w której ludzie czują się doceniani w miejscu pracy, jest praktycznie niemożliwy, jeśli zespół liderów nie da dobrego przykładu. Dlatego to właśnie w strukturach kierowniczych należy dokładnie zaplanować działania w ramach team buildingu.

Często kierownictwo ma świetny pomysł i próbuje sprzedać go pracownikom ze względu na korzyści dla firmy. Tymczasem ludzie nie będą się tym ekscytować, nawet jeśli są entuzjastycznie nastawieni do swojej pracy. Dobry lider skupia się na umiejętnościach, których zdobycie  przyniesie bezpośrednie korzyści pracownikowi. Tak, by zapewnić intensywną stymulację i motywację w ramach szerszego programu rozwoju dla wszystkich zespołów w firmie.

Team building – rozwiązanie skrojone na miarę

W biznesie kluczem sukcesu są zbadanie potrzeb i planowanie. Team buidling nie może więc polegać na spontanicznym wspólnym wyjściu na kręgle czy wzięciu udziału w warsztatach kulinarnych podczas imprezy integracyjnej. Pewnie będzie zabawnie, ale nie ma co liczyć na długotrwałe, mierzalne efekty.

Każdy pracownik cieszy się na team building z innych powodów. Należy je rozpoznać. Niektórzy będą chcieli tego dnia być włączeni w procesy decyzyjne, innych zadowala, że będą częścią grupy. Dla tych, którzy lubią sformalizowane działania, istotna jest świadomość, że podczas podejmowanych aktywności będą przestrzegane określone reguły.

Z badań Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego (APA) wynika, że przemyślany team building pomaga pracownikom poczuć się docenionymi. Zaś 93% pracowników, którzy stwierdzili, że są doceniani, przyznało też, że są zmotywowani do robienia w pracy wszystkiego, co w ich mocy, by osiągnąć zamierzone cele. - Ważny jest nie tylko program zajęć zaplanowany w ramach team buildingu, ale także miejsce, gdzie odbędzie się firmowy team-building. Nie może być przypadkowe. Troska o komfortowy pobyt oraz przemyślana lokalizacja to także przejaw docenienia pracowników – podsumowuje Joanna Hoc-Kopiej, ekspert z Dwór Korona Karkonoszy.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata Biuro prasowe
2024-05-14 | 16:20

Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata

Wśród biznesów zakładanych przez kobiety aż 85 proc. jest w stanie przetrwać pierwsze dwa lata działalności. Najbardziej decydujący jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak
Firma Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
2024-05-13 | 19:23

Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich

Las Palmas zostaje kolejnym miejscem na mapie świata, gdzie swoją siedzibę uruchamia Platige Image, dołączając do kilkunastu studiów, które otworzyły swoje podwoje na wyspach
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.