Komunikaty PR

Technologia RFID w przemyśle motoryzacyjnym

2022-06-17  |  01:00
Biuro prasowe

Jak każda branża na świecie, także przemysł motoryzacyjny musi radzić sobie z ostrą konkurencją, a oczywistym sposobem uzyskania przewagi są nowe, inteligentne technologie, które pozwalają zwiększyć wydajność i efektywność.

 

Jednym z rozwiązań, które błyskawicznie zdobywa hale produkcyjne i magazynowe złożonego ekosystemu producentów i poddostawców z branży motoryzacyjnej, jest identyfikacja RFID. To dlatego, że technologia ta jest wprost stworzona do zarządzania niezwykle zaawansowanymi i wymagającymi nieustannej optymalizacji łańcuchami dostaw, magazynami oraz procesami produkcji.

 

Łańcuchy dostaw

To, co krytyczne w branży motoryzacyjnej, to bez wątpienia łańcuchy dostaw. Ogromny strumień ciągle zmieniających się produktów wymaga ścisłego monitorowania i optymalizacji, a znaczniki RFID - wykorzystywane do oznaczenia części oraz materiałów - umożliwiają automatyzację kontroli nad ich przepływem.

Systemy RFID w prosty sposób pozwalają kontrolować, zamawiać i wysyłać niezbędne elementy na czas. Dają też możliwość śledzenia całego procesu i udostępniają ogromne ilości danych aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Z tego względu, w naturalny sposób, współpracują z systemami ERP, pozwalając optymalizować procesy dostaw, identyfikować ewentualne pomyłki i szybko na nie reagować.

 

Kontrola stanów magazynowych

Przemysł motoryzacyjny to sieć producentów i poddostawców dostarczających do fabryk szereg zróżnicowanych części i materiałów. Monitorowanie tak wielkiej liczby produktów, zaplanowanie wysyłki na czas, a także śledzenie i dokładna kontrola stanów magazynowych, to bez wątpienia niezwykle trudne zadania.

 

Rozwiązania RFID pozwalają nie tylko zautomatyzować ewidencjonowanie każdego elementu, ale także precyzyjnie śledzić miejsce jego składowania. I ilość. Automatyzacja tego procesu minimalizuje błędy pracowników, a w bardziej zaawansowanych magazynach umożliwia wdrożenie rozwiązań zrobotyzowanych – zauważa Dariusz Kawecki z Etisoft.

 

Systemy RFID to także skanowanie produktów z większej odległości i błyskawiczna inwentaryzacja stanów magazynowych. Z kolei dostęp w czasie rzeczywistym do rzetelnej informacji o zapasach magazynowych umożliwia - po porównaniu ich z danymi z systemu ERP - analizę trendów, a także przewidzenie i szybką reakcję na ewentualny brak konkretnego produktu.

 

Zarządzanie procesem produkcji

Znaczniki RFID pozwalają także śledzić przepływ elementów i materiałów przez halę produkcyjną. Umożliwia to kontrolę liczby komponentów trafiających na linię produkcji i ilości miejsca niezbędnego do ich przechowywania oraz - co ważniejsze - uniknięcie przestojów wynikających z pomyłek i braku konkretnego elementu.

 

Systemy RFID współpracujące z systemami ERP pozwalają ściśle kontrolować i optymalizować proces produkcji. I, tak jak w przypadku magazynów, dają dostęp do olbrzymiej ilości danych, aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Danych, które są kluczem do optymalizacji procesów i zyskania tak cennej przewagi konkurencyjnej.

 

Realia producentów podzespołów

Ze względu na tak szerokie zastosowanie technologii RFID w przemyśle motoryzacyjnym, producenci podzespołów są coraz częściej zobowiązani do jej stosowania w znakowaniu swoich produktów. Branża wprowadziła zresztą własne wytyczne, określające fizyczne właściwości etykiet/tagów RFID, struktury danych zapisanych w pamięci znaczników RFID oraz procedury wymiany danych.

 

Ekspert z firmy Etisoft mówi: Niejednokrotnie nasi klienci spotykają się z technologią RFID dopiero, kiedy są zobligowani do wdrożenia etykiet RFID przez swoich partnerów biznesowych. Choć dodanie RFID do już stosowanych etykiet z pozoru wydaje się proste, to w praktyce niezbędny jest przemyślany wybór całego rozwiązania obejmującego znaczniki, sprzęt oraz specjalizowane oprogramowanie. Nasze wieloletnie doświadczenie w tej branży sprawia, że prowadząc klientów niemal "za rękę", dostarczamy im dedykowane rozwiązania oraz często dodatkowo edukujemy. Dlatego nie tylko przechodzą przez proces wdrożenia szybko i bezproblemowo, ale widzą nowe możliwości oraz korzyści i sami zaczynają szukać kolejnych obszarów, w których mogliby wdrożyć technologię RFID.

 

Czy chcemy tego, czy nie, technologia RFID na dobre rozgościła się w zakładach produkcyjnych i stała się niezbędna w przemyśle motoryzacyjnym z jego zoptymalizowanymi łańcuchami dostaw i procesami produkcji. Tym bardziej, że rozwiązania RFID dają wgląd w olbrzymią ilość informacji w czasie rzeczywistym. Informacji, które mogą dać producentom i poddostawcom bardzo realną przewagę nad konkurencją.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.