Komunikaty PR

Tęczowe diamenty rozdane

2020-12-14  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Obajtek
Propsy PR Non For Profit sp. z o.o.

Królowej Aldony 9/1
00-001 Warszawa
karolina.obajtek|propsypr.pl| |karolina.obajtek|propsypr.pl
783486514
https://propsypr.pl/

Znamy zwycięzców tegorocznych nagród LGBT+ Diamonds Awards 2020. Wyróżniono sojuszniczki i sojuszników osób LGBT+ w Polsce. Nagrodzeni to: tęczowa sieć pracownicza J.P. Morgan, IKEA, pisarka Sylwia Chutnik, inicjatywa Barta Staszewskiego „Stop strefom wolnym od LGBT”, Fundusz dla Odmiany oraz CD Projekt RED.

W środowy wieczór przyznano nagrody LGBT+ Diamonds Awards 2020, które uhonorowały pracodawców, aktywistów, aktywistki i organizacje społeczne działające na rzecz osób LGBT+ w Polsce. Wydarzenie po raz pierwszy przeprowadzono online. Zwycięzcy zostali wyłonieni spośród zgłoszonych nominacji publicznych, których w tym roku było rekordowo dużo – aż 105.  Jury w składzie Milena Adamczewska-Stachura, Karolina Kędziora, Elżbieta Łebkowska, Paweł Młyński, Bolesław Rok, Remigiusz Ryziński, Marzena Strzelczak i Dariusz Żak wyłoniło 6 zwycięzców, którym przyznano nagrody Diamonds Awards 2020. Organizatorem wydarzenia jest NatWest Polska.

Nagrodę w kategorii Pracodawca roku 2020 wspierający osoby LGBT+ otrzymała IKEA Polska. Przedsiębiorstwo ma w swojej misji działalność na rzecz społeczeństwa, w tym promowanie kultury tolerancji i równości. W tym roku IKEA stworzyła kampanię społeczną „Be someone's home" w której zachęca do sprzeciwiania się jakimkolwiek przejawom dyskryminacji osób LGBT+. Na uwagę zasługuje sposób dystrybucji torby Frakta IKEA w kolorach tęczy, którą można było kupić w czerwcu – Miesiącu Dumy społeczności LGBT+. Cały dochód ze sprzedaży firma przekazała na wsparcie Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Za najlepszą Pracowniczą sieć LGBT+ roku 2020 uznano J.P. Morgan PRIDE. Ta tęczowa sieć pracownicza działa od dwóch lat i aktywnie angażuje się w wiele inicjatyw na rzecz osób LGBT+. Do ich najważniejszych działań należy m.in. rejestracja pierwszej w Polsce Karty Równości LGBT +, organizacja panelu „Znaczenie bycia sojusznikiem LGBT +”, stworzenie „Żywej biblioteki” z członkami społeczności trans, uczestnictwo w Warszawskiej Paradzie Równości 2019 oraz organizacja wirtualnego wydarzenia „Trans 101” podczas pandemii COVID-19.

Ambasadorką osób LGBT+ została pisarka Sylwia Chutnik, dzięki swojemu głośnemu „wyjściu z szafy” w lipcu tego roku. Sylwia Chutnik dokonała publicznego coming out jako „matka polka niehetero" i stała się głosem nieheteronormatywnych kobiet, których brakuje w przestrzeni publicznej.

„Stop strefom wolnym od LGBT” uznano za najważniejszą Inicjatywę roku wspierającą osoby LGBT+. Działalność zainicjowana przez Barta Staszewskiego spowodowała, że nagłośniono problem uchwał i deklaracji podejmowanych w niektórych samorządach, które aktywista określał mianem stref „wolnych od ideologii LGBT”. Aktywista sprzeciwił się sposobowi, w jaki urzędnicy używali słowa „ideologia” do opisania tego, kim są osoby LGBT+. Co najmniej 100 gmin lub regionów, głównie w południowo-wschodniej Polsce, przyjmowało uchwały i deklaracje, które osłabiają politykę inkluzywności. Bart Staszewski, a także wielu innych aktywistów społecznych skutecznie uniemożliwiło podjęcie kolejnych uchwał i działa na rzecz zniesienia pozostałych.

Partnerstwem roku 2020 został Fundusz dla Odmiany, który jest odpowiedzią na potrzeby społeczności LGBT+ w małych miejscowościach. W ramach działalności organizacji stworzono bazę, która pomaga lokalnym społecznościom, gdzie osoby LGBT+ praktycznie nie mają wsparcia. Fundusz zbiera i rozdziela środki na lokalne inicjatywy spoza wielkich ośrodków miejskich. Aktywiści dzielą się swoimi doświadczeniem i dostarczają wiedzę, jak działać na rzecz osób LGBT+.

Nagrodę w kategorii All Colours of Tech 2020 przyznano CD Projekt RED, które w czerwcu tego roku jako pierwsza polska firma technologiczna, wsparł publicznie osoby LGBT+ podczas Pride Month. O wadze tego wystąpienia (użycie tęczy w logo, szeroko stosowane do tej pory przez korporacje międzynarodowe, nigdy jednak przez firmy polskiego pochodzenia), stanowi rozpoznawalność CD Project RED na rynku.

Na rozdanie nagród LGBT+ Diamonds Awards 2020 zarejestrowały się setki widzów, a transmisja live na Facebooku dotarła do 6,5 tys. internautów. – Popularność wydarzenia świadczy o tym, że biznes, organizacje społeczne, a przede wszystkim w coraz większym stopniu polskie społeczeństwo, nie są obojętne na sytuację osób LGBT+. Daje to niezwykłą nadzieję na budowanie w Polsce kultury różnorodności i włączania. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy wszyscy zadeklarujemy wspólne działania na rzecz tych wartości – mówi Blanka Rozbicka z NatWest Polska, jedna z organizatorek wydarzenia.

W promocję wydarzenia włączyło się aż 19 instytucji i tęczowych organizacji społecznych. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Rzecznik Praw Obywatelskich, Ambasada Brytyjska w Warszawie, Ambasada Kanady i Karta Różnorodności. Patronaty i matronaty społeczne objęli: Fundacja Perspektywy, Polskie Towarzystwo Prawa Antydyskryminacyjnego, Fundacja Bęc Zmiana, Tęczowy Białystok, Lambda Warszawa, Fundacja Trans-Fuzja, My Rodzice, Fundacja Diversity Polska, Voces Gaudii i Stowarzyszenie na Rzecz Osób LGBT Tolerado. Patronat merytoryczny sprawowało Stowarzyszenie Miłość nie Wyklucza. Patroni medialni: My Company Polska, Replika, Queer.pl i Wyborcza.pl.

Organizatorem wydarzenia jest NatWest Poland, brytyjski bank posiadający w Polsce centrum usług wspólnych, który zatrudnia blisko 1500 pracowników w Polsce i posiada jedną z największych tęczowych sieci pracowniczych. Więcej informacji na stronie www.lgbtdiamondsawards.pl  oraz na Facebooku LGBT+ Diamonds Awards.

 

 

 

 

Nagrodzeni LGBT+ Diamonds Awards 2020:

 

Pracodawca roku 2020 wspierający osoby LGBT+: IKEA Polska

Przedsiębiorstwo ma w swojej misji działalność na rzecz społeczeństwa, w tym promowanie kultury tolerancji i równości. W tym roku IKEA stworzyła kampanię społeczną „Be someone's home" w której zachęca do sprzeciwiania się jakimkolwiek przejawom dyskryminacji osób LGBT+. Na uwagę zasługuje sposób dystrybucji torby Frakta IKEA w kolorach tęczy, którą można było kupić w czerwcu – Miesiącu Dumy społeczności LGBT+. Cały dochód ze sprzedaży firma przekazała na wsparcie Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

 

Pracownicza sieć LGBT+ roku 2020: J.P. Morgan PRIDE

J.P. Morgan PRIDE Poland Business Resource Group powstała w marcu 2018 r. W ciągu dwóch lat udało się zebrać osoby LGBT + i zwolenników składającą się z 192 osób, stanowiącej 24% całego personelu firmy.

Sieć zbudowano dzięki zaangażowaniu JP Morgan w kulturę różnorodności i integracji, która była głównym punktem każdej dyskusji dotyczącej pracowników, poczynając od wprowadzenia nowych pracowników. Dzięki lokalnemu środowisku pracy stworzonemu przez PRIDE BRG i jego członkom kilku pracowników po raz pierwszy w swojej karierze „wyszło z szafy”.

 

Ambasadorka osób LGBT+: Sylwia Chutnik

Sylwia Chutnik to kulturoznawczyni, feministka, działaczka społeczna, pisarka, laureatka Paszportu Polityki w kategorii Literatura za rok 2008, trzykrotnie nominowana do Nagrody Literackiej Nike (w 2009 za „Kieszonkowy atlas kobiet”, w 2013 za „Cwaniary” i w 2015 za „W krainie czarów”). Chutnik przez lata działała na rzecz osób LGBT+, ale dopiero w lipcu 2020 roku publicznie „wyszła z szafy”.

 

Inicjatywa roku wspierająca osoby LGBT+: Stop strefom wolnym od LGBT

Bart Staszewski to reżyser, działacz społeczny oraz aktywista LGBT+. Zareagował na fakt, że niektóre samorządy w Polsce zaczęły podejmować uchwały deklarujące, że są wolne od „ideologii LGBT”. Zdecydował się na protest przeciw takim działaniom, co spowodowało, że polskie i zagraniczne media zainteresowały się sprawą i nagłośniły problem. Staszewski i inni aktywiści twierdzą, że uchwały stygmatyzują mniejszość, która już cierpi z powodu zastraszania, depresji i homofobicznej przemocy. W wyniku akcji społecznej Barta Staszewskiego dwa miasta zmieniły swoje postanowienia odwołując strefy wolne od LGBT.

 

Partnerstwo roku 2020: Fundusz dla Odmiany

Fundusz dla Odmiany powstał w odpowiedzi na potrzebę wsparcia osób LGBT+ w mniejszych miejscowościach. Wspiera on wspólnoty lokalne, buduje solidarność oraz wzmacnia osoby LGBT+ i ruch sojuszniczy poza dużymi ośrodkami miejskimi. Pieniądze na równościowe działania rzadko tam trafiają, dlatego Fundusz dostarcza organizacjom i grupom nieformalnym, które działają lub chcą zacząć działać na rzecz akceptacji osób LGBT+, fundusze, wiedzę i wsparcie.

 

All Colours of Tech 2020: CD Projekt RED

CD Projekt RED to polska marka technologiczna, która pozycję lidera rynku (najbardziej wartościowa polska firma prywatna według Forbesa). Decyzja o wsparciu mniejszości LGBT+ podjęta została, jak tłumaczą założyciele tej spółki – w przekonaniu o tym, że za deklaracjami ujętymi w misji (walka z wszelkimi formami rasizmu, ksenofobii i homofobii) muszą iść konkretne działania – gdyż tolerancja jest fundamentem kreatywności i innowacji. Promocja tęczy uzupełniona została darowizną na Kampanię Przeciw Homofobii i działaniami wewnętrznymi.

 

***
National Westminster Bank Plc z siedzibą w Londynie, 250 Bishopsgate, Londyn EC2M 4AA, Wielka Brytania, zarejestrowanym w Anglii i Walii pod numerem 929027, prowadzącym działalność w Polsce poprzez oddział National Westminster Bank Plc Spółka Akcyjna Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, adres: ul. 1 Sierpnia 8A, 02-134, Warszawa, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000677815,  NIP: 1070038385 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Propsy PR Non For Profit sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.