Tęczowe diamenty rozdane
Propsy PR Non For Profit sp. z o.o.
Królowej Aldony 9/1
00-001 Warszawa
karolina.obajtek|propsypr.pl| |karolina.obajtek|propsypr.pl
783486514
https://propsypr.pl/
Znamy zwycięzców tegorocznych nagród LGBT+ Diamonds Awards 2020. Wyróżniono sojuszniczki i sojuszników osób LGBT+ w Polsce. Nagrodzeni to: tęczowa sieć pracownicza J.P. Morgan, IKEA, pisarka Sylwia Chutnik, inicjatywa Barta Staszewskiego „Stop strefom wolnym od LGBT”, Fundusz dla Odmiany oraz CD Projekt RED.
W środowy wieczór przyznano nagrody LGBT+ Diamonds Awards 2020, które uhonorowały pracodawców, aktywistów, aktywistki i organizacje społeczne działające na rzecz osób LGBT+ w Polsce. Wydarzenie po raz pierwszy przeprowadzono online. Zwycięzcy zostali wyłonieni spośród zgłoszonych nominacji publicznych, których w tym roku było rekordowo dużo – aż 105. Jury w składzie Milena Adamczewska-Stachura, Karolina Kędziora, Elżbieta Łebkowska, Paweł Młyński, Bolesław Rok, Remigiusz Ryziński, Marzena Strzelczak i Dariusz Żak wyłoniło 6 zwycięzców, którym przyznano nagrody Diamonds Awards 2020. Organizatorem wydarzenia jest NatWest Polska.
Nagrodę w kategorii Pracodawca roku 2020 wspierający osoby LGBT+ otrzymała IKEA Polska. Przedsiębiorstwo ma w swojej misji działalność na rzecz społeczeństwa, w tym promowanie kultury tolerancji i równości. W tym roku IKEA stworzyła kampanię społeczną „Be someone's home" w której zachęca do sprzeciwiania się jakimkolwiek przejawom dyskryminacji osób LGBT+. Na uwagę zasługuje sposób dystrybucji torby Frakta IKEA w kolorach tęczy, którą można było kupić w czerwcu – Miesiącu Dumy społeczności LGBT+. Cały dochód ze sprzedaży firma przekazała na wsparcie Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Za najlepszą Pracowniczą sieć LGBT+ roku 2020 uznano J.P. Morgan PRIDE. Ta tęczowa sieć pracownicza działa od dwóch lat i aktywnie angażuje się w wiele inicjatyw na rzecz osób LGBT+. Do ich najważniejszych działań należy m.in. rejestracja pierwszej w Polsce Karty Równości LGBT +, organizacja panelu „Znaczenie bycia sojusznikiem LGBT +”, stworzenie „Żywej biblioteki” z członkami społeczności trans, uczestnictwo w Warszawskiej Paradzie Równości 2019 oraz organizacja wirtualnego wydarzenia „Trans 101” podczas pandemii COVID-19.
Ambasadorką osób LGBT+ została pisarka Sylwia Chutnik, dzięki swojemu głośnemu „wyjściu z szafy” w lipcu tego roku. Sylwia Chutnik dokonała publicznego coming out jako „matka polka niehetero" i stała się głosem nieheteronormatywnych kobiet, których brakuje w przestrzeni publicznej.
„Stop strefom wolnym od LGBT” uznano za najważniejszą Inicjatywę roku wspierającą osoby LGBT+. Działalność zainicjowana przez Barta Staszewskiego spowodowała, że nagłośniono problem uchwał i deklaracji podejmowanych w niektórych samorządach, które aktywista określał mianem stref „wolnych od ideologii LGBT”. Aktywista sprzeciwił się sposobowi, w jaki urzędnicy używali słowa „ideologia” do opisania tego, kim są osoby LGBT+. Co najmniej 100 gmin lub regionów, głównie w południowo-wschodniej Polsce, przyjmowało uchwały i deklaracje, które osłabiają politykę inkluzywności. Bart Staszewski, a także wielu innych aktywistów społecznych skutecznie uniemożliwiło podjęcie kolejnych uchwał i działa na rzecz zniesienia pozostałych.
Partnerstwem roku 2020 został Fundusz dla Odmiany, który jest odpowiedzią na potrzeby społeczności LGBT+ w małych miejscowościach. W ramach działalności organizacji stworzono bazę, która pomaga lokalnym społecznościom, gdzie osoby LGBT+ praktycznie nie mają wsparcia. Fundusz zbiera i rozdziela środki na lokalne inicjatywy spoza wielkich ośrodków miejskich. Aktywiści dzielą się swoimi doświadczeniem i dostarczają wiedzę, jak działać na rzecz osób LGBT+.
Nagrodę w kategorii All Colours of Tech 2020 przyznano CD Projekt RED, które w czerwcu tego roku jako pierwsza polska firma technologiczna, wsparł publicznie osoby LGBT+ podczas Pride Month. O wadze tego wystąpienia (użycie tęczy w logo, szeroko stosowane do tej pory przez korporacje międzynarodowe, nigdy jednak przez firmy polskiego pochodzenia), stanowi rozpoznawalność CD Project RED na rynku.
Na rozdanie nagród LGBT+ Diamonds Awards 2020 zarejestrowały się setki widzów, a transmisja live na Facebooku dotarła do 6,5 tys. internautów. – Popularność wydarzenia świadczy o tym, że biznes, organizacje społeczne, a przede wszystkim w coraz większym stopniu polskie społeczeństwo, nie są obojętne na sytuację osób LGBT+. Daje to niezwykłą nadzieję na budowanie w Polsce kultury różnorodności i włączania. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy wszyscy zadeklarujemy wspólne działania na rzecz tych wartości – mówi Blanka Rozbicka z NatWest Polska, jedna z organizatorek wydarzenia.
W promocję wydarzenia włączyło się aż 19 instytucji i tęczowych organizacji społecznych. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Rzecznik Praw Obywatelskich, Ambasada Brytyjska w Warszawie, Ambasada Kanady i Karta Różnorodności. Patronaty i matronaty społeczne objęli: Fundacja Perspektywy, Polskie Towarzystwo Prawa Antydyskryminacyjnego, Fundacja Bęc Zmiana, Tęczowy Białystok, Lambda Warszawa, Fundacja Trans-Fuzja, My Rodzice, Fundacja Diversity Polska, Voces Gaudii i Stowarzyszenie na Rzecz Osób LGBT Tolerado. Patronat merytoryczny sprawowało Stowarzyszenie Miłość nie Wyklucza. Patroni medialni: My Company Polska, Replika, Queer.pl i Wyborcza.pl.
Organizatorem wydarzenia jest NatWest Poland, brytyjski bank posiadający w Polsce centrum usług wspólnych, który zatrudnia blisko 1500 pracowników w Polsce i posiada jedną z największych tęczowych sieci pracowniczych. Więcej informacji na stronie www.lgbtdiamondsawards.pl oraz na Facebooku LGBT+ Diamonds Awards.
Nagrodzeni LGBT+ Diamonds Awards 2020:
Pracodawca roku 2020 wspierający osoby LGBT+: IKEA Polska
Przedsiębiorstwo ma w swojej misji działalność na rzecz społeczeństwa, w tym promowanie kultury tolerancji i równości. W tym roku IKEA stworzyła kampanię społeczną „Be someone's home" w której zachęca do sprzeciwiania się jakimkolwiek przejawom dyskryminacji osób LGBT+. Na uwagę zasługuje sposób dystrybucji torby Frakta IKEA w kolorach tęczy, którą można było kupić w czerwcu – Miesiącu Dumy społeczności LGBT+. Cały dochód ze sprzedaży firma przekazała na wsparcie Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Pracownicza sieć LGBT+ roku 2020: J.P. Morgan PRIDE
J.P. Morgan PRIDE Poland Business Resource Group powstała w marcu 2018 r. W ciągu dwóch lat udało się zebrać osoby LGBT + i zwolenników składającą się z 192 osób, stanowiącej 24% całego personelu firmy.
Sieć zbudowano dzięki zaangażowaniu JP Morgan w kulturę różnorodności i integracji, która była głównym punktem każdej dyskusji dotyczącej pracowników, poczynając od wprowadzenia nowych pracowników. Dzięki lokalnemu środowisku pracy stworzonemu przez PRIDE BRG i jego członkom kilku pracowników po raz pierwszy w swojej karierze „wyszło z szafy”.
Ambasadorka osób LGBT+: Sylwia Chutnik
Sylwia Chutnik to kulturoznawczyni, feministka, działaczka społeczna, pisarka, laureatka Paszportu Polityki w kategorii Literatura za rok 2008, trzykrotnie nominowana do Nagrody Literackiej Nike (w 2009 za „Kieszonkowy atlas kobiet”, w 2013 za „Cwaniary” i w 2015 za „W krainie czarów”). Chutnik przez lata działała na rzecz osób LGBT+, ale dopiero w lipcu 2020 roku publicznie „wyszła z szafy”.
Inicjatywa roku wspierająca osoby LGBT+: Stop strefom wolnym od LGBT
Bart Staszewski to reżyser, działacz społeczny oraz aktywista LGBT+. Zareagował na fakt, że niektóre samorządy w Polsce zaczęły podejmować uchwały deklarujące, że są wolne od „ideologii LGBT”. Zdecydował się na protest przeciw takim działaniom, co spowodowało, że polskie i zagraniczne media zainteresowały się sprawą i nagłośniły problem. Staszewski i inni aktywiści twierdzą, że uchwały stygmatyzują mniejszość, która już cierpi z powodu zastraszania, depresji i homofobicznej przemocy. W wyniku akcji społecznej Barta Staszewskiego dwa miasta zmieniły swoje postanowienia odwołując strefy wolne od LGBT.
Partnerstwo roku 2020: Fundusz dla Odmiany
Fundusz dla Odmiany powstał w odpowiedzi na potrzebę wsparcia osób LGBT+ w mniejszych miejscowościach. Wspiera on wspólnoty lokalne, buduje solidarność oraz wzmacnia osoby LGBT+ i ruch sojuszniczy poza dużymi ośrodkami miejskimi. Pieniądze na równościowe działania rzadko tam trafiają, dlatego Fundusz dostarcza organizacjom i grupom nieformalnym, które działają lub chcą zacząć działać na rzecz akceptacji osób LGBT+, fundusze, wiedzę i wsparcie.
All Colours of Tech 2020: CD Projekt RED
CD Projekt RED to polska marka technologiczna, która pozycję lidera rynku (najbardziej wartościowa polska firma prywatna według Forbesa). Decyzja o wsparciu mniejszości LGBT+ podjęta została, jak tłumaczą założyciele tej spółki – w przekonaniu o tym, że za deklaracjami ujętymi w misji (walka z wszelkimi formami rasizmu, ksenofobii i homofobii) muszą iść konkretne działania – gdyż tolerancja jest fundamentem kreatywności i innowacji. Promocja tęczy uzupełniona została darowizną na Kampanię Przeciw Homofobii i działaniami wewnętrznymi.
***
National Westminster Bank Plc z siedzibą w Londynie, 250 Bishopsgate, Londyn EC2M 4AA, Wielka Brytania, zarejestrowanym w Anglii i Walii pod numerem 929027, prowadzącym działalność w Polsce poprzez oddział National Westminster Bank Plc Spółka Akcyjna Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, adres: ul. 1 Sierpnia 8A, 02-134, Warszawa, wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000677815, NIP: 1070038385
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/john-schnobrich-flpc9-vocj4-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/chave-branza-kosmetyczna-foto,w_133,_small.jpg)
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ijhars-sklepy-foto2-1,w_133,r_png,_small.png)
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.