Transport ciężkiego kalibru
DB Schenker przewozi 1400 elementów dla nowej linii kolei miejskiej we Frankfurcie. Jest to część dużego, kilkumiesięcznego projektu budowlanego.
DB Schenker zajmuje się dużym zleceniem we Frankfurcie, zapewniając kluczowe wsparcie przy budowie nowej linii kolei miejskiej. Część nowej linii będzie przebiegać przez dwa tunele o długości 850 metrów każdy. Właśnie do tych tuneli DB Schenker dostarcza ciężarówkami na plac budowy pierścienie ze zbrojonego betonu – operator logistyczny przewiezie 1400 takich pierścieni, a każdy z nich składa się z sześciu części i waży 27 ton.
„Elementy są transportowane od producenta w północnych Niemczech do terminalu cargo na lotnisku we Frankfurcie pociągiem towarowym”, mówi Stefan Kümpel, Project Manager z zespołu transportów specjalnych DB Schenker. W ciągu kilku miesięcy pojawi się w sumie 47 pociągów, z których każdy będzie przewoził 180 elementów składowych – ułożonych w stosy po trzy i o łącznej masie ponad 800 ton. Do transportu ładunków z pociągu na samochody ciężarowe pracownicy DB SCHENKERjetcargo wykorzystują wózki widłowe dużych udźwigów.
„Jeden pociąg odpowiada 30 ładunkom samochodów ciężarowych”, wyjaśnia Stefan Kümpel. Dwie ciężarówki DB Schenker wykonują przewozy wahadłowe na 16-kilometrowej trasie między terminalem towarowym a placem budowy.
„Odpowiadamy za wiele zadań, jednak do tej pory nie wspieraliśmy tak dużego projektu budowy tuneli jak ten", mówi Stefan Kümpel. Nowa linia kolejki miejskiej o długości 2,7 km, której część przebiegać będzie nad ziemią, połączy nowopowstałą dzielnicę miejską z centrum Frankfurtu.
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.