Transport ciężkiego kalibru
DB Schenker przewozi 1400 elementów dla nowej linii kolei miejskiej we Frankfurcie. Jest to część dużego, kilkumiesięcznego projektu budowlanego.
DB Schenker zajmuje się dużym zleceniem we Frankfurcie, zapewniając kluczowe wsparcie przy budowie nowej linii kolei miejskiej. Część nowej linii będzie przebiegać przez dwa tunele o długości 850 metrów każdy. Właśnie do tych tuneli DB Schenker dostarcza ciężarówkami na plac budowy pierścienie ze zbrojonego betonu – operator logistyczny przewiezie 1400 takich pierścieni, a każdy z nich składa się z sześciu części i waży 27 ton.
„Elementy są transportowane od producenta w północnych Niemczech do terminalu cargo na lotnisku we Frankfurcie pociągiem towarowym”, mówi Stefan Kümpel, Project Manager z zespołu transportów specjalnych DB Schenker. W ciągu kilku miesięcy pojawi się w sumie 47 pociągów, z których każdy będzie przewoził 180 elementów składowych – ułożonych w stosy po trzy i o łącznej masie ponad 800 ton. Do transportu ładunków z pociągu na samochody ciężarowe pracownicy DB SCHENKERjetcargo wykorzystują wózki widłowe dużych udźwigów.
„Jeden pociąg odpowiada 30 ładunkom samochodów ciężarowych”, wyjaśnia Stefan Kümpel. Dwie ciężarówki DB Schenker wykonują przewozy wahadłowe na 16-kilometrowej trasie między terminalem towarowym a placem budowy.
„Odpowiadamy za wiele zadań, jednak do tej pory nie wspieraliśmy tak dużego projektu budowy tuneli jak ten", mówi Stefan Kümpel. Nowa linia kolejki miejskiej o długości 2,7 km, której część przebiegać będzie nad ziemią, połączy nowopowstałą dzielnicę miejską z centrum Frankfurtu.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.