Trendy w organizacji imprez firmowych. Sprawdź najpopularniejsze.
Firma organizująca imprezy w Polsce powinna podążać za światowymi trendami. Standardowe wyjazdy z niewielką liczbą atrakcji odeszły do lamusa. Współcześnie pracownicy chcą czegoś więcej. Dodatkowo wyzwaniem dla firm eventowych jest pandemia COVID-19 i związane z nią restrykcje. Co takiego powinna zaoferować firma organizująca imprezy, aby była konkurencyjna? Jakie są światowe trendy? I czego oczekują klienci?
Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, w Polsce średnio organizowanych jest 7 tysięcy imprez rocznie, a wartość całego sektora to ok. 3 miliardy złotych. Branża eventowa odpowiada za 1,5 proc. polskiego PKB. W 2020 roku aż o 80 proc. więcej firm niż w roku ubiegłym zdecydowało się na zawieszenie działalności, spadła też liczba przedsiębiorstw, które decydują się na wejście do branży eventowej. W niepewnych czasach przetrwali doświadczeni organizatorzy. Czym wyróżnia się ich oferta?
Firma organizująca imprezy musi mieć innowacyjne podejście
Firmy organizujące imprezy widzą, że sytuacja na rynku zaczyna się poprawiać. Po fali eventów online ponownie nadchodzi czas organizacji imprez stacjonarnych. Coraz więcej HR-owców wysyła zapytania w tej kwestii. Boom na imprezy stacjonarne może nastąpić latem i trwać do końca roku. Te tendencje widoczne są także na rynkach zagranicznych. Firmy eventowe muszą jednak wykazać się innowacyjnym podejściem do klienta i nowoczesną ofertą skrojoną na miarę potrzeb współczesnych pracowników. Co będzie modne w 2022 roku?
Hybrydowe wydarzenia
Wydarzenia hybrydowe łączą elementy na żywo i wirtualne, a także niosą ze sobą wiele korzyści. To będzie jeden z hitów 2022 roku.
– Jedno jest pewne: pracownicy potrzebują imprez integracyjnych – mówi Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace. – Wiadomo jednak, że nie każdy będzie mógł wziąć w nich udział, chociażby z powodu kwarantanny. W związku z tym na rynku pojawią się oferty dotyczące organizacji wyjazdów integracyjnych w formie hybrydowej. Większość pracowników będzie na miejscu w danej lokalizacji, a ci którzy nie mogą – wezmą udział online w wybranych aktywnościach.
Eventy będą nastawione na bardzo mocne spersonalizowanie ich pod oczekiwania pracowników. Obecnie wiele osób stawia na work-life-balance. Sprawdzają, czy dana firma dba o dobre samopoczucie pracowników i o ich zdrowie. Branża eventowa będzie musiała układać scenariusze imprez w taki sposób, aby zawierały także wydarzenia prozdrowotne. W związku z tym sprawdzą się turnieje kulinarne i sportowe, kosztowanie regionalnych potraw czy zajęcia z jogi i medytacji.
Ogromną rolę odegra bezpieczeństwo imprez
Dla firm kluczowe będzie to, w jaki sposób firma eventowa podchodzi do kwestii bezpieczeństwa.
– Bezpieczeństwo imprez nie jest już oczekiwaniem, ale koniecznością – zauważa Joanna Hoc-Kopiej, ekspertka z Dworu Korona Karkonoszy. – Ocena ryzyka jest obecnie kluczowym elementem planowania wydarzeń. Na rynku pojawią się nowe rozwiązania technologiczne, które pomogą firmom organizować imprezy w odpowiednich warunkach. Nie wystarczy już dozownik do odkażania dłoni, a kompleksowe rozwiązania z zakresu higieny, które pozostaną z nami na dłużej.
Oczekuje się, że 48 proc. europejskich wydarzeń w 2022 r. będzie odbywało się wyłącznie offline. Aż 86 proc. osób jest przekonanych, że liczba uczestników takich wydarzeń powróci do poziomu sprzed pandemii w ciągu pięciu lat[1].
[1] American Express Meetings & Events Global Forecast

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.