Trendy w organizacji imprez firmowych. Sprawdź najpopularniejsze.
Firma organizująca imprezy w Polsce powinna podążać za światowymi trendami. Standardowe wyjazdy z niewielką liczbą atrakcji odeszły do lamusa. Współcześnie pracownicy chcą czegoś więcej. Dodatkowo wyzwaniem dla firm eventowych jest pandemia COVID-19 i związane z nią restrykcje. Co takiego powinna zaoferować firma organizująca imprezy, aby była konkurencyjna? Jakie są światowe trendy? I czego oczekują klienci?
Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, w Polsce średnio organizowanych jest 7 tysięcy imprez rocznie, a wartość całego sektora to ok. 3 miliardy złotych. Branża eventowa odpowiada za 1,5 proc. polskiego PKB. W 2020 roku aż o 80 proc. więcej firm niż w roku ubiegłym zdecydowało się na zawieszenie działalności, spadła też liczba przedsiębiorstw, które decydują się na wejście do branży eventowej. W niepewnych czasach przetrwali doświadczeni organizatorzy. Czym wyróżnia się ich oferta?
Firma organizująca imprezy musi mieć innowacyjne podejście
Firmy organizujące imprezy widzą, że sytuacja na rynku zaczyna się poprawiać. Po fali eventów online ponownie nadchodzi czas organizacji imprez stacjonarnych. Coraz więcej HR-owców wysyła zapytania w tej kwestii. Boom na imprezy stacjonarne może nastąpić latem i trwać do końca roku. Te tendencje widoczne są także na rynkach zagranicznych. Firmy eventowe muszą jednak wykazać się innowacyjnym podejściem do klienta i nowoczesną ofertą skrojoną na miarę potrzeb współczesnych pracowników. Co będzie modne w 2022 roku?
Hybrydowe wydarzenia
Wydarzenia hybrydowe łączą elementy na żywo i wirtualne, a także niosą ze sobą wiele korzyści. To będzie jeden z hitów 2022 roku.
– Jedno jest pewne: pracownicy potrzebują imprez integracyjnych – mówi Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace. – Wiadomo jednak, że nie każdy będzie mógł wziąć w nich udział, chociażby z powodu kwarantanny. W związku z tym na rynku pojawią się oferty dotyczące organizacji wyjazdów integracyjnych w formie hybrydowej. Większość pracowników będzie na miejscu w danej lokalizacji, a ci którzy nie mogą – wezmą udział online w wybranych aktywnościach.
Eventy będą nastawione na bardzo mocne spersonalizowanie ich pod oczekiwania pracowników. Obecnie wiele osób stawia na work-life-balance. Sprawdzają, czy dana firma dba o dobre samopoczucie pracowników i o ich zdrowie. Branża eventowa będzie musiała układać scenariusze imprez w taki sposób, aby zawierały także wydarzenia prozdrowotne. W związku z tym sprawdzą się turnieje kulinarne i sportowe, kosztowanie regionalnych potraw czy zajęcia z jogi i medytacji.
Ogromną rolę odegra bezpieczeństwo imprez
Dla firm kluczowe będzie to, w jaki sposób firma eventowa podchodzi do kwestii bezpieczeństwa.
– Bezpieczeństwo imprez nie jest już oczekiwaniem, ale koniecznością – zauważa Joanna Hoc-Kopiej, ekspertka z Dworu Korona Karkonoszy. – Ocena ryzyka jest obecnie kluczowym elementem planowania wydarzeń. Na rynku pojawią się nowe rozwiązania technologiczne, które pomogą firmom organizować imprezy w odpowiednich warunkach. Nie wystarczy już dozownik do odkażania dłoni, a kompleksowe rozwiązania z zakresu higieny, które pozostaną z nami na dłużej.
Oczekuje się, że 48 proc. europejskich wydarzeń w 2022 r. będzie odbywało się wyłącznie offline. Aż 86 proc. osób jest przekonanych, że liczba uczestników takich wydarzeń powróci do poziomu sprzed pandemii w ciągu pięciu lat[1].
[1] American Express Meetings & Events Global Forecast
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.