Komunikaty PR

Trendy w organizacji imprez firmowych. Sprawdź najpopularniejsze.

2022-02-21  |  01:00
Biuro prasowe

Firma organizująca imprezy w Polsce powinna podążać za światowymi trendami. Standardowe wyjazdy z niewielką liczbą atrakcji odeszły do lamusa. Współcześnie pracownicy chcą czegoś więcej. Dodatkowo wyzwaniem dla firm eventowych jest pandemia COVID-19 i związane z nią restrykcje. Co takiego powinna zaoferować firma organizująca imprezy, aby była konkurencyjna? Jakie są światowe trendy? I czego oczekują klienci?

Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, w Polsce średnio organizowanych jest 7 tysięcy imprez rocznie, a wartość całego sektora to ok. 3 miliardy złotych. Branża eventowa odpowiada za 1,5 proc. polskiego PKB. W 2020 roku aż o 80 proc. więcej firm niż w roku ubiegłym zdecydowało się na zawieszenie działalności, spadła też liczba przedsiębiorstw, które decydują się na wejście do branży eventowej. W niepewnych czasach przetrwali doświadczeni organizatorzy. Czym wyróżnia się ich oferta?

Firma organizująca imprezy musi mieć innowacyjne podejście

Firmy organizujące imprezy widzą, że sytuacja na rynku zaczyna się poprawiać. Po fali eventów online ponownie nadchodzi czas organizacji imprez stacjonarnych. Coraz więcej HR-owców wysyła zapytania w tej kwestii. Boom na imprezy stacjonarne może nastąpić latem i trwać do końca roku. Te tendencje widoczne są także na rynkach zagranicznych. Firmy eventowe muszą jednak wykazać się innowacyjnym podejściem do klienta i nowoczesną ofertą skrojoną na miarę potrzeb współczesnych pracowników. Co będzie modne w 2022 roku?

Hybrydowe wydarzenia

Wydarzenia hybrydowe łączą elementy na żywo i wirtualne, a także niosą ze sobą wiele korzyści. To będzie jeden z hitów 2022 roku.

 – Jedno jest pewne: pracownicy potrzebują imprez integracyjnych – mówi Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace. – Wiadomo jednak, że nie każdy będzie mógł wziąć w nich udział, chociażby z powodu kwarantanny. W związku z tym na rynku pojawią się oferty dotyczące organizacji wyjazdów integracyjnych w formie hybrydowej. Większość pracowników będzie na miejscu w danej lokalizacji, a ci którzy nie mogą wezmą udział online w wybranych aktywnościach.

Eventy będą nastawione na bardzo mocne spersonalizowanie ich pod oczekiwania pracowników. Obecnie wiele osób stawia na work-life-balance. Sprawdzają, czy dana firma dba o dobre samopoczucie pracowników i o ich zdrowie. Branża eventowa będzie musiała układać scenariusze imprez w taki sposób, aby zawierały także wydarzenia prozdrowotne. W związku z tym sprawdzą się turnieje kulinarne i sportowe, kosztowanie regionalnych potraw czy zajęcia z jogi i medytacji.

Ogromną rolę odegra bezpieczeństwo imprez

Dla firm kluczowe będzie to, w jaki sposób firma eventowa podchodzi do kwestii bezpieczeństwa.

 – Bezpieczeństwo imprez nie jest już oczekiwaniem, ale koniecznością – zauważa Joanna Hoc-Kopiej, ekspertka z Dworu Korona Karkonoszy. – Ocena ryzyka jest obecnie kluczowym elementem planowania wydarzeń. Na rynku pojawią się nowe rozwiązania technologiczne, które pomogą firmom organizować imprezy w odpowiednich warunkach. Nie wystarczy już dozownik do odkażania dłoni, a kompleksowe rozwiązania z zakresu higieny, które pozostaną z nami na dłużej.

Oczekuje się, że 48 proc. europejskich wydarzeń w 2022 r. będzie odbywało się wyłącznie offline. Aż 86 proc. osób jest przekonanych, że liczba uczestników takich wydarzeń powróci do poziomu sprzed pandemii w ciągu pięciu lat[1].

 

 


[1] American Express Meetings & Events Global Forecast

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku

Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.

Finanse

Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.

Konsument

Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.