Komunikaty PR

Twój Biznes w czasie koronowirusa? Płatności online i przenośne kasy fiskalne

2020-04-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.08 MB )

Kiedy skończy się pandemia koronawirusa? Nikt tego nie wie, a wielu biznesmenów dziś zadaje sobie fundamentalne pytanie: jak podtrzymać lub odbudować relacje z klientami, kontrahentami? Jak będzie wyglądała gospodarka, kiedy skończy się ten trudny okres? Aktualnie możliwości działania przedsiębiorców są ograniczone, ale warto skorzystać z tych, które są dostępne.

Obostrzenia i ograniczenia, jakie aktualnie obowiązują, dotyczą przede wszystkim bezpośrednich kontaktów z drugim człowiekiem. Co dziś mogą zrobić przedsiębiorcy? Zaopatrzyć się w urządzenia do bezpiecznego rozliczania z kontrahentami. Przenośna kasa fiskalna, drukarka fiskalna, przenośny terminal płatniczy – to idealne rozwiązania na dzisiejsze czasy. Można je z powodzeniem wykorzystywać w branży gastronomicznej, która aktualnie opiera się na daniach na dowóz, w transporcie, sklepach budowlanych czy innych punktach prowadzących sprzedaż z możliwym odbiorem osobistym.

- Już w minionym roku aż 79% Polaków deklarowało, że woli płatności bezgotówkowe od tradycyjnych. Teraz transakcje kartą, w szczególności te bez konieczności podawania PIN-u oraz telefonem stały się jeszcze bardziej popularne - dlatego posiadanie nowoczesnego urządzenia, które sprawnie i szybko przyjmie płatność to podstawa! - nie ma wątpliwości Paweł Gacuta, właściciel działającego od 19 lat Białostockiego Centrum Kas Fiskalnych, i dodaje, że choć prowadzenie firmy w okresie pandemii nie należy do najłatwiejszych, to BCKF funkcjonuje w miarę sprawnie.

Kolejnym urządzeniem, na które warto postawić już dziś są kasy fiskalne online. Kasy tego typu komunikują się z Centralnym Rejestrem Kas (inaczej Repozytorium) prowadzonym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Użytkownik kasy online musi zatroszczyć się o dostęp urządzenia do Internetu. Dzięki temu kasa będzie mogła łączyć się z Repozytorium. Obecnie korzystają z nich między innymi mechanicy i wulkanizatorzy, a już wkrótce takie urządzenia będą obowiązkowe w coraz większej ilości punktów usługowych.
Trzeba zaznaczyć, że w związku z pandemią branża hotelarska i gastronomiczna ma więcej czasu na dostosowanie się do nowych przepisów. Obowiązek zainstalowania kas fiskalnych, jaki miał wejść w życie 1 lipca 2020 został przesunięty  na 1 stycznia 2021 roku.

Drukarka fiskalna to urządzenie, przy pomocy którego można rejestrować sprzedaż. Jednak w przeciwieństwie do kasy fiskalnej, drukarka musi być podłączona do komputera, tebletu bądź smartfona  z oprogramowaniem sprzedażowym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.